تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817453699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران‌ خودرو بازهم وام می‌خواهد؟ | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: بانک مرکزی در تیر ماه امسال در بخشنامه‌ای تحت عنوان « آیین‌نامه تسهیلات و تعهدات کلان مصوبه تسهیلات شورای پول و اعتبار برای اعطای تسهیلات بانکی به خودروسازها » موضوع واگذاری سهام بانک پارسیان از سوی ایران خودرو را پیش شرط اعطای تسهیلات اعلام کرده است.

به گزارش تراز ،مطابق با برنامه‌های اعلامی از سوی گروه ایران خودرو ، طی چهار روز متوالی در هفته جاری آگهی فروش بلوک سهام بانک پارسیان تحت تملک این شرکت از طریق جراید در دستور کار قرار گرفته است. اقدامی که در راستای عمل به بخشنامه بانک مرکزی در مورد اعطای تسهیلات صورت می گیرد.

بانک مرکزی در تیر ماه امسال در بخشنامه‌ای تحت عنوان « آیین‌نامه تسهیلات و تعهدات کلان مصوبه تسهیلات شورای پول و اعتبار برای اعطای تسهیلات بانکی به خودروسازها » موضوع واگذاری سهام بانک پارسیان از سوی ایران خودرو را پیش شرط اعطای تسهیلات اعلام کرده است.

بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، « به درخواست وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد تمدید مستثنی شدن دو شرکت ایران خودرو و سایپا از محدودیت‌های ذی نفع واحد، مطرح و شورای پول و اعتبار با حفظ سقف تسهیلات استفاده شده و تعهدات فعلی شرکت‌های ایران خودرو و سایپا نزد بانک‌ها موافقت نموده است.»

بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار ، ایران خودرو و سایپا باید ظرف شش ماه بخشی از دارایی‌ها خود را واگذار کنند و در این راستا عنوان شده که ایران خودرو باید سهام بانک پارسیان خود را به فروش برساند.

یادآور می شود، در بخشنامه بانک مرکزی نیز با استناد به مصوبه شورای پول و اعتبار عنوان شده که  شرکت ایران خودرو باید سهام بانک پارسیان خود را به فروش برساند.

در ادامه این بخشنامه آمده است: « این شرکت‌ها باید در ظرف یک ماه نسبت به ارایه برنامه زمان‌بندی اصلاح ساختار مالی خود به بانک مرکزی اقدام کنند. در صورتی که این اقدامات صورت نگیرد، حفظ سقف تسهیلات دریافتی این دو خودروساز کان لم یکن اعلام خواهد شد.»

تلاش برای دریافت تسهیلات بانکی به منظور تامین سرمایه در گردش و پوشش هزینه‌ها در حالی همواره در دستور کار خودرویی‌ها قرار گرفته که همواره در همه دولت‌ها هر چند وقت یکبار بهانه‌ای برای نجات آنها از طریق تخصیص تسهیلات بانکی مورد توجه قرار می گیرد.

دستکم طی 10 سال اخیر ، فروش بلوک 33.7 درصدی سهام بانک پارسیان از سوی مجموعه گروه ایران خودرو همواره بهانه‌ای تکراری برای نوسانی شدن هر چند وقت یکبار سهام "خودرو" در تالار شیشه‌ای بوده در حالی که هیچ وقت این واگذاری محقق نشده است.

بر اساس این گزارش ، یا توجه به هزینه‌های سنگین مالی و سربار ایران خودرو دست کشیدن از بانک پارسیان به عنوان سودآورترین منبع درآمدی و تسهیلاتی این شرکت موضوعی بعید به نظر می‌رسد.

نکته قابل تامل اینکه ایران خودرو پیش از این نیز در زمان تخصیص تسهیلات 1000میلیارد تومانی بانک مرکزی باز هم وعده واگذاری بلوک بانک پارسیان را داد، اما هیچ وقت این وعده محقق نشد.

در آن دوره دولت وقت هنگامی که نیمی از این تسهیلات را که برای تسویه مطالبات قطعه سازان به خودرو سازان می داد، با آنها شرط کرد که پرداخت قسط دولت این تسهیلات منوط به اقدام خودرو سازان به واگذاری دارایی‌ها و اقلام مازاد آنها است.

بر این اساس ایران‌خودرو اقدام به آگهی بدون تاریخ  برای فروش بلوک بانک پارسیان کرد، تا ضمن کاهش بهانه جویی‌های دولت از بابت واگذاری داراییها؛ در موعد دریاقت قسط دوم تسهیلات بانکی فوق، نبود مشتری به رغم آگهی دارایی‌ها را روبروی متولیان دولتی بگذارد.


منبع: فارس

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 30 آذر 1395 - 14:31





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن