تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه از حق دَم مى زند با سه ويژگى شناخته مى شود: ببينيد دوستانش چه كسانى هستند؟ نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804491890




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختصاص 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال، محیط زیست، آب حمل و نقل در لایحه بودجه 96


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اختصاص 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال، محیط زیست، آب حمل و نقل در لایحه بودجه 96
سخنگوی دولت گفت: غیر از اعداد و ارقامی که در بودجه قرار دادیم ده هزار میلیارد تومان برای بحث محیط زیست، موضوع آب و فاضلاب، مسئله حمل و نقل ریلی و یک بخش هم برای اشتغال اختصاص دادیم.

اختصاص 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال، محیط زیست، آب و حمل و نقل در لایحه بودجه 96
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و بودجه کشور با حضور در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما به تشریح لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۶ پرداخت.
 
وی در ابتدای این برنامه با  اشاره به دو طرح احداث راه آهن میانه_ بستان آباد و تبریز_ ارومیه اظهار داشت: این دو طرح، به عنوان طرح هایی هستند که باید ما آنها را به عنوان طرح های اقتصاد مقاومتی تا پایان این دوره ریاست جمهوری به پایان برسانیم که خوشبختانه به نحو شایسته‌ای نیز در حال انجام است.

نوبخت ادامه داد: غیر از اعداد و ارقامی که در بودجه برای همه چیز از جمله این اولویت ها قرار دادیم تنها مبلغ ده هزار میلیارد تومان برای بحث محیط زیست، موضوع آب و فاضلاب، مسئله حمل و نقل ریلی و یک بخش هم برای اشتغال اختصاص دادیم.

تاکنون سی و چهار هزار تاکسی فرسوده از ناوگان حمل و نقل شهری خارج شده اند

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور یادآور شد: در بحث محیط زیست، خارج کردن تاکسی های فرسوده از ناوگان حمل و نقل شهری را در دستور کار قرار دادیم که در برنامه قرار بود نود هزار دستگاه فرسوده از ناوگان حمل و نقل شهری خارج شود که تاکنون حدود سی و چهار هزار دستگاه خارج شده اما این میزان هنوز کافی نیست چراکه مردم هم اکنون در هوای آلوده در کلان شهرها زندگی می کنند.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم با آلودگی هوا مبارزه کنیم برای دو عاملی که موجب آلودگی هوا می شوند ( موتور سیکلت ها و خودرو ها و بحث ریزگردها) اعتبار مناسبی را در بودجه قائل شده ایم.

در پاسخ به این سوال که آیا با اهتمام دولت به بحث محیط زیست، آب و مسئله حمل و نقل شاهد انقلاب در این حوزه ها خواهیم بود گفت: بودجه یک برنامه یکساله است لذا باید در حد بضاعت یک برنامه یکساله از آن انتظار داشته باشیم.

نوبخت افزود: در بخش حمل و نقل کشور عمدتا معطوف به گسترش شبکه ریلی هستیم چراکه هم اکنون شبکه ریلی برخی استان هایمان به شبکه سراسری و خارج از کشور وصل نیستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: هم اکنون چهار استان همدان، کرمانشاه، رشت و ارومیه به شبکه سراسری و خارج از کشور وصل نیستند که تصمیم داریم در همین چهار، پنج ماه باقی مانده از سال جاری این شهرها را به شبکه سراسری ریلی وصل کنیم ضمن اینکه برای سال آینده نیز تصمیم داریم قسمت ها و قطعاتی که الان به شبکه سراسری ریلی کشور متصل نیستند را به این شبکه متصل کنیم.

وی تاکید کرد: قطعا در سال ۹۶ در موضوعات آب، فاضلاب، محیط زیست و گسترش شبکه ریلی کشور نسبت به امسال در گام جلوتری خواهیم بود.

نوبخت در ادامه در پاسخ به این سوال که اگر دولت بعدی برنامه وارده در این بودجه را نخواهد ادامه دهد و نظرات دیگری داشته باشد که می تواند باعث هدر رفت منابع شود، بودجه مبتنی بر چه مبنایی ادامه پیدا میکند گفت: آنچه که ما تحت عنوان برنامه ششم توسعه به مجلس بردیم براساس یک سلسله سیاست ها منجمله سیاست های اقتصاد مقاومتی و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری تهیه شده است.

وی افزود: درست است که الان برنامه ششم توسعه در مجلس به تصویب نرسیده اما چون دولت آن را بر اساس سیاست های مصوب و ابلاغی مقام معظم رهبری تهیه کرده، اگر بخواهیم از آن برنامه، بودجه را تهیه کنیم که الان هم عملا این کار را انجام دادیم، مجلس می تواند هر بخشی از بودجه که با برنامه سازگار نیست را اصلاح کند.

بررسی برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق این هفته به پایان می رسد

نوبخت با بیان اینکه بررسی برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق این هفته تقریبا به پایان خواهد رسید گفت: جز مواردی که مخارج اضافه شد، چهارچوب و شاکله برنامه تغییر پیدا نکرد و اتفاقا کمیسیون تلفیق همان پیش نویسی که ما به آن ها دادیم را پیش روی خود گذاشتند و مواردی را به آن اضافه و یا کم کردند و لذا آن اولویت ها و برنامه ای که وجود داشت همچنان وجود دارد، گرچه نهایی نشده است اما همانی است که ما از سوی سازمان برنامه و بودجه و دولت به مجلس ارائه دادیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که اگر حتی دچار تغییراتی در برنامه ششم باشیم، بودجه سال ۹۶ تغییر خاصی خواهد کرد یا نه اظهار داشت: ما برنامه را به مجلسی دادیم که می خواهد همان بودجه را تصویب کند لذا هر چیزی را که در برنامه تغییر داد، اگر احساس کند آن تغییر در بودجه لحاظ نشده است می تواند بودجه را نیز تغییر دهد ولی با تجاربی که بنده در بحث بودجه ریزی دارم، امیدوارم بودجه با کمترین تغییر در مجلس به تصویب برسد.

وی در خصوص بحث انطباق بودجه سال ۹۶ با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی نیز بیان داشت: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ۲۴ بند دارد و هر بند به موضوعاتی اشاره می کند که ما در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این ۲۴ بند از سیاست های کلی را به ۱۲ برنامه تفکیک کردیم و برای هریک از این برنامه ها نیز سرفصلی مشخص شده تا بدانیم برای اجرای آن برنامه ها چه طرح ها و پروژه هایی باید صورت گیرد.

نوبخت با بیان اینکه الان دقیقا می دانیم که در سال ۹۶ در هر حوزه باید چه طرح ها و پروژه هایی را به انجام برسانیم گفت: طرح ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی در لایحه بودجه سال ۹۶ کاملا معین است ضمن اینکه به صورت یک مجموعه مستقل نیز طرح ها و پروژه هایی که در راستای اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶ باید دنبال شود را تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهیم کرد.

این خبر درحال تکمیل است...







۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن