تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817598565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناچاری مجلس در تصویب کلیات برنامه ششم


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری ایسنا: کلیات لایحه برنامه ششم توسعه در حالی امروز به تصویب رسید که مجلس چاره ای جز موافقت با آن نداشت.

از ابتدای جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه) و زمانی که مجلس وارد بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم شد،‌ تعدادی از نمایندگان این تصور را داشتند که در صورت مخالفت با کلیات لایحه برنامه ششم توسعه، این لایحه نیز همچون بودجه برای اصلاح می‌تواند به کمیسیون برگردد که با توضیحات رئیس مجلس مشخص شد اگر نمایندگان با کلیات برنامه ششم مخالفت کنند لایحه برنامه کان لم ‌یکن تلقی شده و دولت باید لایحه جدیدی ارائه کند؛ پروسه‌ای که به گفته لاریجانی به سال جاری نمی رسد و باید در سال آینده منتظر ارائه مجدد برنامه ششم از سوی دولت بود.

در همین راستا فراکسیون امید نیز صبح امروز جلسه‌ای با نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بررسی گزارش تلفیق برگزار کرد که نتیجه آن در جلسه ظهر امروز فراکسیون به مخالفت با کلیات لایحه منجر شد چون به باور امیدی ها به دلیل افزایش تعداد بندهای برنامه از حدود ۳۰ ماده به حدود ۱۴۰ ماده دیگر برنامه ششم قابلیت اجرایی ندارد و تنها بار مالی را به دولت تحمیل می‌کند. اعتقادی که تنها مختص به اعضای فراکسیون امید نبود و حتی نمایندگان اصولگرا نیز در مقام مخالفت با گزارش کمیسیون تلفیق به انحای دیگر این موضوع را مطرح کرده و لایحه برنامه ششم را برای کشور سودمند ندانستند.

کش و قوس‌ها بین نمایندگان و محافل فردی و گروهی آن‌ها تا پایان جلسه نوبت صبح ادامه داشت و در نهایت رای گیری به جلسه نوبت عصر و رای گیری کشید؛ رای گیری که توضیحات حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه و اظهارات محمد باقر نوبخت برای اقناع نمایندگان کافی بود و منتج به رای مثبت مجلس به کلیات شد.

اظهارات تاثیرگذار حاجی بابایی از این جنس بود که برخی احکام برنامه ششم در طول سی و هفت سال گذشته بی‌نظیر بوده و در آن مواردی همچون ساماندهی حقوق های نجومی و پاداش پایان خدمت و موضوعات مهمی همچون آب ، محیط زیست ،‌اشتغال و اقتصاد دیده شده است.

البته نباید از  تاثیر موافقت مشروط نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با گزارش کمیسیون تلفیق برنامه ششم غافل شد که تاثیر بسیار زیادی در رای مثبت نمایندگان به جای گذاشت؛ نوبخت در توضیحاتش به این موضوع اشاره کرد که اگر نمایندگان به کلیات رای ندهند مجددا دولت باید لایحه جدیدی ارائه دهد و مجلس نیز دوباره وارد بررسی لایحه شده که این پروسه دو ساله‌ای را می‌طلبد. البته لازم است مجلس و هیأت رئیسه که موادی که قابلیت اجرایی ندارد را حذف کند.

صحبت‌هایی که واکنش لاریجانی را در پی داشت و گفت که ما از رفع ابهامات و اشکالات در کمیسیون تلفیق استقبال می کنیم اما مشکل اینجا است که دولت لایحه برنامه ارائه نکرده و آنچه به مجلس داده موادی از برنامه است البته دغدغه آقای نوبخت درست است و باید به موادی که بار مالی دارد رسیدگی شود.

سرانجام مجلس وارد رای گیری برای کلیات لایحه برنامه ششم شد و نمایندگان با ۱۵۴ رای کلیات لایحه ای را به تصویب رساندند که جمعی از نمایندگان معتقد بودند بسیاری از بندهای آن با اسناد بالادستی و سند چشم انداز مغایرت دارد.




۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن