تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801559024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرونده بابک زنجانی را سیاسی و جناحی نکنیم


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
پرونده بابک زنجانی را سیاسی و جناحی نکنیم
پرونده بابک زنجانی را سیاسی و جناحی نکنیم سخنگوی قوه قضائیه گفت: خواهش می‌کنم با این مسائل مانند پرونده بابک زنجانی سیاسی، جناحی و گروهی برخورد نکنیم. اگر کسی عالماً و عامداً با مجرمی به عنوان شریک، معاون یا مسبب کار کند، قطعاً تحت تعقیب قرار می‌گیرد.


به گزارش فرهنگ نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای در خصوص پرونده بابک زنجانی و افرادی که برای او موقعیت‌هایی را فراهم کرده بودند، گفت:‌ خواهش می‌کنم سیاسی، جناحی و گروهی با این مسائل برخورد نکنیم.
 
وی ادامه داد: در هر پرونده‌ای اگر کسی عامداً و یا عالماً با مجرمی به عنوان شریک، معاون، مسبب کاری کند، تحت تعقیب و برخورد قرار می‌گیرد، اما اگر هیچ‌کدام از آنها نبود، طبیعی است که قوه قضائیه نمی‌تواند پیگیری کند.
 
اژه‌ای گفت: به عنوان مثال اگر روزی فردی سرمایه‌گذاری می‌کند که برای کشور ضروری است و به عنوان مثال یک کارخانه‌ای افتتاح می‌کند و یک مقام کشوری در مراسم افتتاحیه با او عکس گرفت، اگر ده سال آینده آن فرد مجرم شد، آیا کسی که آنجا کلنگ هم زده است مجرم است؟
 
سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: در تمام دولت‌ها و مقاطع شرایط اضطراری پیش می‌آید و تشکیلاتی تصمیم می‌گیرند که اگر منطبق با شرایط باشد، همه چیز خوب خواهد بود. پس از گذشت چند سال کسی که در آن شرایط نبوده ممکن است بگوید در آن زمان همه افراد مقصر بوده‌اند. 
 
وی ادامه داد: در خصوص پرونده بابک زنجانی از چهار وزیر سابق و رئیس بانک مرکزی تحقیق شد، اما این به آن معنا نیست که آنها هم مقصر قلمداد شوند، اگر کسی مقصر قلمداد شود، هیچ اغماضی صورت نخواهد گرفت.
 
اژه‌ای تصریح کرد: اما به صرف اینکه فردی با فردی عکس انداخته است، مجرم نخواهد بود. اگر ثابت شد تبانی یا سوءاستفاده در کار است، پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد، در غیر این صورت نمی‌توان گفت مقصر است. 
 
 
 


منبع: فارس


95/9/21 - 20:10 - 2016-12-11 20:10:08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن