تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى گيرد، در سينه اش بى قرارى مى كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817376195




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرح مبارزه با داعش از زبان کارگردان مستند «هوسه در خون»


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: شرح مبارزه با داعش از زبان کارگردان مستند «هوسه در خون»
كارگردان مستند «هوسه در خون» معتقد است كه در جنگ با داعش مي‌توان سراسر شور و زندگي را مشاهده و ثبت كرد.

به گزارش فرهنگ رضوی، مهيار زاهد كه به تازگي مستند جنگي «هوسه در خون» را درباره نبرد نيروهاي مردمي با داعشي‌ها در عراق ساخته است، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري فرهنگ رضوي گفت: ساختن مستند جنگي بدون ترديد يكي از سخت‌ترين ژانر‌هاي فيلم‌سازي در سينماست. چراكه به هيچ عنوان نمي‌توان چيزي را از قبل برنامه‌ريزي كرد.

وي افزود: در ساخت فيلم از شرايط جنگي و نبرد، آن هم با شرايط خاصي كه در نبرد با داعش حاكم است، نمي‌توان دكوپاژ يا حركت مشخصي را تعيين كرد. در نتيجه بايد در لحظه بتوان تصميم‌گيري كرد كه لنز دوربين را به كدام سو بچرخانيم و كدام داستان را روايت كنيم.

مهيار زاهد ادامه داد: مستند «هوسه در خون» روايت نبرد رزمندگان حشد الشعبي با داعشي‌ها در شهر بيجي است. شهر بيجي تنها جايي در عراق بوده كه داعش دست به عقب‌نشيني تخريبي نزده و تا حد امكان و آخرين توان خود مقاومت كرد. اين نبرد بي‌شك سنگين‌ترين نبرد با داعش در عراق بوده است.

وي افزود: در عراق من با كتائب سيد الشهداء همراه شدم كه بخش مهمي از عمليات بيجي را به عهده داشت. در اين گروه شاهد جانفشاني‌ها و فداكاري‌هاي بچه‌هايي بودم كه به زحمت 18 يا 19 سال سن داشتند. جواناني كه احتمالا بايد مثل بسياري از هم‌سن و سال‌هايشان در ديگر كشورها اكنون و در اين سن سرگرم تفريح و كافه‌نشيني و ... باشند. اما بزرگترين و سخت‌ترين وقايع را تجربه مي‌كنند.

اين مستندساز در ادامه با اشاره به فضاي خشن حاكم بر جنگ، اضافه كرد: نبايد فراموش كرد كه جنگ به رغم تمام تفكرات كليشه‌اي كه درباره آن وجود دارد به هر روي از ابتداي تولد بشر همراهش بوده است و خواهد بود. در نتيجه شايد كمي ساده‌انگاري باشد كه يكسره تمامي جنگ‌ها را از هر نوع محكوم به بدي و سياهي كنيم.

وي افزود: حتي در جنگ‌هاي بزرگ خود اروپايي‌ها هم مي‌بينيم كه مثلا زمان آغاز جنگ جهاني اول در سال 1914 ملت‌هاي اروپايي با جشن و پايكوبي به استقبال اين جنگ‌ها رفته و با تمام وجود براي افكار و آرمان‌هاي خود جنگيدند. حال ما كه با چند ده گروه تروريستي در منطقه روبه‌رو هستيم چطور ممكن است نتوانيم ضرورت انجام چنين جنگي را درك نكنيم؟ چطور ممكن است كه نفهميم داعشي‌ها از كدام منابع ارتزاق و چه اهدافي را دنبال مي‌كنند؟

زاهد تاكيد كرد: شخصا با وجود تمام خشونت و بي‌رحمي موجود در جنگ، نوعي زندگي و تنفس بشري را در آن تجربه كردم. احساس اينكه گويي آدم‌ها براي زندگي مي‌جنگند. براي زندگي بهتر و براي نفس كشيدن در فضايي سالم‌تر مي‌جنگند. دست كم اين را مي‌توان در رزمندگان حشد الشعبي ديد.

وي افزود: جواناني كه داعشي‌ها خانه و كاشنه‌شان را خراب كرده و نزديكان‌شان را به فجيع‌ترين شكل به شهادت رساندند حالا ايستاده‌اند تا كشور خود را به جايي بهتر و خالي از حضور سياه رنگ داعش بدل كنند.

مهيار زاهد درباره تجربه بعدي خود گفت: به زودي دوباره عازم عراق هستم تا درباره پشت صحنه جنگ موصل فيلمي را بسازم. با تجربه‌هايي كه از مستند قبلي به دست آوردم شكي ندارم كه اينكار قوي‌تر و اثرگذارتر خواهد بود.



تاریخ انتشار: ۰۷:۵۷ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - 19 December 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن