تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816051428




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره ایران و روسیه در نبرد سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:  داود هرمیداس باوند در آرمان نوشت: نبرد حلب می‌تواند دریچه‌ای برای پایان دادن به‌ جنگ داخلی سوریه باشد و هدف مذاکرات در مورد سوریه هم با محوریت سازمان ملل در همین راستاست. روسیه، ایران و سوریه و از سوی دیگر ائتلاف ضدداعش به‌رهبری‌آمریکا نیز در ظاهرخواسته‌ای جز پایان دادن به مناقشه سوریه ندارند. اما اگرجنگ سوریه به اتمام نرسد، تمامی طرفین در سوریه متضررخواهند شد.
 
اگرجنگ سوریه به اتمام برسد طرفین به سوی تشکیل دولت ائتلافی حرکت خواهند کرد و دولت هایی که مشارکت‌ عملی دربحران سوریه داشتند مانند ایران، ترکیه و روسیه در آینده سوریه نقش خواهند داشت. ترکیه قصد دارد نقش میانجی بین گروه‌های مخالف و بشار اسد ایفا کند که دراین مذاکرات ایران و روسیه هم احتمالا نقش خواهند داشت. هرچند اتهاماتی علیه ایران و روسیه به سبب ورود به جنگ سوریه وجود دارد اما بعید است با توجه به حق وتوی روس‌ها درسازمان ملل اتهامی شامل حال ایران و روسیه شود.
 
هرچند اتهامات دراین زمینه برای مدتی وجود خواهد داشت. ترک‌ها اخیرا قصد دارند مذاکراتی را درمیان گروه‌های داخلی درسوریه آغاز کنند تا این گروه‌ها را در مذاکرات اصلی نمایندگی کنند. روس‌ها درنبرد سوریه به دنبال بهره برداری مد‌نظر خود هستند. آنها با درایت ویژه‌ای بعد از قضیه اکراین که درانزوای سیاسی قرارگرفته بود، به سرعت وارد مساله سوریه شده و نقش محوری درمعادلات سوریه ایفا کردند و با آمریکایی‌ها در مورد سوریه مذاکرات مستقیمی انجام دادند. روس‌ها توانستند با توسل به ورود به سوریه به عنصر فعالی در سطح بین‌الملل تبدیل شوند. ورود روس‌ها به سوریه موجب شد نگاه کشورهای منطقه به روسیه ۱۸۰درجه تغییرکند. ترکیه ازجمله این کشورهاست که با عملکرد روس‌ها درسوریه موافق است.‌ هرچند درابتدا با ورود این کشور به سوریه مخالف بود اما اخیرا تا حدود زیادی با روس‌ها هماهنگ شده‌اند و سعی دارند در فرایند سوریه ذی‌نفع باشند.
 
همچنین برخی ازکشورهای منطقه هم که با آمریکا مشکلاتی پیدا کرده‌اند به سوی روس‌ها گام‌هایی برداشته‌اند. روس‌ها با ورود به سوریه تحریم‌های اروپا و آمریکا را کم اثر کردند، طوری که برخی از کشورهای اروپایی هم اکنون خواهان پایان دادن تحریم علیه روسیه هستند. روسیه با ورود به سوریه جایگاه خود را درمعادلات خاورمیانه را بازیافت. برنده واقعی وقایع سوریه روس‌ها هستند. اگر تحریکات اخیر در سوریه ادامه پیدا کند درکوتاه مدت آثار نسبی آن متوجه ایران‌خواهد شد، اما اگر قرار باشد درائتلاف غربی‌ها ایران حضور نداشته باشد، درآینده در دولت ائتلافی سوریه، ایران را به عنوان موافق اسد مورد اتهام قرار خواهند داد. البته اگرحزب بحث سوریه دردولت ائتلافی آن نقش مهمی داشته باشد، همه چیز به نفع ایران خواهد بود.
 
هرچند در دولت‌های ائتلافی عموما دولت مستقر از صحنه خارج می‌شود. درسوریه نیز ممکن است باکنار گذاشتن اسد حزب بعث دردولت ائتلافی حضور داشته باشد. اما درمجموع مخالفان اسد دید مثبتی به ایران ندارند و اگر حکومت و دولت ائتلافی را در اختیار بگیرند نقش ایران را درآینده سوریه با چالش مواجه خواهند کرد.




۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن