تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس در روز جمعه ناخن‏هايش را كوتاه كند، عمر و مالش زياد مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817541483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنگ اطلاعاتی؛ هدف اصلی هک یاهو


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: وب سایت سایبربان: گروهی از تحلیلگران اعلام کرده‌اند که از داده‌های به دست آمده از هک وبگاه یاهو برای انجام جاسوسی و جنگ اطلاعاتی استفاده می‌شود.

 
 
جنگ اطلاعاتی؛ هدف اصلی هک یاهو



به گزارش واحد هک و نفوذ سایبربیان؛ هک وبگاه یاهو در سال 2013 و لو رفتن اطلاعات بیش از 500 میلیون (در برخی گزارش‌ها 1 میلیارد) نفر از کاربران آن نشان داد چگونه می‌توان از مقدار کمی داده برای جنگ سایبری و جاسوسی استفاده کرد. همچنین به اعتقاد تحلیلگران، در حال حاضر هک این وبگاه یکی از بزرگ‌ترین هک‌های طول تاریخ به شمار می‌آید.

جان دیکسان (John Dickson)، یکی از کارشناسان شرکت دنیم1 (Denim Group) و کارمند سابق مرکز جنگ اطلاعات نیروی هوایی آمریکا گفت: «اطلاعات منتشر شده از کاربران یاهو بی‌ارزش هستند؛ اما می‌توان از آن‌ها یک پایگاه داده‌ قابل جستجوی عظیم به وجود آورد که داده‌هایی مانند تاریخ تولد و شماره‌ی تلفن در آن نگهداری می‌شود. این پایگاه داده می‌تواند منبع با ارزشی برای هکرهایی که به دنبال سرقت‌های مالی هستند یا در جاسوسی‌های صنعتی و دولتی مشارکت دارند، به حساب بیاید.»

دیکسان ادامه داد: «اگر شما سعی کنید در مورد یک هدف تحقیق کرده و اطلاعات به دست آورید؛ خواهید توانست از تمام اطلاعات پیدا شده استفاده کنید.»

از طرفی بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد، در هک اطلاعات کاربران یاهو، اطلاعات حساب‌های بانکی و کدهای امنیتی حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی کاربران به سرقت نرفته‌اند و این موضوع احتمال مالی بودن حمله‌ی صورت گرفته را از بین می‌برد.

استیو گرابمن (Steve Grobman)، مدیر ارشد فناوری شرکت اینتل گفت: «برای افرادی که از داده‌ها به عنوان سلاح استفاده می‌کنند، اطلاعات بسیار ارزشمند هستند.»

جیمز اسکات (James Scott)، عضو اندیشکده‌ی امنیت سایبری، «موسسه زیرساخت‌های حیاتی فناوری اطلاعات»2 گفت: «تا زمانی که داده‌ها ناشناخته باشند، احتمالاً حملات از سوی کمپین‌های دروغ پراکنی دولتی هدایت می‌شوند.»

اسکات اشاره کرد اطلاعات به سرقت رفته در بازارهای دارک‌وب رؤیت نشده‌اند.

وی افزود: «از آنجایی که تعداد بسیار بالایی از قربانیان حادثه‌ی مذکور گزارشی در مورد به سرقت رفتن و سو استفاده از داده‌های خود اعلام نکرده‌اند، احتمال هک به باانگیزه‌ی مالی را از بین برده و نشان می‌دهد هدفی غیر از مسائل مالی برای آن وجود دارد. این موضوع می‌تواند نشانه‌ای از تلاش برای جنگ اطلاعاتی باشد.»

مقامات یاهو اشاره کردند با وجود مشخص نبودن فرد مهاجم، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهند حمله‌ی صورت گرفته توسط همان فرد یا گروهی (نام شخص یا اشخاص مشخصی اعلام نشد.) که با پشتیبانی از دولت حملات سایبری گذشته را انجام داده‌اند، صورت گرفته است.

شرکت امنیتی اینفو آرمور (InfoArmor) اعلام کرد اولین حملات انجام شده به یاهو توسط هکرهای حرفه‌ای انجام شده و مدتی کمی بعد از آن، اطلاعات به دست آمده به نهادهای دولتی فروخته شد. همچنین توضیح دادند در زمان نقض داده حفره‌هایی ایجاد و فرصت مناسبی را برای جاسوسی‌های سایبری و انجام حملات رخ‌داده فراهم کرد.

__________________________________________________

1- دنیم یک، یک شرکت توسعه‌دهنده محصولات نرم‌افزاری امن است و به مشتری‌های خود در مورد مسائل، خطرات و تهدیدات نرم‌افزارها مشاوره می‌دهد.

2- Institute for Critical Infrastructure Technology





۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن