تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799000292




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ثبات قیمت‌ها در آستانه طولانی‌ترین شب سال


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه ایران: 7 شب دیگر یلداست که بلندترین شب سال است. در این شب به رسم گذشتگان مردم آجیل و شیرینی می‌خرند تا شروع فصل زمستان در کنار خانواده جشن بگیرند.
 
اما چند روز مانده به شب یلدا قیمت‌ها حسابی خودشان را گرم می‌کنند به گونه‌ای که برخی‌ها برای خرید یک کیلو آجیل وسع مالی‌شان نمی‌رسد، ولی امسال شرایط تا حدودی تغییر کرده است و به قول رئیس اتحادیه خشکبار امسال قیمت‌ها کاملاً رقابتی است و فروشندگان برای آنکه بتوانند به نقدینگی برسند به هیچ عنوان قیمت‌ها را گران نمی‌کنند.
 
فعالان این صنف می‌گویند بازار خشکبار چند وقتی است که رونق گذشته را ندارد و مردم برای خرید آجیل مانند سال‌های پیش انگیزه ندارند. دلیل اصلی که در این خصوص مطرح می‌شود گران بودن آجیل است. در دولت گذشته قیمت پسته که در حدود 30 هزار تومان بود به یکباره از 50 هزار تومان هم عبور کرد و همین امر باعث شد تا رشد قیمت با انواع خشکبار عجین شود. روز گذشته مصطفی احمدی رئیس اتحادیه خشکبار درباره قیمت انواع خشکبار و قیمت آن برای شب یلدا به خبرنگار ما گفت: وضعیت فعلی بازار به لحاظ عرضه، قیمت و کیفیت، مناسب و قابل قبول است وحتی امسال قیمت برخی از خشکبار مانند پسته و تخمه ژاپنی نسبت به سال گذشته حدود 5 الی 6 درصد کمتر شده است.
 
در عین حال قیمت برخی از اقلام هم سیر افزایشی داشته است مانند فندق که به خاطر سرمازدگی سال 94 حدود 20 الی 30 درصد گران تر شده است. قیمت بادام هندی که ما امکان تولید آن را نداریم نیز حدود 50 تا 60 درصد گران شده است. وی ادامه داد: دلیل گران شدن بادام هندی افزایش قیمت ارز و جلوگیری از واردات آن با هدف حمایت از تولید داخل است اماچه بخواهیم و چه نخواهیم بادام هندی در فهرست آجیل مردم قرار گرفته است لذا باید واردات آن صورت گیرد.چندی پیش نیز اتحادیه خشکبار به ستاد تنظیم بازار پیشنهاد داد تا واردات بادام هندی صورت گیرد. البته با ثابت ماندن قیمت ارز طی یک هفته اخیر دیگر قیمت خشکبار که نیاز به واردات آن داریم بیشتر نخواهد شد.
 
احمدی در مورد وضعیت قیمت آجیل در بازار گفت: قیمت کف پسته در عمده فروشی‌ها 24 هزار تومان و دست چین آن 54 هزار تومان است که به این قیمت 10 درصد هزینه فرآوری و 10 درصد سود خرده فروشی اضافه می‌شود. وی تأکید کرد: شب یلدا بازار آرامی را خواهیم داشت و دیگر مانند سال‌های گذشته نوسانی رخ نخواهد داد چرا که فروشندگان بیشتر به فکر فروش هستند تا دنبال سودآوری. از این‌رو امیدواریم که شب یلدا بازار خشکبار از رکود خارج شود.علی بهره‌مند رئیس اتحادیه قنادان هم بر بازار آرام شب یلدا تأکید کرد و گفت: قیمت انواع شیرینی‌ها ثابت است و هیچ مجموعه‌ای اجازه افزایش قیمت ندارد.
 
قیمت انواع شیرینی براساس کیفیت آن قیمتگذاری شده است و واحدهای صنفی تخطی نخواهند داشت.وی افزود: قیمت شیرینی هر سال مشخص می‌شود بدین جهت واحد‌ها بر مبنای آن تولیدات خود را به فروش می‌رسانند. قیمت‌ها به واقعیت نزدیک شده است لذا دلیلی برای گران فروشی نیست.
 

هندوانه گران نمی‌شود
 

خرید دیگر مردم بعداز خشکبار و شیرینی، هندوانه است.سال گذشته قیمت این میوه محبوب تا 5 هزار تومان هم رسید و همین گرانی باعث شد که خیلی‌ها هندوانه را از سبد خرید خود در شب یلدا حذف کنند. در حال حاضر در میناب یعنی محل کشت هندوانه کشاورزان سر زمین آن را 300 تا 500 تومان می‌فروشند و می‌گویند سالانه به ازای هر هکتار یک میلیون تومان پول آب می‌دهیم و قیمت فعلی هندوانه هیچ بخشی از هزینه‌های آنها را پوشش نمی‌دهد.حال همین هندوانه در میدان اصلی تره بار بین 600 تا 800 تومان و قیمت هندوانه دزفول 500 تومان است.اما در سطح شهر قیمت‌ها به یکباره گران می‌شود.حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزیجات هم درباره قیمت هندوانه و احتمال گران شدن آن در شب یلدا گفت: امسال قیمت هندوانه اصلاً گران نخواهد شد.
 
سال گذشته به خاطر سرما زدگی و فرصت طلبی سودجویان قیمت هندوانه از 5 هزار تومان فراتر رفت اما در سال‌جاری افزایش قیمت نخواهیم داشت چرا که رشد تولید در این میوه داشته‌ایم. قیمت سایر میوه‌ها هم در شب یلدا ثابت خواهد ماند و مردم شاهد گرانی در میوه‌ها نخواهند بود. مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران هم ضمن تأکید بر اینکه وضعیت عرضه و قیمت میوه‌های شب یلدا مناسب است، گفت: درصد دقیق آسیب سرمازدگی به میوه‌ها هنوز مشخص نیست اما اگر ۲۰ تا ۲۵ درصد میوه‌ها سرمازده شده‌ باشند، مشکلی در تأمین بازار شب عید و پس از آن تا اردیبهشت‌ ماه نخواهیم داشت.




۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن