تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817589968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه در ترافيك هم متهم و هم شاكي‌اند!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: همه در ترافيك هم متهم و هم شاكي‌اند!
حالا ترافيك چندين ده كيلومتري معابر پايتخت يك پاي ثابت موضوعات شهري شده است و در اين ميان برخي دستگاه‌هاي متولي با كم‌كاري و ناكارآمدي خود‌خواسته و ناخواسته درصدد هستند تا خود را در گسترش در‌گيري اين سرطان ناديده بنگارند.
نویسنده : بیژن یانچشمه 


حالا ترافيك چندين ده كيلومتري معابر پايتخت يك پاي ثابت موضوعات شهري شده است و در اين ميان برخي دستگاه‌هاي متولي با كم‌كاري و ناكارآمدي خود‌خواسته و ناخواسته درصدد هستند تا خود را در گسترش در‌گيري اين سرطان ناديده بنگارند. در اين ميان دولت به عنوان متولي اصلي زير ساخت‌هاي حوزه آمد و شد شهري و پليس به عنوان روان‌كننده ترافيك به جاي پذيرش كم‌كاري خود فرار به جلو كرده و قفل ترافيك همچنان بي‌كليد تدبير باقي مانده است. در اين ميان همه در ترافيك پايتخت متهم و شاكي هستند.

 اگر در پايتخت قصد حركت از مبدأ به مقصد يا بالعكس را داشته باشيد، دغدغه گير افتادن در ترافيك بر نگراني‌ها‌ي شما خواهد افزود. حالا بحث ترافيك همچون سرطان رونده ، اكثر معابر شهري را در بر گرفته است به گونه‌اي كه درمان‌هاي مقطعي ديگر جوابگوي بازگشايي ترافيك زنجيره‌اي پايتخت نيست.

 غفلت از عوامل پيشگيرانه سبب شده است تا ترافيك شهري، تهران را به بزرگ‌ترين پاركينگ تبديل كند. هرچند عوامل بسياري در به‌وجود آمدن و تشديد ترافيك همچون تكميل نبودن شبكه‌هاي حمل و نقل عمومي، استفاده از خودروي تك‌سرنشين، افزوده شدن خودرو به معابر شهري و نبودن سيستم‌هاي هوشمند مؤثر باشد، اما بي‌توجهي به وظايف دستگاه‌ها به‌دليل نبود مديريت يكپارچه شهري بر اين عوامل دامن زده است تا تشديد بار ترافيك در حال حاضر به بزرگ‌ترين معضل شهري در كنار آلودگي هوا تبديل شود.
  
جريمه در تهران جوابگو نيست، عوارض بگيريم!
روز گذشته موضوع ترافيك پايتخت در شوراي شهر انتقاد بسياري از اعضاي شورا را به همراه داشت، به گونه‌اي كه رئيس پليس راهنمايي و رانندگي شهر تهران معتقد است اكنون بايد سراغ روش‌هاي جديد از جمله اخذ عوارض بيشتر از خودروها برويم و بايد قبول كنيم كه ديگر جريمه خودروها پاسخگو نخواهد بود.

سردار محمدرضا مهماندار، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي شهر تهران مي‌گويد: بيش از 4ميليون خودرو در تهران شماره گذاري شده و علاوه بر اين تعداد خودرو، روزانه 20تا 25درصد خودروهاي موجود از شهرهاي اقماري وارد تهران مي‌شوند.
وي  ‌افزود: سال ٨٣ حدود 14ميليون سفر را روزانه در تهران شاهد بوديم، اما اكنون اين ميزان به 18 ميليون سفر رسيده است.

رئيس پليس راهور تهران با تأكيد بر اينكه نمي‌توان تهران را با روش سنتي اداره كرد، مي‌گويد: بايد از سيستم‌هاي نوين در كنترل خودروها استفاده كرد؛  چراكه وضعيت شهر تهران و مشكلات مرتبط با اين كلانشهر با ساير كلانشهرهاي دنيا متفاوت است.
وي تأكيد مي‌كند كه براي بهبود شرايط ترافيك در شهر تهران بايد به گونه‌اي متفاوت برنامه‌ريزي شود و نياز به تدابير ويژه داريم.

 وي با ارائه پيشنهادی مبني بر اخذ عوارض به جاي جريمه خودروها در شهر تهران اذعان كرد: اكنون بايد سراغ روش‌هاي جديد از جمله اخذ عوارض بيشتر از خودروها برويم و بايد قبول كنيم كه ديگر جريمه خودروها پاسخگو نخواهد بود و مبالغ كسب شده از اخذ اين عوارض نيز بايد صرف برخي امور زيربنايي از جمله توسعه مترو در شهر تهران شود.    اين سخنان در حالي بيان مي‌شود كه برخي از اعضاي شوراي پايتخت و هم عده‌اي در شبكه‌هاي مجازي پليس را به كم‌كاري متهم كرده و خواستار تلا‌ش و حضور بيشتر پليس براي تسهيل در آمد و شد خودرو‌ها شده‌اند.
  
طرح‌هاي سلبي براي كنترل ترافيك بايد عادلانه باشد
شهردار تهران در خصوص وضعيت ترافيك شهر تهران مي‌گويد: موضوع ترافيك، موضوع عمومي همه كلانشهرهاي دنياست، حتي در شهرهايي كه شبكه متروي آنها كامل شده است نيز موضوع استفاده از خودروي شخصي و ترافيك وجود دارد. طبيعتاً براي حل مشكل ترافيك بايد طرح‌هاي جديدي داشته باشيم و از تجربه بقيه كلانشهرها استفاده كنيم.
محمد باقر قاليباف در‌باره پيشنهاد مطرح شده از سوي رئيس پليس راهور به منظور اخذ عوارض به جاي جريمه خودروها به منظور توسعه حمل و نقل عمومی، اعلام داشت: با اصل اين كار موافق هستم، اما بايد توجه داشته باشيم در كنار تصميماتي كه جنبه سلبي دارد و محدوديت ايجاد مي‌كند – كه اين محدوديت‌ها هم بايد ايجاد شود- بايد كارهاي ايجابي هم صورت گيرد.

قاليباف معتقد است، در تمامي دنيا صنايع خودروسازي سهم خود را نسبت به ورود آلاينده‌ها، نوسازي خودروهاي فرسوده و ترافيك پرداخت مي‌كنند، اما در ايران شاهد هستيم خودروسازها به صورت يكطرفه خودرو را توليد مي‌كنند و منفعت آن را مي‌برند، اما هيچ عوارضي بابت آن پرداخت نمي‌كنند. شهردار تهران تصريح مي‌كند خانواده‌هايي هستند كه چهارخودروی مختلف در منزل دارند و هر روز اعضاي اين خانواده با چهار خودروي تك‌سرنشين در شهر حركت مي‌كنند كه حتماً بايد براي اين موارد چاره‌اي انديشيده شود. وي همچنين به ورود بيش از هزار خودروي جديد به شهر تهران به صورت روزانه اشاره مي‌كند و مي‌گويد: زيرساخت‌هاي شهر در حوزه دسترسي‌هاي بزرگراهي كامل شده است و هم اكنون بزرگراهي در طرح جامع تهران وجود ندارد كه باقي مانده باشد. گويا پازل ترافيك پايتخت كه همه در آن متهم و شاكي هستند حالا حالاها حل نخواهد شد؛  چراكه دستگاه‌هاي متولي با سليقه‌اي عمل كردن و با كم‌كاري و بي‌توجهي فقط نظاره‌گر ترافيك ده‌ها كيلومتري پايتخت هستند و شهروندان و صاحبان خودروها هم در اين آشفتگي سرگردان هستند تا بتوانند راهي براي عبور خود پيدا كنند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن