تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820787871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشف دم دایناسور در یک قطعه سنگ کهربایی


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: این نخستین باری است که یک بخش از بدن دایناسور با این کیفیت در سنگ کهربا پیدا شده است.

به گزارش فارس، دانشمندان موفق شدند دم یک دایناسور را که در سنگ کهربا فسیل شده بود، در منطقه‌ای در کشور میانمار کشف کنند.

این نخستین باری است که دانشمندان موفق شدند بافت بدن دایناسور را که به استخوان آن چسبیده است پیدا کنند. این اتفاق درهای جدیدی را در علم زیست‌شناسی می‌گشاید و دانشمندان می‌توانند در مورد موجودات منقرض شده که 160 میلیون سال قبل زندگی می‌کردند، بررسی‌های بهتری انجام دهند.

 
کشف دم دایناسور در یک قطعه سنگ کهربایی



مطالعات اولیه روی دم دایناسور نشان داد بخش قهوه‌ای بلوطی این دم در قسمت فوقانی بدن جانور قرار داشده است و بخش سفیدرنگ آن هم در آب بوده است.

«رایان مک‌کلار»  مدیر موزه سلطنتی ساسکاچوان کانادا در این خصوص گفت: «این نخستین باری است که ما یک بخش از بدن دایناسور را با این کیفیت در سنگ کهربا پیدا کردیم. این اتفاق یکی از بزرگترین کشف‌های بشر محسوب می‌شود».

 
کشف دم دایناسور در یک قطعه سنگ کهربایی



«لیدا زینگ» از دانشگاه علوم زمین‌شناسی پکن که مدیریت این تحقیقات را برعهده دارد، می‌گوید که قدمت این سنگ کهربایی 99 میلیون سال است و شخصی که این قطعه سنگ را در اختیار داشت، آن را صیقل داده بود تا به عنوان بخشی از جواهرات به فروش برساند. فروشنده سنگ بر این باور بود که این یک سنگ معمولی است. به هر حال با بررسی‌های دقیق‌تر مشخص شد آنچه که در این سنگ قرار دارد دم دایناسور است که البته به اندازه یک گنجشک بوده است.

۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن