تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817456446




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

الحاقیه جدید به دستورالعمل های OFAC در مورد برجام و معنی آن برای آینده توافق هسته ای


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: در دسامبر سال 2016 دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا OFAC اقدام به الحاق یکسری موارد جدید به دستورالعمل های مربوط به برجام خود کرد تا با به روز رسانی آن این اسناد را شامل مواردی که احتمالا مربوط به بازگشت تحریم ها یا اعمال مجدد تحریم هایی که پیش از این از روی ایران برداشته شده است، شود. به گزارش «تابناک» در ژآنویه سال 2016 گروه 5 + 1 اقدام به لغو برخی از تحریم های پیش از این اعمال شده بر روی ایران کرد. از جمله ایالات متحده اقدام به خارج کردن نام 400 شرکت و شهروند ایرانی از لیست SDN (فهرست اسامی وارد شده در فهرست سیاه تحریم های OFAC) کرد.
الحاقیه جدید به دستورالعمل های OFAC در مورد برجام و معنی آن برای آینده توافق هسته ای
همچنین ایالات متحده اغلب تحریم های ثانویه را از روی ایران برداشت و با برداشتن برخی از محدودیت به شرکت های آمریکایی نیز اجازه داد تا تحت شرایط محدود و مشخص به مراوده با ایران پرداخته و در تراکنش های مربوط به ایران (در مورد بانک ها) اقدام کنند. موضوعی که به GLH یا General License H معروف است. از روز اجرای برجام بسیاری از شرکت های خارجی با استفاده از GLH اقدام به مراوده تجاری و اقتصادی با ایران کرده اند. اما به شکلی جالب توجه اخیرا تغییرات مهمی در دستورالعمل های OFAC در رابطه با ایران رخ داده است که میتواند نشانی از تغییرات احتمالی در دورنمای برجام و وضعیت تحریم ها ایران باشد. OFAC در فهرست راهنمای دستور العمل های خود در مورد تحریم های ایران اقدام به الحاق مواردی کرده است که شامل توضیح در مورد مراوده و کنش با افرادی است که اکنون طبق GLH در ایران شامل تحریم ها نیستند اما در صورت بازگشت تحریم ها و یا اعمال تحریم های مجدد شامل تحریم خواهند شد. به عبارت دیگر الحاقیه های جدید شامل راهنمایی در مورد مراوده با شرکتها و افراد ایرانی در صورت بازگشت تحریم ها است. در حالی که OFAC خود رسما متعهد به اقدام به هیچ گونه کنشی نیست، اما این الحاقات اشاره میکند که در صورت بازگشت تحریم ها بر روی ایران این نهاد معیارهای جدیدی را برای مراوده و کنش با شرکت ها و افراد ایرانی در دست اقدام خواهد داشت. به شکل خاص OFAC به موارد زیر اشاره کرده است: 1 – فرصت 180 روزه بعد از بازگشت تحریم ها برای شرکت ها و افراد غیر ایرانی و غیر آمریکایی برای پایان دادن به کنش ها و مراودات خود در ایران که تا پیش از بازگشت تحریم ها قانونی بوده و بر اساس برجام شامل موارد تحریم نبوده است. 2 – افراد و نهادهای غیر ایرانی و غیر آمریکایی کخه تحت قرارداد های مدت دار و مشخص با ایران وارد مراوده شده اند، میتوانند تا پیان دوره قرار داد خود از دریافت های مربوط به قرار داد بهره مند شوند. البته این پرداخت ها نباید از طریق سیستم مالی ایالات متحده صورت پذیرد. معیارهای مشابه این برای وام ها و خطوط اعتباری که در اختیار ایران قرار گرفته است، قابل تعمیم است. همچنین OFAC تاکید کرده است که ایالات متحده خود را متعهد میکند که تحریم های جدید و اقدامات تحریمی جدید به هیچ وجه شامل کنش ها و مراودات مالی و اقتصادی که قبل از بازگشت تحریم ها صورت گرفته نخواهد شد. نکته مهم این است که این دستورالعمل های جدید که ضمیمه دستورالعمل های سابق شده است، در واقع نوعی از پیش بینی و راهنمایی قلبی در مورد یک وضعیت فرضی در آینده است و همچنین دولت آمریکا به لحاظ عملی تعهدی برای رعایت دقیق و قدم به قدم این دستور العمل در صورت بازگشت تحریم ها ندارد. اما الحاق جدید در مورد دستورالعمل های OFAC در زمانی که تنش های زیاد بین دولت جدید آمریکا و ایران بر سر برجام وجود دارد، سوالات و ابهاماتی را در مورد آینده توافق هسته ای ایجاد میکند.



۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن