تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816825619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معضلات دوچرخه سواری در فصل سرما


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: معضلات دوچرخه سواری در فصل سرما
دوچرخه سوارن حرفه ای برای رکاب زدن در فصل سرد سال باید نکاتی را به منظور آسیب کمتر بدن رعایت کنند تا به راحتی بتوانند در زمستان رکاب ها را زین کنند.


 به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برخی از دوچرخه سوارن حرفه ای در فصل های سرد سال دوچرخه های خود را جمع می کنند به انباری منتقل می کنند و تمرینات رکاب زدنشان کمتر می شود این دوچرخه سوارن سعی می کنند فعایت شان را در منزل و با دستگاه انجام دهند و فعالیتهای بدنسازی را افزایش می دهند اما برای رکاب زدن در فصل های سرد سال باید به چند مسئله دقت بیشتری کرد تا سلامتی را به خطر نیندازد و در آینده با مشکلات حاد جسمی مواجه نشویم.
 
یکی از مسائلی که در هوای سرد باید رعایت شود استفاده از پوشش مناسب و گرم برای رکاب زدن در وضعیت جوی نامناسب است همچنین برای بهتر دیده شدن در وضعیت جوی نامساعد رکابزنان باید از نوارهای شبرنگ بر روی پوشش خود استفاده کنند تا برای وسایل نقلیه دیگر قابل دید باشد.
 
همچنین استفاده از تایر های مناسب و عاج دار در زمستان موجب می شود که هنگام تمرین برف و گل و لای مسیرها بیش از حد به تایرهای دوچرخه نچسبد این تایر ها اگرچه در زمین خشک مانع از تند رفتن می شود اما در برف برای رکابزن مشکلی پیش نخواهد آورد.
رکاب زدن در هوای سرد زمستان ممکن است دلنشین باشد و علاوه بر آن از وجود حشراتی که به بدن رکابزنان حمله می کنند خبری نباشد اما مشکلات دیگری سلامتی بدن را تحت الشعاع قرار می دهد که خطرناک است و می توان به آبریزش بینی،حجم ادرار بیشتر،منقبض شدن راه های تنفسی و سینوزیت اشاره کرد.
 
در این خصوص با غلامرضا غفوریان پزشک فدراسیون دوچرخه سواری مصاحبه ای انجام دادیم که وی اظهار کرد:آب و هوای بارانی یکی از اجزای دوچرخه سواری محسوب می شود اما با توجه به امکاناتی که رکابزنان در اختیار دارند باید در هوای بارانی و برفی تا حد امکان خود را بپوشانند و هنگامی که در اثر فعالیت زیاد عرق می کنند طوری خود را در این هوا سرد کنند که به آهستگی دمای بدن پایین بیاید زیرا دمای بالای بدن و سرد شدن زود در وضعیت جوی نامساعد سبب سرما خوردگی و مشکلات دیگر می شود.
 
وی افزود: یکی از مشکلاتی که در دوچرخه سوارن رایج است مشکلات سینوزیت است که معمولا در هوای سرد تشدید هم می شود اما اگر رکابزنان به این مسئله توجه کنند و مسائل پوشش دهی بدن را خوب رعایت کنند با این بیماری هم می توان مقابله کرد اگرچه اکثر دوچرخه سوارن این مشکل را دارند و راهکارهایی به دوچرخه سوارن می گوییم که رعایت کنند، غیر عملی است.
 
غفوریان درادامه تصریح کرد:در هر ورزشی آسیب دیدگی هایی در بدن به وجود می آید اگرچه نمی توان جلوی این معضل را گرفت اما می توان این آسیب ها را کم کرد در ورزش دوچرخه سواری جایی حساس تر از صورت وجود ندراد به این خاطر باید به آن توجه بیشتری شود.
 
پزشک فدراسیون دوچرخه سواری در خصوص آسیبی که سرما ممکن است به پا ها بزند خاطر نشان کرد:در زمستان اگر پاها را خوب بپوشانیم مشکلی پیش نمی آید و در معرض خطر قرار نمی گیرد تنها سینوزیت ها آسیب پذیر هستند و موجبه سرما خوردگی می شود که باید به صورت پیاپی واکسن سرما خوردگی زده شود اگرچه خانه نشینی در پی دارد اما از بروز سرما خوردگی شدید جلوگیری می کند.
 
گزارش از :الهه طائمه  







۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن