تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799675900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزییات قرارداد ایران ایر و بوئینگ اعلام شد/تحویل 6 فروند در سال 2017


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: جزییات قرارداد ایران ایر و بوئینگ اعلام شد/تحویل 6 فروند در سال 2017
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی گفت: براساس قرارداد منعقد شده با شرکت بوئینگ برای خرید 80 فروند هواپیما، 6 فروند در سال 2017 تحویل ایران ایر می شود.

به گزارش ایرنا، فرهاد پرورش با بیان اینکه این نخستین قرارداد ایران ایر با بوئینگ پس از 38 سال است، افزود: با تمهیدات متخصصان و کارشناسان فنی، این قرارداد امروز نهایی شد.
وی ادامه داد: طبق این قرارداد، بوئینگ 50 فروند هواپیمای 737 مکس(MAX) به ظرفیت 150 تا 160 نفر، 15 فروند هواپیمای 777 مدل ایی.آر300 (ER300) به ظرفیت 350 نفر و 15 فروند هواپیمای پهن پیکر دوربرد مدل 777 به ظرفیت390 نفره را در مدت 10 سال به ایران ایر تحویل می دهد.

وی افزود: براساس این قرارداد، بوئینگ 6 فروند دیگر را در سال 2019 و سه فروند را در سال 2020 تحویل ایران ایر می دهد؛ همچنین از سال 2021 سالی بین 10 تا 12 فروند دیگر به هما تحویل خواهد داد.

چگونگی تامین مالی خرید هواپیماها
مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما درباره تامین منابع مالی مورد نیاز برای خرید این هواپیماها گفت: در گام نخست بوئینگ فروش 6 فروند از این هواپیماها را فایناس می کند و در مرحله بعدی با فایناس خارجی به تدریج این هواپیماها وارد ناوگان هوایی ایران ایر می شود.

وی با بیان اینکه برای نهایی شدن این قرارداد 10 نشست تخصصی نمایندگان بوئینگ در تهران برگزار شد، گفت: در این قرارداد ما اختیار داریم فایناس کننده خود را تعیین کنیم و یا اینکه بوئینگ با استفاده از شرکت های فایناس کننده، منابع مالی مورد نیاز این خرید را تامین کند.

انتقال دانش فنی برای افزایش توان تعمیراتی
پرورش به جزییات دیگر این قرارداد اشاره کرد و گفت: این قراراد با انتقال دانش فنی انجام می شود به طوری که در آن افزایش توان تعمیراتی این هواپیماها توسط متخصصان ایرانی پیش بینی شده است.

وی ارزش اسمی قیمت این هواپیماها طبق کاتالوگ را 16 میلیارد و 600 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: ممکن است با توجه به نوع سفارش ما قیمت آن کمتر از این مبلغ شود.

مدیرعامل ایران ایر یادآورد شد: طبق مجوز خزانه داری آمریکا به بوئینگ، قرار است این هواپیماها در دو مرحله به ایران ایر تحویل شود؛ اگر آنها بد عهدی نکنند، ایران ایر همه 80 هواپیماها را به تدریج تحویل می گیرد.

وی گفت: توسعه ناوگان هوایی ایران و صنعت هوانوردی کشور از نتایج مثبت مذاکرات هسته ای و برجام است و امیدواریم قرارداد با ایرباس و ای تی ار(ATR) نیز همانند بوئینگ برای ایران ایر نهایی شود.

به گزارش ایرنا، معاون مدیرعامل شرکت هواپیماسازی بوئینگ نیز در حاشیه این مراسم، ارزش این قرارداد را 16 میلیارد و 600 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: بوئینگ قرارداد فروش 80 فروند هواپیما را با تایید دولت آمریکا، با ایران نهایی کرد.

«فلچر باراک دال» با یادآوری اینکه «بدنبال قرارداد خردادماه امسال، امروز سند نهایی به امضا رسید»، افزود: خوشحالیم که بوئینگ بار دیگر همکاری خود را با ایران آغاز کرده است.

وزیر راه و شهرسازی نیز بعد از امضای قرارداد خرید 80 فروند هواپیما از شرکت هواپیماسازی بوئینگ گفت: با ورود این هواپیماها به ناوگان هوایی ایران ایر، 50 هزار صندلی وارد ناوگان هوایی کشور می شود.

عباس آخوندی افزود: با امضای این قرارداد، نخستین گام مهم برای نوسازی ناوگان هوایی کشور برداشته شد و بزودی با نهایی شدن خرید 100 فروند ایرباس و 20 فروند هواپیمای ای.تی.آر (ATR) نوسازی ناوگان هوایی ایران ایر با سرعت بیشتری دنبال می شود.

وی تاکید کرد: مبنای کار ما در ارتباط با استفاده از ظرفیت های ایران، افزایش قدرت و رقابت پذیری در صنعت هوانوردی است تا بتوانیم سهم کشورمان در صنعت حمل و نقل منطقه و جهان را پس بگیریم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «این قرارداد پس از 41 سال بین هما و بوئینگ امضا شد» افزود: این قرارداد پیام روشنی برای جهانیان است که باوجود جنگ افروزی های رژیم صهیونیستی و داعش، ما پشتیبان صلح، آرامش، امنیت و توسعه ایران بر مبنای سیاست برد-برد هستیم.

با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همچنین موفق شد با ایرباس نیز برای خرید 118 فروند هواپیما به توافق برسد، ضمن اینکه ایران ایر در قراردادی دیگر خرید 20 فروند هواپیمای 70 نفره از شرکت هواپیمای ای.تی.آر (ATR) از زیرمجموعه ایرباس را در دستور کار خود قرارداده است.


تاریخ انتشار: ۲۲:۵۴ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - 11 December 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن