تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804905368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گرد و خاک وزیر مختار | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: حاشیه‌های پیرامون وزیر بهداشت تمامی ندارد. رسانه‌ای‌ترین وزیر دولت یازدهم شاید خبرسازترین دولتمرد 10روز اخیر باشد. دکتر «سیدحسن قاضی زاده هاشمی» که بیشتر به روی خوش و خنده‌رویی و مردم‌داری معروف است، پس از آن که شبی توفانی را در برنامه «ثریا» پشت سر گذاشت و کلیپ‌های کوتاه از پاسخ‌های جدی و البته با چاشنی عصبانیتش در رسانه‌های گوناگون بارها دیده شد، حالا در مرکز چالشی جدید قرار گرفته است. چالشی که این بار در همایشی داخلی، نام او را دوباره بر سر زبان‌ها انداخت.

به گزارش تراز ،« حکایت دکتر هاشمی در آن برنامه تلویزیونی مانند سریال مختار شده است و همه به وزیر بهداشت حمله می‌کنند و بنابراین ما باید از او دفاع کنیم.»
این توصیف معاون وزیر بهداشت، از مدیر بالادستی‌اش است که خبرگزاری «ایسنا» آن را منتشر کرده است. دکتر «علی اکبر سیاری» با این جمله‌ها، قاضی‌زاده هاشمی را به «مختار ثقفی» تشبیه کرده و بدون اشاره مستقیم به نام برنامه «ثریا» که هفته پیش با موضوع انتقاد از طرح تحول سلامت و با حضور وزیر بهداشت، روی آنتن زنده تلویزیون رفت، در ادامه هم گفته است: «این کم لطفی است که از هر طرف به وزارت بهداشت حمله می‌کنند، در حالی که اقدامات زیادی را انجام داده است. بنابراین نباید اجازه دهیم حکایت مختار تکرار شود.»
خبرگزاری «فارس» هم این طور، سخنان معاون وزیر بهداشت را پوشش داده است:« در سریال مختار در انتها مختار تنها و با یک نفر از یارانش جنگید و همه او را تنها گذاشتند اما باید همگی از طرح تحول دفاع کنیم. تنها گذاشتن وزارت بهداشت درست نیست و آقای دکتر هاشمی باید بداند که یک لشکر 100 هزار نفری (معاونین بهداشت و زیرمجموعه) حامی و پشتیبان دارند.» معاون بهداشت وزیر بهداشت که دیروز در اجلاس معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، سخن می‌گفت، البته به اثر مثبت برخی سریال‌ها در سیما هم این طور اشاره کرد: « با پخش سریال پریا میزان مراجعان به مراکز مشاوره ایدز هشت برابر و میزان انجام تست‌ها چهار برابر شد؛ به طوری که ما با کمبود تست مواجه شدیم.»وزیر بهداشت: کرم از خود درخت است
اما شاید اولین واکنش به صحبت‌های آقای معاون، در همان اجلاس و دقایقی بعد از سخنان سیاری شکل گرفت. جایی که خود وزیر بهداشت، سخنان معاونش را به دولت روحانی تعمیم داد.
آقای «سید حسن قاضی زاده هاشمی» با اشاره به صحبت‌های معاون بهداشت خود مبنی بر تشابه حکایت این روزهای وزیر بهداشت با سریال مختارنامه گفت: « دکتر سیاری بنده را به مختار تشبیه کردند که در انتها همه یارانش او را تنها گذاشتند و در قلعه‌ای تنها با یکی از یارانش جنگید تا از پای درآمد. بنده ترجیح می‌دهم وارد حاشیه نشوم اما باید به صورت خلاصه بگویم بله درست است.»
او گفت: «در سریال مختار دیدیم که مختار در آن قلعه به افرادش گفت. اگر نجنگید شما را به زشت‌ترین شکل ممکن نابود می‌کنند آنها نیز همراهی نکردند و همان بلا بر سرشان آمد. حال درباره شعار دولت تدبیر و امید هم همین موضوع صدق می‌کند. بالاخره مردم در 24 خردادماه تصمیم گرفتند و دولتی روی کار آمد، حال عده‌ای لجوجانه می‌خواهند بر طبل سابق خود بکوبند، اما من معتقدم که مردم به دنبال آرامش‌اند و از بگو مگو خسته شدند و دوست دارند که مسوولانشان مشکلاتشان را حل کنند.»
وزیر بهداشت با اشاره به نزدیک بودن ایام انتخابات ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر به انتخابات نزدیک می‌شویم و پوستمان باید کلفت‌تر شود، چراکه یکی از حوزه‌هایی که مورد هجمه قرار می‌دهند همین حوزه سلامت است و برخی قلبشان مریض است. بنابراین بهترین کار این است که ما اقدامات خود را ادامه دهیم و طرح تحول سلامت را که هنوز ریشه ندوانده و ممکن است با نسیمی دچار مشکل شود پایدار نگه داریم.
هاشمی ضمن انتقاد از خاموش بودن جامعه پزشکی در پاسخ به این هجمه‌ها گفت: همه جامعه پزشکی ساکت هستند و شاید هم مرعوب شده‌اند. در عین حال کسانی از جامعه پزشکی حرف می‌زنند که پایگاهی در بین جامعه پزشکی ندارند. البته منظور من دفاع از خودمان نیست بلکه صیانت از سلامت مردم است.
اما بی‌شک، جنجالی‌ترین بخش سخنرانی آقای وزیر، اشاره او به «پشت صحنه» انتقاد از طرح تحول سلامت بود. وزیر بهداشت، با این تعابیر از پشت پرده‌ای سخن گفت که به گفته او همان لباس امروز پزشکان را بر تن کرده بودند: «متأسفانه مشکل ما از خودمان است و در یک کلام باید بگویم کرم درخت از خود درخت است. کسانی که در قبل با ما بودند و به دلیل کارنامه غیر قبولی که از خود ارائه دادند، از ما جدا شدند و مدام انتقاد می‌کنند.»
وی افزود: در 4-3 دهه گذشته به این حوزه توجه نشده است و اکنون نیز ما صورتمان را با سیلی سرخ می‌کنیم از طرفی نیز تمامی حمله‌ها و انتقادها به سمت ماست و من باید بگویم ریشه این انتقادات را می‌دانم از کجاست و باز می‌گویم کرم از خود درخت است. بنده هم آنها را می‌شناسم هم جملات و طراحی آنها را می‌دانم. وزیر بهداشت البته این را هم گفت که:« بنده نمی‌خواستم وارد حاشیه شوم اما مجبور شدم این صحبت‌ها را عنوان کنم.»
حالا باید منتظر ماند و دید توصیف‌های آقای معاون و سرنخ‌های آقای وزیر به کدام سو می‌رود؟ آیا برنامه خبرساز «ثریا» که وزیر آرام بهداشت را این چنین به واکنش واداشته است، باز هم سرنخ اتفاق‌های دیگری در حوزه بهداشت و درمان خواهد شد؟
 
 
 



منبع: صبح نو

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 29 آذر 1395 - 09:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن