تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798316001




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از «درآمد مالیاتی دولت در هفت ماهه نخست امسال» تا «شرکت خودروسازی که پاداش را بر مبنای لیاقت پرداخت می‌کند»


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بورس، بازار طلا، ارز، سکه، نفت  و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.


به گزارش «تابناک اقتصادی» این پیمانه اقتصادی موضوعاتی همچون: ارزش دلار به بیشترین رقم در 14 سال اخیر، پیش‌بینی قیمت در بازار خودرو، افزایش قیمت اونس طلا و نفره، افزایش قیمت گاز از ابتدای 2017، پیش بینی بانک آمریکایی از افزایش قیمت نفت، موافقت تولیدکنندگان نفت در روسیه با کاهش تولید، بوسنی مشتری نفت ایران و چین به دنبال قراردادهای تجاری چند جانبه را در بر دارد.





ارزش دلار به بیشترین رقم در ۱۴ سال اخیر رسید


به نقل از رویترز، به دنبال افزایش نرخ بهره بانکی از سوی «فدرال رزرو» آمریکا، در بازار معاملات جهانی ارز ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی به بیشترین بها در تقریبا ۱۴ سال اخیر رسید؛ ضمن اینکه ارزش اوراق قرضه هم با جهش قابل توجهی روبرو شد. همچنین از سویی دیگر پیش بینی می شود که شاخص بورس های اروپایی نیز با روند صعودی روبرو شود. بر همین اساس، شاخص دلار در مقابل ارزهای اصلی در برابر ۱۰۳.۱۰ واحد رسید که بیشترین افزایش از دسامبر سال ۲۰۰۲ میلادی به بعد را تجربه کرد. البته یورو هم با ۲ دهم درصد رشد در مقابل سایر ارزها به ۱.۰۴۳۵ دلار رسید. به گزارش مهر، به گفته تحلیل گران اقتصادی افزایش نرخ بهره بانکی، زودتر از انتظار موجب افزایش ارزش دلار شده است. 



پیش‌بینی قیمت در بازار خودرو طی ماه‌های آینده


رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران به تشریح تولید و تقاضا در بازار خودرو پرداخت و پیش‌بینی کرد که افزایش نرخ ارز باعث افزایش پنج تا ۱۰ درصدی قیمت خودرو شود. محمدرضا نجفی منش در گفت و گو با ایسنا، گفت: در زمینه تک نرخی شدن ارز،‌ دولت قول داده بود که تک نرخی شدن ارز تا پایان امسال نهایی شود اما به نظر می‌رسد این امر در سال جاری امکان پذیر نباشد و به سال بعد موکول خواهد شد. نجفی منش درباره اینکه آیا بازار خودرو کشش افزایش قیمت را دارد یا خیر عنوان کرد: اگر بازار ارز ظرفیت دلار ۳۸۰۰ تا ۳۹۰۰ تومانی را دارد بنابراین بازار خودرو و بازار محصولاتی که با ارز سر و کار دارند هم این پذیرش را برای افزایش قیمت خواهند داشت.  



افزایش قیمت اونس طلا و نفره


در پایان معاملات فلزات گران بها در روز جمعه، هر اونس طلا در بازار جهانی با افزایش 3 دلار و 1 سنت به قیمت 1136 دلار و 4 سنت فروخته شد. همچنین هر اونس نقره با 16 دلار و 26 سنت قیمت گذاری شد که نسبت به روز پنج شنبه، 13 سنت افزایش داشت. 


دولت در هفت ماهه نخست امسال چقدر مالیات دریافت کرد؟


کارکنان بخش عمومی (حقوق بگیران دولت) در هفت ماهه نخست سال جاری 2 هزار و 900 میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده‌اند که این رقم نسبت به مصوب قانون بودجه 95، 300 میلیارد تومان بیش تر بوده است.همچنین کارکنان بخش خصوصی تا مهر ماه دو هزار و 500 میلیارد تومان مالیات بر درآمد پرداخت کرده‌اند که این رقم نسبت به قانون بودجه سال جاری حدود 100 میلیارد تومان بیشتر بوده است. همچنین از بخش مشاغل آزاد تا مهرماه، حدود دو هزار و 500 میلیارد تومان مالیات بر درآمد اخذ شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصد رشد داشته است.به گزارش تسنیم، کل درآمدهایی مالیاتی دولت در مدت ذکر شده رقم 51 هزار میلیارد تومان بوده که به این ترتیب حقوق بگیران حدود ده درصد درآمد مالیاتی دولت را تامین کرده‌اند.


قیمت گاز از ابتدای 2017 افزایش می‌یابد


الکسی میلر رئیس شرکت گازپروم روسیه پیش‌بینی کرد: قیمت گاز صادراتی این کشور به اروپا از ابتدای سال 2017 افزایش می‌یابد. وی افزود: با توجه به شرایط بازار نفت در سه ماهه پایانی سال 2016 و قیمت نفت و فرآورده‌های نفتی در این دوره و همچنین با در نظر گرفتن روند ارزش‌گذاری قیمت گاز در بازار جهانی می‌توان با اطمینان گفت که متوسط قیمت گاز در بازار اروپا در سه ماهه نخست سال 2017، نسبت به سه ماهه پایانی سال 2016، افزایش خواهد یافت. به گزارش فارس، بنابر گفته میلر، انتظار افزایش قیمت گاز در بازار اروپا در پی تصمیم اوپک برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی است که از ژانویه سال آینده اجرا می‌شود.



پیش بینی بانک آمریکایی از افزایش قیمت نفت


شبکه خبری سی ان بی سی آمریکا روز جمعه از پیش بینی افزایش قیمت نفت خام در سه ماهه دوم سال 2017 توسط بانک سرمایه گذاری گلدمن ساچز آمریکا خبر داد. به نقل از سی ان بی سی، «گلدمن ساچز» دلیل این پیش بینی را تصمیم سازمان کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) و 12 تولیدکننده غیراوپک از جمله روسیه برای کاهش تولید نفت، آن هم در بحبوحه افزایش تقاضای کشورهای مصرف کننده ذکر کرد. گلدمن ساچز پیش بینی کرد، متوسط قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در سه ماهه دوم سال 2017 از 55 دلار به 57 دلار و 50 سنت در هر بشکه افزایش یابد. بانک یاد شده همچنین پیش بینی کرد، متوسط قیمت نفت برنت دریای شمال در سه ماهه دوم سال 2017 از 56 دلار و 50 سنت به 59 دلار در هر بشکه افزایش می یابد. 


نفت خام WTI، برنت و اوپک بالای 50 دلار


در پایان روز جمعه، هر بشکه نفت خام پایه آمریکا WTI در بازار جهانی انرژی، با افزایش 96 سنت به رقم 51 دلار و 81 سنت رسید. همچنین هر بشکه نفت خام برنت در بازار روز جمعه، با افزایش 1 دلار و 18 سنت به قیمت 55 دلار و 2 سنت فروخته شد و هر بشکه نفت خام اوپک با 50 دلار و 96 سنت قیمت گذاری شد که نسبت به روز پنج شنبه، 87 سنت کاهش داشت. 


موافقت تولیدکنندگان نفت در روسیه با کاهش تولید


وزیر انرژی روسیه به خبرگزاری رویترز انگلیس گفت که وی با شرکت های نفت این کشور درباره اینکه چطور کاهش تولید اجرا شود به توافق کلی دست یافته است اما شرکت های تولیدکننده نیز می گویند هنوز در مورد جزئیات این توافق به نتیجه نرسیده اند. رویترز نوشت: اینکه آیا شرکت های نفت روسیه که هر یک منافع و برنامه های خود را دارند، می توانند یک استراتژی مشترک کاهش تولید در سطح ملی را پیش ببرند، محل تردید است. به گزارش ایرنا، اوپک، روسیه و دیگر تولیدکنندگان غیراوپک موافقت کرده اند که تولید نفت خود را تقریبا 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند تا مازاد عرضه نفت در بازارهای جهانی از بین برود و قیمت نفت افزایش یابد. قرار است روسیه در 6 ماه نخست سال 2017 با کاهش تولید نفت خود به میزان 300 هزار بشکه در روز، آن را به 10 میلیون و 947 هزار بشکه تقلیل دهد.



بوسنی مشتری نفت ایران شد


یکی از مشتریان جدید نفت ایران کشور لهستان است که قرارداد خرید نفت خام از ایران را در تیرماه سال جاری با خرید یک محموله 2 میلیون بشکه‌ای اجرایی کرد. طبق اطلاعات کشتیرانی و اعلام منابع بازرگانی، یک نفتکش غول پیکر حامل نفت خام ایران به سوی پایانه نفتی گدانسک لهستان در تیرماه سال جاری حرکت کرد. پایانه گدانسک ظرفیت تخلیه بار نفت‌کشهای غول پیکر را ندارد، اما به گفته برخی منابع، محموله نفتی یاد شده به نفت‌کشهای کوچکتر منتقل و سپس در این پایانه تخلیه شده است. به گزارش فارس، شرکتهای پی کی ان اورلن و لوتوس، دو پالایشگر بزرگ نفت در لهستان، اعلام کردند که به فراوری نفت خام تولیدی ایران در پالایشگاه‌های خود علاقمند هستند.



چین به دنبال قراردادهای تجاری چند جانبه


پنی پریت‌ویتر وزیر بازرگانی آمریکا، در نشست مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در واشنگتن اعلام کرد: چین به دنبال ایجاد قراردادهای تجاری چندجانبه‌ای است که در آنها آمریکا حضور نداشته باشد. وزیر بازرگانی آمریکا افزود: این به نفع کارگران آمریکایی نیست، این به نفع اقتصاد آمریکا نیست و این اقدام برای قدرت آمریکا خوب نخواهد بود. 



شرکت خودروسازی که پاداش را بر مبنای لیاقت پرداخت می‌کند


اوسامو ماسوکو، مدیرعامل میتسوبیشی به سهامداران گفت: اگر این شرکت در سال آینده به سودآوری دست پیدا نکند، پاداشها دو برابر نخواهد شد زیرا پاداش بر مبنای لیاقت خواهد بود و اگر عملکرد خوبی وجود نداشته باشد، حقوق مدیران منعکس کننده این موضوع خواهد بود. میتسوبیشی اکنون از امکان افزایش پاداش برخوردار است. این شرکت خودروسازی برای سال مالی منتهی به مارس، به ۱۰ مدیرش ۴۲۳ میلیون ین پرداخت کرد که کمتر از ۹۶۰ میلیون ین بود که پیش از این برای پاداش اختصاص داده شده بود. این شرکت هنوز حقوق و مزایا برای گون را تعیین نکرده است. کارلوس گون که در راس شرکتهای رنو و نیسان قرار دارد، در سال ۲۰۱۵ با وجود مخالفت سهامداران رنو با بسته پاداش ۷.۲ میلیون یورو (۷.۶۵ میلیون دلار) برای وی، مجموعا ۱۷ میلیون دلار دریافت کرد. به گزارش ایسنا، کارلوس گون، مدیرعامل نیسان موتور و رنو با موافقت میتسوبیشی موتورز با انتخاب وی به عنوان رییس هیات مدیره، سومین حقوقش را دریافت خواهد کرد.














۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن