تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819110354




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اين روزها مدل لباس و ماشين شخصيت‌‌ بازيگران را تعيين مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:پرشین وی: خبرگزاري فارس:شهاب حسيني بازيگر سينما گفت: اهداف بلند‌مدت، جزئيات را تعيين مي‌كند ما اگر تابع چنين تفكري باشيم آن وقت به اين وضع دچار نمي‌شويم كه فقط به فكر پول باشيم و از عمق به سطح برسيم اما متأسفانه اين روزها مارك لباس و مدل ماشين شخصيت‌ آدم‌ها را تعيين مي‌كند. به گزارش خبرگزاري فارس، در بخش مهمانان ويژه اين هفته برنامه «هفت»، مريلا زارعي و شهاب حسيني بازيگران برگزيده جشن خانه سينما حضور داشتند. بنابراين گزارش، شهاب حسيني در ابتداي اين گفت‌وگو براي تمامي بينندگان آرزوي سلامتي و شادي كرد و مريلا زارعي ضمن سلام به تماشاگران، روز ملي سينما را نيز تبريك گفت. در ادامه فريدون جيراني نظر اين دو بازيگر را در مورد تاثير مجري‌گري بر آگاهي به تصوير جويا شد، شهاب حسيني در پاسخ اظهار داشت: اجرا در بازيگري خيلي تاثير دارد، شايد يكي از مهمترين ابزار بازيگري فن بيان است و محل استخراج پيدا مي‌كند تا مفهوم،خوش‌ آهنگ و خوب به مخاطب برسد. وي در ادامه افزود: در سن 26 سالگي، مجري شدم اما عشق به سينما در من از سالهاي 72_ 73 در گروه دانشجويي تئاتر دانشگاه تهران ريشه كرد و چون در اين جنگ‌هاي شادي براي كار طنز استعداد زيادي نداشتم در كار اجرا و اعلام برنامه‌ها همكاري مي‌كردم و در همين زمان‌ها توسط دو دوستم «صفر احمدي» و «مرتضي زيوري» معرفي شدم براي اجراي برنامه اكسيژن. اين بازيگر در ادامه بيان داشت: عشق به سينما در نسل من، محصول دوره‌اي است كه فيلم‌ها به سادگي در دسترس نبودند مگر فيلم‌هاي اسطوره‌اي سينماي جهان، مثل اسپارتاكوس و ده‌فرمان و يا طلسم و ديدن اين فيلم‌ها، تصويري خاص از سينما در ذهن ما ايجاد مي‌كرد. به گزارش فارس مريلا زارعي با اشاره جيراني به تحصيل اين بازيگر در مدرسه علوي گفت: من دوران دبستان و راهنمايي را در اين مدرسه بودم و خيلي چيز‌ها ياد گرفتم و پايه‌هاي بازيگري من آن جا شكل گرفت و اين پايه‌ها از احساس مسئوليت به اطراف در من پديد آمد و هر آنچه كه دارم را مديون معلمين خود در اين مدرسه مي‌دانم. وي در ادامه افزود: ما براي هر درسي كنفرانسي داشتيم و به ياد ندارم هيچ وقت ورقه امتحاني‌ام را از زير دستم كشيده باشند و حتي تمام دانش‌آموزان چه در پوشش و همه در لوازم‌التحرير متحد‌الشكل بوديم و تمام اين قوانين، بينش ديني، اجتماعي، سياسي خاصي را در من ايجاد كرد و عشق به سينما از همان زمان در ذهن من مطرح شد. زارعي در ادامه عنوان داشت: ما در زنگ فرهنگي، زنگ نمايش فيلم و زنگ تحليل داشتيم و اين موارد در ورود من به سينما بسيار موثر بود . بنابراين گزارش در ادامه برنامه شهاب حسيني در خصوص چگونگي ورود خود به سينما خاطرنشان كرد: معتقدم اگر به صورت آكادمي اين علم را فرا مي‌گرفتم بسياري از دانسته‌هايي كه بر اساس تجربه كسب كردم و زمان زيادي را از من گرفت از همان ابتدا مي‌دانستم و فقط عشق صرف به علاوه مانوس بودن من با فضاي تئاتر دانشجويي باعث شد در اين عرصه باقي بمانم. وي در ادامه درباره روال ورود به عرصه هاي مختلف هنر تصريح كرد: من در هر مقطعي كه بودم آن را امانتي مي‌ديدم و فرصتي، و با تمام شدن هر مقطع ناخودآگاه به مقطع ديگر راه پيدا مي‌كردم، ابتدا اجرا در راديو را تجربه كردم و بعد بازي در فيلم حسين فرخي و بعد از آن در پس از باران بازي كردم و هم زمان «آفتاب‌گردان» را نيز اجرا مي‌كردم همان جا دكتر محمد‌هادي كريمي بازي من را پسنديد و در مصاحبه فيلم «رخساره» شركت كردم، در اين مصاحبه نيز زنده ياد قويدل و دكتر كريمي مرا براي فيلم «رخساره» انتخاب كردند. حسيني در مورد اولين پلاني كه بازي كرده بود، گفت: در آن لحظه فكر كردم از آن بازيگوشي كه داشتم كمك بگيرم و خيلي باورم نشود كه كجا هستم، روزهاي خوبي بود و من احساس خوبي داشتم. در ادامه گفت‌وگو مريلا زارعي درباره ورود خود به سينما و عشق به اين هنر اظهار داشت: شايد عشق من به دوربين و سينما مثل بسياري از هنرمندان اين عرصه نباشد، من سينما را خيلي جدي مي‌‌ديدم خيلي رياضي و دو دوتا چهارتا، سينما از نظر من صنعتي بود كه از طريق تصوير بر جامعه تاثير داشت. وي در ادامه افزود: با توجه به سوابق تحصيلي من كه بي‌ربط به سينما است، در دانشگاه فعاليت‌هاي فرهنگي براي، دانشجويان پزشكي و مهندسي قرار داده بودند تا علاقه‌مندان رشته بازيگري و موسيقي در غالب كلاس در اين فعاليت‌ها شركت كنند، اين كلاس‌ها را آقاي عزت‌الله انتظامي به صورت ورك شاپ برگزار مي‌كردند در ابتدا ما 50 نفر بوديم ولي كم كم به 10 _ 15 نفر رسيديم. اين بازيگر در ادامه گفت: در ميانه اين كلاس‌ها، آقاي انتظامي به خاطر فيلمي مجبور شدند كلاس‌ها را تعطيل كنند و من به همراه دانشجويان ديگر در گروه تئاتر دانشجويان چند نمايش اجرا كرديم. زارعي در ادامه تصريح كرد: در اين مقطع اكبر خواجويي از من تست گرفتند و من تصور كردم ايشان بازي من را نپسنديدند، خانم نويدي گريمور اين كار گفتند: تا بازيگر گريم و لباس ندشته باشد نمي‌توان از آن انتظار بازي داشت، حال من احساس مي‌كنم حرف خانم نويدي كاملا درست بوده، چرا كه ما در سينما با مجموعه‌اي از عوامل از جمله بازيگران مواجه هستيم كه قرار است با گريم و لباس تجهيز شوند و به اميد خدا و راهنمايي كارگردان مفهوم‌آفريني كنند. شهاب حسيني در اين راستا گفت: جمله استاد سمندر‌يان مبني بر اين كه «وقتي با دوستانتان نشستيد و فيلمي را خود بازي كرده‌ايد تماشا مي‌كنيد، اگر دوستانتان به شما بگويند به به چه بازي خوبي، آن زمان است كه باخته‌ايد» هميشه كليد طلايي ذهن من بوده است. به گزارش فارس، فريدون جيراني در مورد سير انتقال قدرت‌ها در سينما از دهه 60 (به كارگردانان) دهه 70 (به تهيه‌كنندگان) و دهه 80 (به بازيگران) ميهمان ويژه برنامه «هفت» را مورد سؤال قرار داد. مريلا زارعي ضمن اشاره به تحليلي بودن مسئله اظهار داشت: ما ابتدا بايد تعريف ستاره را داشته باشيم و بعد ببنديم سينماي ما در سطح جهاني هست يا خير؟ ببينيم و ستاره در ابعاد جهاني را مي‌توان در سينماي ما گنجاند يا هنرمندان و سينماي ايران مثل سينماي هند در سطح جهان شناخته شده‌اند. اگر به همه اين سوالات پاسخ داديم آن وقت است كه مي‌توان به مسئله بازيگر سالاري در ايران پرداخت. شهاب حسيني در تائيد سخنان زارعي تصريح كرد: اهداف بلند‌مدت، جزئيات را تعيين مي‌كند ما اگر تابع چنين تفكري باشيم آن وقت به اين وضع دچار نمي‌شويم كه فقط به فكر پول باشيم و از عمق به سطح برسيم، من به شخصه مخالف اين نيستم كه بازيگري فلان ماشين را بخرد اما انگار اين روزها مارك لباس و مدل ماشين شخصيت‌ آدم‌ها را تعيين مي‌كند. وي در ادامه با اظهار تأسف از چنين شرايطي بيان داشت: در سينما ما به جاي شانه به شانه بودن، روي در روي هم بوده‌ايم، ما براي جشن سينما اسپانسر نداشتيم، اصلا چرا بايد براي جشن اهالي سينما دنبال اسپانسر گشت؟ ما چرا نبايد دوشادوش هم باشيم و دغدغه اهالي سينما را داشته باشيم؟ زارعي در پايان ابن بخش ضمن تائيد صحبت‌هاي حسيني خاطرنشان كرد: ما مي‌توانيم در عرصه هنر فارغ از ايدئولوژي‌هاي شخصي در كنار هم باشيم. كافي است بخواهيم.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پرشین وی]
[مشاهده در: www.persianv.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 441]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن