تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه از حق دَم مى زند با سه ويژگى شناخته مى شود: ببينيد دوستانش چه كسانى هستند؟ نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816904994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسامی رکابزنان پرافتخار دوچرخه سواری در صدر جدول های دوپینگ


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اسامی رکابزنان پرافتخار دوچرخه سواری در صدر جدول های دوپینگ
اسامی رکابزنان نام آور کشورمان که هر کدام چندین سکوی جهانی را کسب کرده اند، در صدر جدول های دوپینگ جهانی بیداد می کند.

اسامی رکابزنان پر افتخار دوچرخه سواری در صدر جدول های دوپینگ
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان :فدراسیون دوچرخه سواری جزء یکی از فدراسیون هایی محسوب می شود که مدال های خوبی به دست آورده است و باید بگویم در آسیا رکابزنان ما جزو برترین ها هستند. معمولا تیم های باشگاهی ایران در این رشته سکوهای نخست آسیا را فتح کرده اند اما این روزها تعداد ورزشکاران دوپینگی بیشتر از رشته دوچرخه سواری به چشم می خورد.


فدراسیون پزشکی طی چند ماه گذشته تا به حال اسامی حداقل 4 رکابزن را به عنوان دوپینگی های این رشته عنوان کرده است و می توان گفت هر کدام از این رکابزنان جزو مدال آوران و نام آوران این ورزش هستند.


طی آخرین تستی که از رکابزنان در مسابقات برون مرزی گرفته شده اسامی عده ای به عنوان دوپینگی در آمده است و یکی از علل آن را می توان استفاده از مکمل هایی معرفی کرد که در آنها ماده ممنوعه استفاده شده است، از طرفی با توجه به اینکه تست دوپینگ بسیاری از ورزشکاران روس در آمده فدراسیون پزشکی جهانی این آزمایش ها را برای سلامت رکابزنان در اولویت قرار داده است.


اگرچه در میان این دوپینگی ها نام کسری باقر پور هم به چشم می خورد اما وی یکی از رکابزنانی است که به خاطر استفاده از مکمل تست دوپینگش مثبت در آمد اما تبرئه شد و تنها در پرونده وی این جریان ثبت شد.  


در این خصوص با پزشک فدراسیون دوچرخه سواری مصاحبه ای انجام دادیم که وی اظهار کرد: باتوجه به اینکه ماده ای در مکمل کسری باقر پور بود یک ماده محرکه ممنوعه جدید محسوب می شد و جز مواد غیر ممنوعه ذکر نشده است و تست دوپینگ نادو ایران هم متوجه این قضیه شد، وی را بی تقصیر دانستند و تبرئه شد اما این جریان در پرونده وی به ثبت رسید.


وی افزود: اگر بخواهیم بررسی کلی داشته باشیم ورزش دوچرخه سواری یک رشته سنگین به حساب می آید و باید بگویم عده ای از رکابزنان در استفاده از مکمل ها بی دقتی می کنند و به این مشکل دچار می شوند به این دلیل ما به رکابزنان عنوان کرده ایم که اگر قصد استفاده از مکملی را دارند حتما از قبل هماهنگ کنند زیرا مکمل غیر مجاز موجب محرومیتشان خواهد شد.


غفوریان در خصوص مثبت شدن تست علیرضا حقی،یکی از رکابزنانی که پیشینه خوبی در این رشته دارد عنوان کرد: با توجه به اینکه تست ورزشکاران روس این روزها مثبت می شود فدراسیون پزشکی سخت گیری می کند و علی رضا حقی هم به دلیل استفاده از مکمل ممنوعه تست آخرش مثبت شد با اینکه این رکابزن هزاران بار تست داده است و باید بگویم که تست دوپینگ وی به خاطر مکمل هایی که استفاده می کرد مثبت شد زیرا جوابیه این تست زمانی آمد که از ادامه در این رشته خداحافظی کرده بود بنابراین کسی که پیشینه خوبی دارد و قصد خداحافظی دارد در پایان پیشینه خود را خراب نمی کند. به این خاطر باید در استفاده از مکمل ها دقت بیشتری صورت گیرد زیرا در خصوص داروها می توانیم نظر بدهیم اما در مورد مکمل ها نمی توانیم توجیهی داشته باشیم که فاقد آلاینده است.


وی در خصوص تبعیض قائل شدن فدراسیون بین رکابزنان تندرو به خاطر استفاده از ماده های ممنوعه و کسانی که بدون استفاده ماده خاصی رکاب می زنند تاکید کرد: فدراسیون در هر صورت به کسی که در رقابتها آخر شده نگاه نمی کند و این چیز مشخصی است اما این مسئله هم صحت ندارد و رکابزن نباید به خاطر تندتر رفتن از ماده ممنوع استفاده کند زیرا یک دلیل قانع کننده ای محسوب نمی شود.
 
در ادامه این گزارش با مربی احد کاظمی مصاحبه ای انجام دادیم که وی عنوان کرد: تست دوپینگ احمد کاظمی مثبت شده است اما من اطلاعی در این خصوص و علل این جریان ندارم بهتر است از خودش بپرسید.


با توجه به اینکه این دومین تست دوپینگ وی است که مثبت در می آید و فدراسیون جهانی ممکن است با توجه به قوانین مختلف وی را از 6 ماه تا همیشه برای حضور در این رشته محروم کند ،وی افزود:برای ثابت کردن این مسئله باید مستنداتش را به UCI ارائه دهد و 20 روز فرصت دارد تا مورد بخشش قرار گیرد.


گزارش از:الهه طائمه





۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن