تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 23 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1828986505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«مبانی تاریخ هنر» به چاپ دوم رسید


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
«مبانی تاریخ هنر» به چاپ دوم رسید

کتاب مبانی تاریخ هنر


شناسهٔ خبر: 3856431 - پنجشنبه ۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
فرهنگ > کتاب

.jwplayer{ display: inline-block; } کتاب «مبانی تاریخ هنر» نوشته گرانت پوک و داینا نیوئل با ترجمه مجید پروانه پور توسط نشر ققنوس به چاپ دوم رسید. به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «مبانی تاریخ هنر» نوشته گرانت پوک و داینا نیوئل با ترجمه مجید پروانه پور به تازگی توسط نشر ققنوس به چاپ دوم رسیده است. نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۰۸ چاپ شده است. چاپ اول ترجمه این کتاب در سال ۹۲ توسط ققنوس منتشر شد و حالا نسخه های چاپ دومش راهی بازار نشر شده اند. «مبانی تاریخ هنر» کتابی مقدماتی برای دانشجویان دوره کارشناسی و خوانندگان عمومی است که به تاریخ هنر و هنرهای تجسمی علاقه‌مندند. نویسندگان اثر ضمن معرفی رویکردهای غالب در تاریخ هنر، تلاش کرده‌اند بنیان‌های نظری هر یک از قلمروهای هنری را با زبان ساده و قابل فهم تبیین کنند. آن‌ها تاثیرپذیری‌ها و تاثیرگذاری‌های نحله‌های فکری را شمرده و فواید و کاستی‌های به کار گرفتن این نظریه‌ها را با ذکر مثال نشان داده‌اند. «نظریه‌های هنری و تاریخ‌های هنر»، «فرمالیسم، مدرنیسم و مدرنیته»، «دنیای که هنوز می‌توان برنده آن بود: مارکسیسم، هنر و تاریخ هنر»، «نشانه‌شناسی و پساساختارگرایی»، «روانکاوری، هنر و خود پنهان»، «کشف پسامدرنیته»، «چشم‌اندازها و هم‌جواری‌های جهانی‌شده» و «هنر و تاریخ هنر: وب‌سایت‌ها» عنوان فصل‌های این کتاب هستند. هنر و تاریخ هنر چیست؟، تصور افلاطون از میمه سیس، بل و انتزاع آوانگارد، نظریه هنر نهادی، کارل مارکس که بود؟، شمایل نگاری و شمایل شناسی، روساخت و زیرساخت، انتزاع در مقام فرایند، مباحثی برخاسته از تحلیل فرمی، هنر پس از گرینبرگ، پساساختارگرایی و منتقدان آن، سوررئالیسم و روانکاوی، مطالعات پسااستعماری و ... از جمله عناوین فصل های مختلف این کتاب هستند. در قسمتی از این کتاب می خوانیم: تحول نظریه‌های نشانه شناختی را، از آن هنگام که سوسور و پرس نخستین بار الگوهای نشانه‌ای خود را صورت‌بندی کردند، می‌توان کاوشی در طریقه خلق معنا در زبان دانست. نخستین مرحله این تحول _ یعنی ساختارگرایی _ بر ماهیت ساختاری نظریه‌های نشانه و معنا مبتنی بود. دومین مرحله _ پساساختارگرایی _ در دهه ۱۹۷۰ تفوق یافت و ثبات نشانه و معنا را زیر سوال برد. دیدیم که این امر چگونه منجر به خلق الگویی تماما عقلانی شد _ الگویی که در آن هر نشانه به طور بالقوه می تواند هر معنایی بدهد. از یک سو، جستجوی سرچشمه معانی نشان داده است که نشانه ها را می توان دستکاری کرد؛ نشانه ها در معنای خود به نشانه های دیگر متکی اند و عمدتا به صورت اجتماعی ساخته می شوند. این «فروپاشی» معنا را پساساختارگرایانی همچون فوکو، دریدا و کریستوا، از آن حیث که چشم اندازهای بالقوه جدیدی را برای درک نشانه ها، متن ها و گفتمان ها فراهم می کند، قدر نهاده اند. ولی، نظریه پردازانی دیگر این نسبی سازی باری به هر جهت را رد کرده و چنین استدلال کرده اند که در این موضوع زیاده روی هایی رخ داده است. نظریه پردازان مارکسیست، کسانی همچون دیوز (۱۹۸۷) و ایگلتون (۱۹۹۰) به انکار علنی ارزش های جاافتاده ای که از پروژه آزادسازی اجتماعی «روشنگری» برخاسته اند، حمله کرده اند. چاپ دوم این کتاب با ۳۳۶ صفحه مصور، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۲۰ هزار ریال منتشر شده است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن