تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798340076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری بزرگترین مولودی خوانی کشور/سنندج میزبان یادواره شمس قریشی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: همزمان با هفته وحدت برگزار می شود؛
برگزاری بزرگترین مولودی خوانی کشور/سنندج میزبان یادواره شمس قریشی

جشنواره سراسری مولودی‌خوانی رضوی هه تاو


شناسهٔ خبر: 3844404 - پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
استانها > کردستان

.jwplayer{ display: inline-block; } سنندج – بزرگترین مولودی خوانی کشور همزمان با نخستین روز ایام هفته وحدت و با حضور اقشار مختلف مردم، به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در سنندج برگزار می شود. به گزارش خبرنگار مهر، طی بیش از یک دهه اخیر و در نخستین روزهای هفته وحدت حوزه هنری استان کردستان برنامه ای مولودی خوانی برگزار می شود که هر سال این برنامه با استقبال و حضور بیشتر مردم همراه می شود. برنامه مولودی خوانی با گرامیداشت یاد و خاطره عارف نامی کرد مرحوم سید بهاء الدین شمس قریشی  شمس الاشراف خالق مولودنامه و معراجنامه که البته بار دیگر قرار است در سال جاری نیز همزمان با آغاز هفته وحدت در سنندج به عنوان بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور برگزار شود. رئیس حوزه هنری استان کردستان در خصوص چگونگی برگزاری این مراسم در استان کردستان و اهمین ماه ربیع الاول در بین مردم این استان، گفت: ماه مولود به عنوان ماه میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد المصطفی (ص) در بین مسلمانان در ایران اسلامی مملو از شور و شادمانی است و در اقصی نقاط کشور مراسم و جشن های مولودی خوانی برگزار می گردد که این مهم در کردستان با رسوم مختلف در مساجد، تکایا و سطح منازل،   برگزار و در آن به ذکر سجایا و خصوصیات زندگانی پیامبر نور و رحمت پرداخته می شود. امین مرادی به سابقه برگزاری یادواره شمس قریشی در سنندج اشاره کرد و افزود: از سال ۱۳۸۳ حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به منظور تقویت وحدت و یکپارچگی امت اسلامی و با توجه به سیاست دشمنان اسلام در از بین بردن جمعیت و جماعات مسلمانان درجهت خنثی سازی این نقشه شوم و با تکیه بر ایمان واعتقاد راسخ و راستین مردم استان به ساحت مقدس پیامبر (ص) و ائمه اطهار(ع) و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در ایام پرخیر و برکت هفته وحدت با برگزاری مراسم مولودی خوانی ویژه مناطق کردنشین میلاد حضرت رسول (ص) و سلاله پاکش امام جعفر صادق (ع) را گرامی داشته و مردم دین مدار استان نیز با حضوری گسترده در این مراسم ضمن شکرگزاری خالق به ذکر اوصاف رسولش می پردازند . وی افزود: این مراسم با عنوان یادواره سید بهاء الدین شمس قریشی از عارفان نامی کردستان ملقب به شمس الاشراف خالق کتاب های مولود نامه، معراجنامه، شمس العقائد و دیوان شعر کردی، فارسی و عربی است که در در مراسم های مولودی خوانی کردستان، اشعار ایشان در وصف زندگانی حضرت رسول اکرم (ص) در کتاب مولودنامه که مشتمل بر ۹ بخش  می باشد توسط گروه های مولودی خوان با همراهی دف نوازی دف نوازان قرائت می گردد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان بیان کرد: در طول برگزاری ۱۲ دوره گذشته این مراسم از همراهی ارزنده مسئولین ارشد استان نیز برخوردار بوده ایم، علی الخصوص حضور  نماینده معزز ولی فقیه در استان آیت ا... حسینی شاهرودی و همچنین استاندار کردستان جناب مهندس زاهدی و دیگر مدیران ارشد استان، که انتظار می رود تمامی مسئولان استان در این دوره نیز ما را حمایت و همراهی کنند. وی با اشاره به همکاری و مشارکت خوب سایر ادارات و سازمان های دولتی در راستای برگزاری این مراسم در استان کردستان، گفت: خوشبختانه در سایه تلاش های صورت گرفته امروز یادواره شمس قریشی به یکی از برنامه های مهم و تاثیرگذار در استان کردستان تبدیل شده است و انتظار می رود که بتوانیم در سال جاری نیز این برنامه را با شکوه بهتری برگزار کنیم. مرادی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته برای مراسم سال جاری، افزود: امسال نیز قرار است همزمان با نخستین روز ایام هفته وحدت این مراسم عرفانی با حضور تمامی مولودی خوان های استان کردستان و همچنین در میان استقبال خوب مردم در مسجد جامع شهر سنندج برگزار شود. وی ضمن دعوت از علاقه مندان و محبان حضرت رسول (ص) جهت حضور در سیزدهمین مراسم مرحوم شمس قریشی به عنوان بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور گفت: این مراسم امسال روز یکشنبه ۲۱ آذرماه ۹۵ مصادف با شب دوازدهم ربیع الاول و آغاز هفته وحدت از ساعت ۳۰/۱۹ در صحن جدید مسجد جامع سنندج با حضور گروه های برتر مولودی خوانی استان برگزار می شود. رئیس حوزه هنری استان کردستان در پایان گفت: انتظار می رود که امسال نیز در میان استقبال خوب مردم و مسئولان بتوانیم برنامه ای خوب و مناسب را در استان کردستان به مناسبت ایام هفته وحدت و میلاد حضرت محمد (ص) برگزار کنیم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن