تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816899874




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاونان به کمک «مختار» دولت می‌آیند!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: معاونان به کمک «مختار» دولت می‌آیند!
معاون وزیربهداشت، قاضی‌زاده هاشمی را «مختار» دولت توصیف کرد که به تنهایی می‌جنگد
نویسنده : زهرا چيذري 


محكوم كردن ديگران به انگيزه‌هاي سياسي و توهم توطئه رويكردي است كه وزير بهداشت خيلي وقت‌ها در برابر انتقاداتي كه به عملكرد اين وزارتخانه وارد مي‌شود، اتخاذ مي‌كند تا به اين وسيله با فرار رو به جلو از پاسخگويي شانه خالي كند. اين بار هم آقاي وزير و معاونش به جاي آنكه توضيح بدهند چگونه ممكن است يك پزشك بتواند 340 ميليون در ماه كار كند يا 800 آنژيوگرافي انجام دهد و اگر بتواند آيا اين حجم از كار روي كيفيت و دقت پزشك اثر سوء ‌نمي‌گذارد، ماجراي وزير بهداشت و طرح تحول سلامت را به قيام مختار و تنها شمشير زدن تشبيه كردند.

آغاز ماجراي حقوق‌هاي نجومي در حوزه سلامت مربوط به دولت يازدهم نيست، اما سياستگذاري‌هاي اين دولت در اجراي گام سوم طرح تحول و رشد 120 تا 300 درصدي تعرفه‌هاي درمان اين درآمدها را نجومي‌تر كرد. حالا و پس از ورود برخي رسانه‌ها از جمله برنامه تلويزيوني ثريا به اين پرونده و دعوت از وزير بهداشت براي پاسخگويي در برابر فيش‌هاي حقوقي نجومي و كارانه 866 ميليوني يكي از معاونانش در سال 91شخص وزير و معاونان وي به جاي ارائه پاسخ قانع كننده براي دريافتي‌هاي نجومي پزشكان اعم از ستادي‌هاي وزارت بهداشت و غير ستادي‌ها با لحني عصبي و پرخاشگرانه موضوع را سياسي مي‌كند و با ترفند توسل به سياسي‌سازي فضا از پاسخگويي صريح طفره مي‌رود. روز گذشته، اما معاون بهداشتي وزير بهداشت با تشبيه وي به مختار و تنها شمشير زدن از پشتيباني لشكر 100 هزار نفري معاونت بهداشت و زيرمجموعه آن در حمايت از وزير سخن گفت.
 
تشبيه منتقدان به آقا بالا سر و پدرخوانده
دكتر سيدحسن‌هاشمي در اجلاس معاونين بهداشت دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سراسر كشور درباره بحث حقوق‌هاي نجومي در وزارت بهداشت يا به تعبير خودش حاشيه‌هايي كه براي وزارت بهداشت ايجاد كرده‌اند، گفت: متأسفانه مشكل ما از هم‌لباس‌هاي خودمان و از داخل خود جامعه پزشكي است.

وي با اشاره به برخي برنامه‌هاي صدا و سيما جهت تخريب وزارت بهداشت افزود: پشت چنين برنامه‌هايي نيز هم‌لباس‌هاي خودمان هستند كه در گذشته هم مسئوليت داشته و كارنامه غيرقابل قبولي از خودشان به جاي گذاشته‌اند. اين در حالي است كه اكنون در حال تغيير مسير ارائه خدمات هستيم و در اين مسير به آقابالاسر و پدرخوانده و كساني كه در گذشته در مناصب بهداشت و درمان حاكم بودند، نيازي نيست و جايي برايشان وجود ندارد و اين حرف‌ها نيز تلاش‌هاي نهايي اين افراد است. از نگاه هاشمي انتقاداتي كه به اجراي طرح تحول سلامت وارد است، سياسي و انتخاباتي است؛‌ترفندي كه با فرار رو به جلو موجب مي‌شود تا ‌هاشمي پاسخ به حقوق‌هاي نجومي و غيرمنطقي بودن توجيه‌هايي نظير حضور پزشك در اتاق عمل از 7 صبح تا 2 شب را به تعويق بيندازد. در حالي كه اگر حقوق‌هاي چند ده و چند صد ميليوني پزشكان به واسطه كار‌كردهاي اينچنيني آنها باشد، باز هم چيزي از انتقادات وارده به اين وزارتخانه كم نمي‌كند، زيرا كار درمان و جراحي نيازمند تمركز و دقت است كه مسلماً با كثرت كار، دقت پزشك پايين مي‌آيد و خطاي پزشكي زياد مي‌شود و اين وزارت بهداشت است كه نتوانسته توزيع پزشكان را مديريت كند. اگرچه واقعيت ماجرا چيز ديگري است و ثبت كاركردي از 7 صبح تا 2 شب مربوط به پزشكان نيست، بلكه اين كاركرد را دستياران انجام مي‌دهند و پزشك تنها كارانه‌اش را مي‌گيرد.
 
وزير بهداشت مختار است!
با وجود اين اكبر سياري، معاون بهداشت وزير در قياسي مع‌الفارق آقاي وزير را به مختار تشبيه كرد و گفت:‌ حكايت دكتر‌ هاشمي مانند سريال مختار شده است و همه به وزير بهداشت حمله مي‌كنند، بنابراين ما بايد از او دفاع كنيم. اين كم‌لطفي است كه از هر طرف به وزارت بهداشت حمله مي‌كنند، در حالي كه اقدامات زيادي را انجام داده است. بنابراين نبايد اجازه دهيم حكايت مختار تكرار شود و همه بايد از اقدامات وزارت بهداشت دفاع كنيم و در صحنه باشيم تا وزير بهداشت تنها نماند.

اين تشبيهات و اظهار‌نظرها در حالي است كه بنا به اظهار محسن مقصودي، مجري برنامه ثريا ‌در طول دوران دولت يازدهم اين برنامه تنها سه برنامه انتقادي درباره وزارت بهداشت برگزار كرده و جلوي پخش چهار برنامه هم با رايزني‌هاي اين وزارتخانه گرفته شده است. وزارت بهداشت حتي زير بار برگزاري مناظره با منتقدان طرح تحول هم نرفته و حالا هم حضور وزير و مباحث اين برنامه اينچنين مورد هجمه قرار گرفته است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن