تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799467455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي طرح جديد نظارت مالي بر بانك‌ها از پايان آذر ‌


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اجراي طرح جديد نظارت مالي بر بانك‌ها از پايان آذر ‌
سال 95 در رابطه با اجراي دستورالعمل «IFRS» هيچ ارفاقي از سوي بانك مركزي صورت نمي‌گيرد / پروژه بازطراحي نظام نظارت مالي بانك مركزي بر بانك‌ها تا پايان ماه جاري بهره‌برداري مي‌شود كه اين پروژه تحولي اساسي در حوزه نظارت بر بانك‌ها را به‌وجود خواهد آورد...
نویسنده : هادي غلامحسيني 


پروژه بازطراحي نظام نظارت مالي بانك مركزي بر بانك‌ها تا پايان ماه جاري بهره‌برداري مي‌شود كه اين پروژه تحولي اساسي در حوزه نظارت بر بانك‌ها را به‌وجود خواهد آورد، در عين حال در سال 95 صورت‌هاي مالي ميان‌دوره‌اي و سالانه بانك‌ها و يادداشت‌هاي همراه آن بايدكاملاً منطبق بر دستورالعمل IFRS باشد.

ولي‌الله سيف رئيس كل بانك مركزي در همايش انجمن حسابداري ايران با بيان ‌ اينكه بانك مركزي مقام ناظر بخش پولي است و حساسيت ويژه روي ارتقاي شفافيت در اين بخش دارد، اظهار داشت:بانك‌ها علاوه بر اينكه بنگاه اقتصادي محسوب مي‌شوند داراي مسئوليت‌هاي اجتماعي هستند، اين در حالي است كه سپرده‌گذاران، تسهيلات‌ گيرندگان، سهامداران، دولت، كاركنان نظام بانكي و آحاد جامعه جزو ذيفعان بانك به شمار مي‌آيند، از اين رو بانك‌ها بايد نظام پاسخگويي متناسب با حقوق هر يك از اين طبقات را طراحي و اجرا كنند.  وي با اشاره به ضرورت اجراي استانداردهاي بين‌المللي اظهار داشت: نظام بانكي ايران بايد فاصله چشمگيري را كه در دوران تحريم از نظر استانداردهاي عملياتي با نظام بانكي بين‌المللي پيدا كرده است به سرعت جبران كند، به همين دليل حركت به سمت اجراي كامل IFRS و ساير مقررات و الزامات بين‌المللي صنعت بانكداري به ويژه اصول كميته تخصصي «بال» از جمله دغدغه‌ها و برنامه‌هاي در دستور كار بانك مركزي است.
 
نظارت بر بانك‌ها
سيف گفت: پروژه بازطراحي نظام نظارت مالي بانك مركزي بر بانك‌ها كه با رويكرد كاملاً كاربردي از اواسط سال 93 آغاز شد در شرف اتمام است و تا پايان ماه جاري به طور رسمي معرفي و از آن بهره‌برداري خواهد شدو با استقرار آن تا پايان سال جاري تحول جدي در حوزه نظارت بر بانك‌ها به وجود خواهد آمد.
 
اجراي دستورالعمل IFRS الزامي است
رئيس كل بانك مركزي با بيان اينكه اولين گام عملي به سمت اجراي استانداردهاي بين‌المللي گزارشگري مالي با ابلاغ صورت‌هاي مالي نمونه با فرمت IFRS در بهمن ماه سال گذشته آغاز شد، گفت: براي پياده شدن IFRS دو مرحله در نظر گرفته شد كه در مرحله اول در قالب صورت‌هاي مالي ابلاغ و گام دوم پس از بسترسازي لازم در اولين زمان ممكن برداشته خواهد شد.
رئيس شوراي پول و اعتبار ادامه داد: طراحي يك صورت مالي جديد با عنوان صورت عملكرد سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري و الحاق آن به مجموعه صورت‌هاي مالي اقدامي بود كه در راستاي افزايش شفافيت و نظارت انجام شد. بانك مركزي با توجه به جايگاه و اختيارات خود افزودن اين صورت مالي را به صورت‌هاي مالي رايج براي بانكداري ايران به ويژه از منظر بانكداري و رابطه سپرده‌گذار با بانك ضروري مي‌داند.
سيف يكي از مزاياي صورت‌هاي مالي IFRS را اجراي دقيق‌تر قانون بانكداري بدون ربا دانست و گفت: با طراحي صورت‌هاي مالي امكان گزارش مابه‌التفاوت صفر بين سود علي‌الحساب و قطعي سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري كه در سال‌هاي اخير كاملاً رواج يافته بود كه موجب انتقال منافع از سهامداران به سپرده‌گذاران يا بالعكس مي‌شد و شبهه ربوي بودن عمليات بانكي را به وجود مي‌آورد، كاملاً مرتفع شده و حساب و كتاب بين دو طبقه اصلي يعني سهامداران و سپرده‌گذاران كاملاً شفاف و غيرقابل دستكاري مي‌شود.

به گفته سيف، تغييرات اين صورت‌هاي مالي جديد شامل 16 تغيير بنيادي، 91 تغيير در ارتباط با ارتقاي افشا و شفافيت و 45 مورد تغيير در همگرايي با IFRS بوده است.
 
سال 95 هيچ مساعدتي به هيچ بانكي صورت نمي‌گيرد
وي تأكيد كرد: در ارتباط با صورت‌هاي مالي سال 94 بنا به مساعدت با بانك‌ها در اولين سال اجراي اين تغييرات، صورت‌هاي مالي برخي بانك‌ها با درجه تكميل نسبي مورد پذيرش قرار گرفت اما براي صورت‌هاي مالي سال 95 شامل صورت‌هاي مالي ميان‌دوره‌اي و سالانه انتظار بانك مركزي تكميل صد درصدي اين صورت‌هاي مالي و يادداشت‌هاي همراه آن است.  رئيس كل بانك مركزي اظهار داشت: با هماهنگي وزارت امور اقتصادي و دارايي و لحاظ كردن مواد قانوني پشتيبان مدل نوين نظارتي در لوايح دوگانه قانون بانك مركزي و قانون عمليات بانكداري گام مؤثر ديگري در تحول نظارت برداشته و اين لوايح هم اكنون به هيئت دولت ارائه شده است.
وي تصريح كرد: يك تا دو جلسه ديگر در هيئت دولت اين دو لايحه نهايي و به نمايندگان مجلس تقديم خواهد شد.
 
تزريق ارز به بازار شدت مي‌گيرد
ولي‌الله سيف رئيس كل بانك مركزي در ادامه با اشاره به نتايج جلسه روز دوشنبه هفته جاري با صادركنندگان محصولات پتروشيمي، گفت: در سه ماه پاياني سال به دليل عرضه ارز محصولات پتروشيمي و ارز بانك مركزي نرخ ارز مي‌يابد.
رئيس كل بانك مركزي درخصوص جلسه روز گذشته با صادركنندگان محصولات پتروشيمي، اظهارداشت: خوشبختانه در سال‌هاي اخير تركيب صادرات كشور متحول شده و بخش صادرات غيرنفتي سهم عمده‌اي را از كل صادرات كشور دارد.

وي افزود: برنامه و هدف بانك مركزي اطمينان از انضباط ورود ارز حاصل از صادرات غيرنفتي به بازار و رفع كمبودهاست و به همين دليل از صادركنندگان محصولات پتروشيمي خواستيم برنامه عرضه ارز به بازار را از قبل به بانك مركزي اعلام كرده و برهمان اساس عمل كنند.
رئيس كل بانك مركزي تصريح كرد: قراري كه از سال گذشته با صادركنندگان محصولات پتروشيمي داشتيم، خوشبختانه به آن عمل كرده‌اند اما در برخي برهه‌ها عملكرد با برنامه اعلام شده مغايرت‌هايي داشت، مقرر شد دقت‌هاي بيشتري شود و طبق همان برنامه عرضه ارز به بازار انجام شود.
وي با تأكيد بر اينكه بانك مركزي هيچ اصرار و توصيه‌اي خارج از توان اين صادركنندگان ندارد، گفت: ما فقط به دنبال اين هستيم كه نحوه عرضه ارز آنها مشخص باشد تا در مواقع خاص بانك مركزي بتواند كمبودهاي عرضه را تأمين كند و نوسانات ارزي كاهش يابد.

سيف خطاب به واحدهاي پتروشيمي گفت: از واحدهاي فعال پتروشيمي در بازار، خواهان پايبندي به انضباط و منطق‌هاي اقتصادي بيش از گذشته هستيم و لازم است اين واحدها با توجه به سهم عمده‌ تأمين ارز كشور توسط آنها، با عملكرد صحيح توام با انضباط نياز نقدينگي خود در پايان سال را بدون ايجاد نوسان در بازار ارز تأمين كنند.
 
فساد اقتصادي با هياهو برچيده نمي‌شود
همچنين دبير كل انجمن حسابداري ايران گفت: فساد اقتصادي مادر همه فسادهاست و مبارزه با آن كار سياسي نيست و نياز به شعار و هياهو ندارد بلكه كار حرفه‌اي است كه متخصصان حسابدار متقبل مي‌شوند.  ‌ناصر پرتوي رئيس هيئت مديره و دبيركل انجمن حسابداري ايران، اظهار داشت: پاسخگويي و شفاف‌سازي در واقع مبارزه با فساد اقتصادي قبل از وقوع است و اگر به شكل عملي به سمت شفاف‌سازي برويم ديگر بساط پرونده‌ها و بسياري از مفاسد اقتصادي در جامعه برچيده مي‌شود.
دبيركل انجمن حسابداري ايران تصريح كرد: بستر را براي فساد فراهم كرديم و سپس جرم را تعيين مي‌كنيم در حالي كه بايد راه فساد مسدود شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن