تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه‏دار هنگام افطار مستجاب مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817097358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت صنعت را تعطيل كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دولت صنعت را تعطيل كرده است
رئيس اتاق بازرگاني تهران با انتقاد از سیاست‌های دولت در افزايش نرخ ارز و تخصيص ارز مبادلاتي براي واردات ماكاروني گفت: دولت در تصميماتي مانند قيمت ارز و پرداخت ماليات عامل تعيين‌كننده است، اما با تصميماتش صنعت را تعطيل كرده است.


رئيس اتاق بازرگاني تهران با انتقاد از سیاست‌های دولت در افزايش نرخ ارز و تخصيص ارز مبادلاتي براي واردات ماكاروني گفت: دولت در تصميماتي مانند قيمت ارز و پرداخت ماليات عامل تعيين‌كننده است، اما با تصميماتش صنعت را تعطيل كرده است.
روز گذشته بيست و يكمين جلسه هيئت نمايندگان با حضور شريعتمداري معاون اجرايي رئيس‌جمهور برگزار شد. در اين مراسم رئيس اتاق بازرگاني تهران از سياست‌هاي دولت در افزايش نرخ ارز و بي‌توجهي به صنعت گله كرد و گفت: طي سه سال گذشته با بانك مركزي جلساتي را داشته‌ايم و در اين مورد با آقاي طيب‌نيا، جهانگيري و سيف صحبت شده است كه نرخ ارز را سركوب مي‌كنيد، اما باز به اين صحبت‌هاي بخش خصوصي توجه نشد و همچنان با ارز مبادله‌اي نرخ ارز سركوب مي‌شود.
مسعود خوانساري خطاب به شريعتمداري معاون اجرایی رئيس‌جمهور گفت: ارز مبادله‌اي براي واردات كاغذ ديواري مي‌دهيد، به ماكاروني كه ما صادركننده آن هستيم، هم ارز مبادله‌اي مي‌دهيد.
رئيس اتاق بازرگاني تهران اظهارداشت: پيشنهاد دولت در لايحه بودجه براي قيمت دلار 3هزار و 300 تومان است و با توجه به قيمت 3هزار و 970 توماني فعلي بيش از ۶۰۰ تومان اختلاف وجود دارد و انتظار ما از دولت اين است كه واقعيت‌ها ديده شود. اين مشكل مجلس است؟ آيا اين مشكل قوه قضاييه است؟ خود دولت است كه تصميم مي‌گيرد. وي با اشاره به اينكه كليات بودجه در مجلس با رقم 320 هزار ميليارد تومان بسته شده است گفت: اين رقم 7/8 درصد نسبت به سال گذشته رشد دارد. رئيس اتاق بازرگاني تهران گفت: دولت ‌هزار ميليارد تومان هزينه جاري در بودجه پيش‌بيني كرده كه نسبت به سال قبل 11 درصد افزايش داشته و نشان مي‌دهد، خبري از كوچك شدن دولت نيست.
وي بيان داشت: سه سال است كه همه فرياد مي‌زنند تأمين اجتماعي صنعت را تعطيل كرده، اين موضوع با آقاي جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور مطرح شد، نامه مفصلي در اين ارتباط نوشته شد، آقاي ربيعي قول پيگيري آن را دادند، اما بعد از گذشت 5/1 سال هنوز اتفاقي نيفتاده است.
خوانساري تصريح كرد: فساد بيداد مي‌كند و يك نفر هم مسئول رسيدگي نيست. آيا مسئول است؟ يا قوه قضاييه مسئول اين موارد است؟
وي در ادامه در ارتباط با ماليات‌ها اظهار داشت: دولت 19 هزار ميليارد تومان در سال از شركت‌هاي حقوقي ماليات اخذ مي‌كند كه 10 هزار ميليارد تومان آن بورسيه است و 9هزار و 600 ميليارد تومان آن هم از شركت‌هاي حقوقي اخذ مي‌شود.
رئيس اتاق بازرگاني تهران تصريح كرد: 6 هزار ميليارد تومان هم از بخش تجاري اخذ مي‌شود و 3 هزار ميليارد تومان ماليات از بخش صنعتي اخذ مي‌شود. ما پيشنهاد داده‌ايم تا اين 3 هزار ميليارد توماني كه به عنوان ماليات از بخش صنعتي دريافت مي‌شود با مميزي طرف نشود و اجازه دهند، تا به دليل آنكه رشد صنعت در سال 94 منفي بوده اظهارنامه آنها مورد قبول واقع شود.
وي بيان داشت: اين موضوع را با آقايان جهانگيري، طيب‌نيا و تقوي‌نژاد مطرح كرده‌ايم و همه پذيرفته‌اند، اما هنوز تصميمي در مورد آن اتخاذ نشده است.
وي بيان داشت: مقصر كيست؟ آيا مجلس و قوه قضاييه مقصر است؟ خب معلوم است كه دولت تصميم مي‌گيرد. دولت صنعت را تعطيل كرده است.
وي بيان داشت: دولت ملوك‌الطوايفي اداره مي‌شود، سازمان برنامه از هيچ چيزي سر در نمي‌آورد، آيا اين مشكل بخش خصوصي است؟
وي بيان داشت: صدور كارت بازرگاني بر عهده اتاق بود كه دستور اصلاح آن را به ما دادند و پيشنهادمان را هشت ماه پيش به دولت ارائه داديم كه به تازگي دولت اعلام كرده كه وظيفه صدور كارت بازرگاني توسط دو نماينده از صنعت و يك نماينده از بازرگاني صورت گيرد و بعد هم براي تصميم آخر به وزارت صنعت ارجاع شود، آيا با اين كار بخش خصوصي پيشرفت مي‌كند؟

  هزينه‌هاي جاري دولت ۱۱ درصد رشد كرد
 مسعود خوانساري با اشاره به جهش ناگهاني قيمت دلار و رسيدن آن به حدود 4 هزار تومان، اظهار داشت: تحليل‌هاي مختلفي در مورد افزايش قيمت دلار مطرح است؛ برخي دليل اين افزايش را سفرهاي زائران در اربعين به كربلا مي‌دانند و عده‌اي آن را به دليل انتخابات امريكا و برخي نيز عنوان كردند كه افزايش تقاضا و رونق اقتصادي منجر به افزايش قيمت دلار شده است.
وي با اشاره به اينكه از سمت مسئولان دولتي هيچ كس اظهارنظري در مورد دليل افزايش قيمت دلار مطرح نكرده است، افزود: دلايل عنوان شده گمانه‌زني در سطح رسانه‌‌اي بوده است اما بايد توجه داشت كه افزايش قيمت دلار طبيعي بوده و بارها هم در اتاق بازرگاني تهران مطرح شده كه در طول سه سال گذشته حدود 60 درصد تورم ريالي داشتيم، اما اثر آن روي ارز ديده نشد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن