تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821221149




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیل نماینده سابق مجلس از رشد اقتصادی 7.4 درصدی: نرخ رشد اقتصادی به دلیل افزایش فروش نفت است/ مردم باید تاثیر رشد اقتصادی را در زندگی خود ببینند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: تحلیل نماینده سابق مجلس از رشد اقتصادی 7.4 درصدی: نرخ رشد اقتصادی به دلیل افزایش فروش نفت است/ مردم باید تاثیر رشد اقتصادی را در زندگی خود ببینند
یک فعال اقتصادی بر این عقیده است که عددی که بانک مرکزی برای رخ رشد اقتصادی عنوان کرده است درست است اما ناشی از تحول اقتصادی نیست بلکه برای افزایش فروش نفت است به همین دلیل مردم تاثیر آن را در زندگی خود نمی‌ بینند و اظهار نارضایتی می‌کنند.
عباسعلی نورا، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با نامه نیوز در خصوص اعلام نرخ رشد اقتصادی 7/4 درصدی از سوی بانک مرکزی گفت: این نرخ با چند درصد پایین و بالا دور از ذهن و دسترس نیست .

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که مردم این نرخ را قبول نمی‌کنند و آن را غیر واقعی می‌دانند این است که این نرخ ناشی از تحول اقتصادی نبوده است و ناشی از افزایش فروش نفت نسبت به سال قبل است. صادرات نفتی ما نسبت به سال قبل به دلیل شرایطی که برجام ایجاد کرد به شدت افزایش و حدود 4 برابر شد.
 
نورا با بیان اینکه این افزایش فروش بر GDPتاثیر گذار است، خاطرنشان کرد: این موضوع باعث شده تا نرخ رشد نسبت به سال گذشته بالاتر نشان داده شود اما اینکه تحول اقتصادی رخ داده باشد و مردم آن را در زندگی خود لمس کرده باشند نه چنین چیزی نیست و به همین دلیل این نرخ رشد مورد مقبولیت مردم قرار نگرفته است.
 
عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس هشتم با تاکید بر اینکه مردم باید از فواید رشد اقتصادی بهره‌مند شوند و آثار آن را در زندگی خود ببینند، تصریح کرد: از آنجایی که این نرخ رشد در زندگی مردم نمود پیدا نکرده باعث شده تا مردم این نرخ رشد را باور نداشته باشند و بگویند اگر این رقم درست بود باید در زندگی ما تاثیرگذار می‌بود. این نرخ رشد ممکن است تاثیرخود را در بلند مدت بگذارد.
 
این فعال اقتصادی ادامه داد: همه ما مدیون درآمدهای نفتی هستیم و باید بدانیم که درآمدهای نفتی تحول اقتصادی نیست . متاسفانه ما درآمدهای حاصل از رشد اقتصادی را صرف هزینه‌های جاری می‌کنیم و تا زمانی که این روند ادامه داشته باشد تغییری احساس نخواهد شد و مردم همچنان ناراضی خواهند بود.
 
عباسعلی نورا با اشاره به اینکه باید به آمار کشورمان احترام بگذاریم، خاطرنشان کرد: من مطمعنم این آمار با فرض درست بودن تاثیری در رفاه عمومی ندارد و علت اعتراض نسبت به این موضوع نیز همین است. فروش نفت نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است اما GDP ما تا کنون به آن مقدار نرسیده است که بتواند پاسخگوی مشکلات کشور باشد.
 
وی ادامه داد: این نرخ مرتبط با افزایش فروش نفت است و دولت نباید بیش از حد به آن اتکا کند. ما اگر مبلغ فروش نفت را از این نرخ کم کنیم تولید ناخالص داخلی کشورمان به شدت پایین می‌آید  و نزدیک 1 الی 2 می‌رسد.






۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن