تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 19 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

صنعت نواز

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799744384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شوراهای حل اختلاف در رفع اختلافات نقش بسیار موثری دارند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: شوراهای حل اختلاف در رفع اختلافات نقش بسیار موثری دارند
وزیر دادگستری گفت: امیدوارم جذب بخش عمده‌ای از کارکنان شوراهای حل اختلاف در قوه قضاییه انجام شوند و اولویت با خود کارکنان شوراها هستند.

مجلس در بررسی بودجه به شوراهای حل اختلاف نیز توجه کند
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در جلسه علنی امروز (یکشنبه 21 آذر) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات با موضوع چرایی عدم ابلاغ آیین‌نامه قانون شورای حل اختلاف با گذشت 6 ماه از اجرایی شدن آن گفت: شوراهای حل اختلاف برای رفع اختلافات و برخی تخلفات نقش بسیار موثری دارند.




وی با اشاره به دوران خدمات خود در سازمان بازرسی کل کشور، گفت: در آن زمان صد هزار برگ سند تهیه کردیم که بر مبنای آن مشخص شد که اکثر مراجعه‌کنندگان به شوراهای حل اختلاف از عملکرد آن راضی‌اند و تنها 6 درصد از مراجعه‌کنندگان تقاضای تجدیدنظر در رای را می‌دهند که از این میزان یک درصد قابل تجدیدنظر تشخیص داده می‌شود. 


وی با ذکر این نکته که شوراهای حل اختلاف با بودجه‌ای اندک اداره شده و پولی به کارکنان آن پرداخت نمی‌شود، اظهار داشت: شوراهای حل اختلاف 13 هزار کارمند دارند که اغلب آنها دانشجویان یا دانش‌آموختگان رشته حقوق هستند. 


وزیر دادگستری با بیان اینکه وزارت دادگستری بابت ناتوانی در پرداخت حقوق کافی به کارکنان شوراهای حل اختلاف شرمنده است، خاطرنشان کرد: خدمات کارکنان شوراهای حل اختلاف فوق‌العاده ارزشمند است اما به قدری به آنان اندک پرداخت می‌شود که حتی هزینه رفت و آمدشان نیز در نمی‌آید و ما تازه پس از 13 سال موفق شده‌ایم آنها را بیمه کنیم. 


وی ضمن درخواست از نمایندگان جهت توجه به حدود مسئولیت وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: من کمتر از دو ماه و نیم آیین‌نامه مفصلی برای قانون شورای حل اختلاف تهیه و تقدیم کرده‌ام اما امروز همه دستگاه‌ها با کمبود جدی منابع مواجه‌اند. 


وزیر دادگستری با یادآوری اینکه مبنای کار در شورای حل اختلاف از ابتدا در افتخاری بودن بوده است، گفت: پس از استدلال‌های فراوان ما مقرر شد که برای شوراهای حل اختلاف در بودجه کل کشور ردیفی در نظر گرفته شود. 


وی با تاکید براینکه وزارت دادگستری امکان پرداخت بیشتر با منابع فعلی به کارکنان شورای حل اختلاف را ندارد خطاب به نمایندگان بیان داشت: اکنون فصل بررسی بودجه است و از شما می‌خواهیم که به شوراهای حل اختلاف عنایت کنیم. 


پورمحمدی در ادامه اظهار داشت: امیدوارم جذب بخش عمده‌ای از کارکنان شوراهای حل اختلاف در قوه قضاییه انجام شوند و اولویت برای جذب در شوراهای حل اختلاف خود کارکنان شوراها هستند. 


وزیر دادگستری در پایان با تاکید بر انگیزه حمایتی جدی از شوراها در وزارت دادگستری به تلاش این وزارتخانه برای تامین کسری بودجه شوراهای حل اختلاف و تصویب نهایی آیین‌نامه قانون این شوراها اشاره کرد. 





۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن