تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817469851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشدید خام‌فروشی در معدن


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تشدید خام‌فروشی در معدن
گويا بعد از نفت حالا نوبت به معادن رسيده است تا از طريق خام‌فروشي معادن مختلف كشور عده‌اي به سودهاي نجومي ارزي دست يابند


گويا بعد از نفت حالا نوبت به معادن رسيده است تا از طريق خام‌فروشي معادن مختلف كشور عده‌اي به سودهاي نجومي ارزي دست يابند. اين در حالي است كه ايران وارد‌كننده كالاهايي است كه ماده اوليه اين كالاها عمدتاً از معادن كشور استخراج شده است. بدين ترتيب قهر اقتصاد ايران با فرآوري انواع كالا و رفاقت با خام‌فروشي بسيار جاي تعجب دارد.
به گزارش «جوان» از خاك گرفته تا سنگ آهن صادر مي‌كنيم و متأسفانه اتاق فكري كه اقتصاد ايران را اداره مي‌كند‌، اصلاً متوجه نيست كه منابع كشور از نفت گرفته تا معادن به شكل خام صادر مي‌شود، اين در حالي است كه اغلب اعضاي اتاق بازرگاني تهران، ايران و استان‌ها در كار صادرات مواد خام معدني و ساير حوزه‌ها مي‌باشند و جالب آنكه براي توسعه خام‌فروشي منابع به دولت و بانك‌ها فشار مي‌آورند تا تسهيلات كلان دريافت كنند.
در اين ميان، رئيس سازمان توسعه معادن و صنايع معدني از بهره‌برداري از 42 طرح مختلف معدني و صنايع معدني به ارزش 6/1 ميليارد دلار تا بهار سال آينده خبر داد.
‌ مهدي كرباسيان در دومين اجلاس بين‌المللي معدن و صنايع معدني اظهار داشت: سازمان توسعه معادن از نيمه دوم سال 92 طراحي، تدوين و اجراي استراتژي جديدي را در دستور كار خود قرار داده است به طوري كه ابتدا با عارضه‌يابي مشكلات، برنامه‌هايي براي اصلاح امور به اجرا گذاشته شد.
وي اجراي طرح‌هاي فولاد استاني را از جمله اقدامات سازمان توسعه معادن عنوان كرد و افزود: اولين كارخانه آهن اسفنجي از هفت طرح فولادي طي سال جاري در چهارمحال و بختياري به بهره‌برداري رسيد و سه طرح ديگر فولاد استاني نيز تا پايان سال افتتاح خواهد شد.
كرباسيان تصريح كرد: طرح بزرگ اكتشاف از ابتداي سال 93 اجرايي شد كه 250 هزار كيلومتر مربع از مساحت كشور را در بر مي‌‌گيرد.
وي اظهار داشت: اين طرح نويدبخش اكتشاف ذخاير جديد در مواد فلزي بوده است به طوري كه طي امسال و سال گذشته 50 تن ذخيره جديد طلا، 400 ميليون تن ذخيره سنگ آهن و 300 ميليون تن ذخيره ذغال سنگ به اكتشاف رسيده است.
رئيس سازمان توسعه معادن و صنايع معدني فعال كردن طرح‌هاي نيمه‌ تمام و راكد را از جمله اولويت‌هاي اين سازمان عنوان كرد و افزود: در ابتداي كار دولت يازدهم 31 طرح نيمه‌تمام با سرمايه مورد نياز 240 هزار ميليارد ريالي داشتيم كه تاكنون بيش از 80 درصد اين رقم از طريق منابع غيردولتي و بخش خصوصي تأمين شده است.
وي با بيان اينكه در سال جاري تا بهار سال آينده بهره‌برداري از 42 طرح در بخش‌هاي مختلف را پيش رو داريم، گفت: ارزش اين طرح‌‌ها 6/1 ميليارد دلار برآورد شده است و همچنين اجراي پروژه‌هايي به ارزش 2 ميليارد و 400 ميليون دلار را نيز پيش‌بيني كرده‌ايم.
كرباسيان در ادامه با اشاره به اجراي طرح كنسانتره و سرباره تيتانيوم كهنوج در هفته گذشته با سرمايه‌گذاري 500 ميليارد توماني توسط پيمانكاران ايراني، اروپايي و استراليايي گفت: ريسك اعتباري در ايران از رقم 4 در سال 84 به رقم 7 رسيده است و با تلاش مسئولان وزارت امور خارجه و بانك مركزي شامل تسهيل روابط بانكي با كشورها مختلف هستيم.
رئيس سازمان توسعه معادن و صنايع معدني با بيان اينكه استقرار صنايع معدني در سواحل جنوبي ايران به دليل نبود مشكل تأمين آب، گاز و حمل و نقل از جمله اولويت‌هاي سرمايه‌گذاري بر سازمان توسعه معادن است، گفت: از سرمايه‌گذاران خارجي براي سرمايه‌گذاري در معدن و صنايع معدني ايران دعوت مي‌كنيم.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن