تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816910010




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیردفاع: ترزا مي، مست دلارهاي نفتي است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وزیردفاع: ترزا مي، مست دلارهاي نفتي است
ظريف: تصور خريد امنيت با دلار توهم برخي كشورهاي منطقه است
 نخستين كنفرانس امنيتي تهران روز گذشته با موضوع «نظم امنيتي منطقه‌اي در غرب آسيا» در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد. اين كنفرانس با هدف مشورت با نخبگان و انديشمندان در سطوح علمي و اجرايي پيرامون تحولات اخير منطقه برگزار شد و به گفته دهقاني فيروزآبادي، دبير اين كنفرانس، رايزني و مشورت براي ايجاد ثبات و نظم منطقه‌اي و همچنين دستيابي به راهكاري در راستاي حل مشكلات فراروي همه كشورها از اهداف ديگر اين نشست بود.
 
ريشه به‌هم‌ريختگي منطقه تضاد راهبردي قدرت‌هاي بزرگ است
سخنران ابتدايي اين نشست، علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي بود. وي در سخنان خود با بيان اينكه غرب آسيا امروز در يك به‌هم‌ريختگي نسبتاً شديدي قرار دارد، گفت: ريشه به‌هم‌ريختگي منطقه تضاد راهبردي بين قدرت‌هاي بزرگ در تفوق رژيم صهيونيستي است.  لاريجاني ادامه داد: بحث در امنيت غرب آسيا با توجه به شرايط گذشته و حال آن هم براي كشورهاي منطقه و هم در سطح جهاني بسيار حائز اهميت است.
لاريجاني با تاكيد بر اينكه ايران نه تنها به دنبال امپراطوري نيست بلكه مخالف اين تفكر است، تصريح كرد: همچنين دوران هژمون‌سازي‌هاي مقطعي نيز نيست، هژموني‌ها اگر بر پيكره تذكرات اعتقادي و استراتژيكي بنا شدند تا تاب‌آوري سياسي و امنيتي مي‌تواند داشته باشد اما هژمون بر مبناي منافع تاكتيكي نگاه نارس به صحنه منازعات منطقه است، نام ما نه امپراطوري‌گري است نه هژموني‌سازي بر اساس منافع؛ بلكه گفتمان ما براساس تفكر اسلامي و تقويت بنيه مسلمانان منطقه غرب آسيا است.
رئيس قوه مقننه در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: امريكايي‌ها علي‌القاعده بايد فهميده باشند كه سياست مهار دوگانه و يگانه با تمسك به روش‌هاي بلوف‌آميز جهت معرفي ايران به عنوان خطر امنيتي اشتباه است، كمااينكه پس از دو  دهه سر و صدا عليه پرونده هسته‌اي كه مرتب امريكايي‌ها و صهيونيست‌ها مي‌گفتند ايران به بمب هسته‌اي دست يافته و ساخته است چگونه منفور شدند و همه اينها سراب تبليغاتي بود و حال بايد پاسخ دهند با گزارش‌هاي آژانس آن همه سر و صدا و مسئله‌سازي براي چه هدف‌هايي بوده است. حال آنكه مي‌دانستند رهبر معظم انقلاب فتوا به تحريم سلاح كشتار جمعي داده‌اند امروز هم مشاهده مي‌كنيد كه در منطقه رژيم سياسي برگزار مي‌كنند و مدعي‌اند ما براي جلوگيري از خطر دخالت ايران در منطقه نيرو و اقدامات نظامي مي‌گيريم. البته بايد ديد چه زماني اين فريبكاري‌ها نظير بحث هسته‌اي رسوا مي‌شوند.

لاريجاني ادامه داد: اينكه تصور كنند «با تمسك به بهانه‌هاي ديگر مانند بنيه دفاعي ايران و موشك يا حقوق بشر و بحث تروريسم مي‌توانند مواد جديدي براي چالش خلق كنند مجدداً دچار اشتباه محاسباتي شده‌اند، ما با تروريسم به شدت مخالف هستيم و با آن مبارزه مي‌كنيم و همگان مي‌دانند امروز در صحنه عراق و سوريه ما به دولت‌ها براي مبارزه با داعش و جبهه النصره و برخي گروه‌هاي تروريستي ديگر كمك كرده و مي‌كنيم، اين در حالي است كه مجلس نمايندگان امريكا سلاح ضد هوايي به تروريست‌ها را تصويب كرد و ما تحت تبليغات و اقدامات حيله‌گرانه آنها در مبارزه با نيروهاي مقاومت، حماس، حزب‌الله و جهاد اسلامي را تروريست نمي‌دانيم كه آنها در صف مقدم مبارزه با پدربزرگ‌هاي تروريست‌ها هستند.»
 
سخنان نخست وزير انگليس به‌خاطر مستي دلارهاي نفتي است
همچنين سردار حسين دهقان، وزير دفاع با حضور در كنفرانس امنيتي تهران گفت: پديده داعش عصاره 30 سال برنامه‌ريزي همه‌جانبه نظام سلطه عليه مقاومت، جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي است كه تلاش كردند با اين پديده بتوانند در معادلات امنيتي منطقه حاكم شوند.  وزير دفاع با بيان اينكه اهداف و منافع ملي ما در منطقه درست نقطه مقابل امريكا است، گفت: هر آنچه تاكنون از حاكميت جمهوري اسلامي در منطقه رخ داده، ناشي از همين تضاد ذاتي و ماهيتي است. البته ما هيچ‌گاه دنبال ايجاد جنگ و درگيري نيستيم، اما بايد همه ريشه‌هايي را كه تبديل به بحران و منازعه مي‌شود، رصد كنيم و خودمان را براي هر احتمالي آماده كنيم.

وزير دفاع ادامه داد: هدفي كه در اين وضعيت امريكا به دنبال آن بود تضعيف جبهه مقاومت در مقابل تقويت رژيم صهيونيستي بود كه البته در نتيجه اقدامات امريكا، جمهوري اسلامي در افغانستان به وجود آمد، رژيم بعث در عراق سقوط كرد، ارتش رژيم صهيونيستي از حزب‌الله و جريانات مقاومت شكست‌هايي متحمل شد كه باعث ايجاد فضاي متفاوتي شد كه براي اولين بار در تاريخ رژيم جعلي صهيونيستي، مقاومت و جريان مقابل اين رژيم به يك بازدارندگي مؤثر و پايداري رسيدند و از آن به بعد بود كه رژيم صهيونيستي نگران شد كه اگر اقدامي مانند گذشته عليه لبنان و جبهه مقاومت انجام دهد، پيامدهاي ناگواري برايش در پي خواهد داشت كه در ادامه اين شرايط با بيداري اسلامي همزمان شد.
وزير دفاع تأكيد كرد: تنها كشوري كه مي‌تواند در منطقه ادعا كند با خشونت، افراط و ترور مقابله‌ مي‌كند و به دنبال استقرار صلح و ثبات است، جمهوري اسلامي است. توسعه منطقه را در سايه استقرار چنين امنيتي مي‌دانيم.  وي در ادامه در واكنش به سخنان اخير نخست‌وزير انگليس گفت: اين بيانات و اين مواضع نابخردانه ناشي از خوي استعماري قديمي بريتانيا، ناپختگي سياسي، مست‌كننده بودن دلارهاي نفتي، فرصت‌طلبي سياسي و احياي تفكر استعمارگرانه انگليس است.  وزير دفاع در ادامه خاطرنشان كرد: پس از برجام ايجاد اجماع جهاني عليه جمهوري اسلامي غيرممكن است. در ادامه ترامپ يا مجبور است از شعارهاي انتخاباتي خود فاصله بگيرد و به تصميمات دستگاه سياست‌گذاري امريكا تن دهد كه با توجه به شخصيت ترامپ كه هر كاري را با دلار مي‌سنجد به نظر نمي‌رسد اقدام تندي عليه كشور ما انجام دهد.
دهقان در پايان تصريح كرد: ما يقين داريم ثبات و امنيت منطقه در خروج نيروهاي فرامنطقه‌اي، تن دادن به خواست ملت‌ها و پيمان جمعي ـ‌ امنيتي براي تأمين امنيت منطقه است كه در اين وضعيت جايي براي رژيم صهيونيستي در منطقه نخواهد ماند.
 
تصور خريد امنيت با دلار توهم برخي كشورهاي منطقه است
همچنين محمد جواد ظريف، وزير امورخارجه كشورمان نيز در اين كنفرانس گفت: دنياي كنوني غرب‌محور نيست، امروز تغييرات در نظام بين‌الملل فراتر از جهان غرب دارد شكل مي‌گيرد.
ظريف در واكنش به اظهارات اخير نخست‌وزير انگلستان گفت: مشكلي كه در منطقه ما وجود دارد تصور امكان خريد امنيت است، همين بازي‌اي كه ديديد، در نهايت بي شخصيتي يك خانمي را در منطقه مي‌آورند تا به آنها بگويد ما امنيت شما را تأمين مي‌كنيم. تا حالا چه زماني توانسته‌اند امنيت آنها را تأمين كنند كه حالا از اين زياده‌گويي‌ها مي‌كنند.
وي ادامه داد: خاطرتان هست بعد از توافق هسته‌اي سر و صدا در منطقه ما بلند شد كه ‌اي امريكا ما را رها كرده‌اي، يعني كساني كه با دلار مي‌خواستند امنيت بخرند به اين نتيجه رسيدند كه امنيت براي آنها يكدفعه دارد پر مي‌كشد، تصور خريد امنيت يك توهمي است كه منطقه ما را آزار داده است.
 
اظهارات نخست‌وزير انگليس براي روحيه دادن به هم‌پيمانان اين كشور است
عبدالرضا رحماني‌فضلي، وزير كشور در حاشيه كنفرانس امنيتي تهران در واكنش به اظهارات اخير نخست‌وزير انگليس گفت: اين نشان‌دهنده اين است كه شكست‌هايي كه در عراق و سوريه متوجه نيروهاي تروريست و متجاوز شده، براي روحيه دادن و براي حمايت از كساني است كه فكر مي‌كردند در مدت زمان كوتاهي مي‌توانند در سرنوشت مردم منطقه موثر باشند.
وي افزود: براي اينكه بتوانند هم پيمانان خودشان را در منطقه تقويت كنند و به آنها روحيه دهند و مشاركت آنها را كماكان در موضوعات منطقه‌اي داشته باشند، اين مسائل را مطرح مي‌كنند.
 
مبارزه با تروريسم اولويت امنيتي ايران است
حجت‌الاسلام سيد محمود علوي، وزير اطلاعات نيز در حاشيه كنفرانس امنيتي تهران، با تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران امنيت و اقتصادش را با غربي‌ها گره نزده است، گفت: اظهارات نخست‌وزير انگليس تبليغاتي است. جمهوري اسلامي بي اعتنا به اين صحبت‌ها و اين دخالت‌ها بر اساس منافع و امنيت ملي و مصالح خود برنامه‌هايش را تنظيم مي‌كند و راه خود را ادامه مي‌دهد.
وي درباره اولويت امنيتي جمهوري اسلامي گفت: آنچه به لحاظ فيزيكي در حال حاضر به عنوان اولويت تصور مي‌كنيم مسئله تروريسم است. اما مهم‌تر از مسئله تروريسم زيرساخت‌هايي است كه باعث پيدايش آن در منطقه شده است و آن هم اهداف و طمع‌ورزي‌هايي است كه قدرت‌هاي بزرگ در ارتباط با منطقه دارند.
 
اسرائيل تنها بحران ذاتي در غرب آسياست
همچنين، علي شمخاني در كنفرانس امنيتي تهران با بيان اينكه اسرائيل تنها بحران ذاتي در غرب آسياست، گفت: هيچ يك از كشورهاي همسايه و منطقه غرب آسيا به غير از رژيم صهيونيستي در حوزه تهديدات ايران دسته‌بندي نمي‌شوند.
شمخاني كه به عنوان سخنران اختتاميه اين كنفرانس سخن مي‌گفت، با تأكيد بر ساختگي بودن مجموعه بحران‌هاي منطقه‌اي از رژيم صهيونيستي به عنوان تنها بحران ذاتي منطقه نام برد و افزود: بحران‌هاي ساختگي موجود تابعي از اهداف و سياست‌هاي قدرت‌هاي فرامنطقه‌اي به منظور سرپوش گذاردن بر بحران اصلي و تخليه و انحراف ظرفيت‌هاي مقابله با رژيم صهيونيستي با شكل‌دهي مسابقه تسليحاتي و خونين كردن مرزهاي جهان اسلام است.
وي افزود: بر اين اساس هيچ يك از كشورهاي همسايه و منطقه غرب آسيا به غيراز رژيم صهيونيستي در حوزه تهديدات ايران دسته بندي نمي‌شوند.





تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن