تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816823841




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيت الله آملي لاريجاني: دولت هيچ مدير نجومي را معرفي نکرده است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آيت الله آملي لاريجاني: دولت هيچ مدير نجومي را معرفي نکرده است
برخي از اينها «اکل مال به باطل» کرده‌اند...
رئيس قوه قضائيه تمديد تحريم‌ها عليه جمهوري اسلامي ايران از سوي كنگره و سناي امريكا را نقض صريح برجام دانست و با بيان اينكه ايران آماده پاسخ دادن به اين بد عهدي است، گفت: امروز بايد ببينيم چه فايده‌اي از برجام برايمان باقي مانده است.

به گزارش ميزان، آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي به اقدام اخير امريكا مبني بر تمديد تحريم‌هاي داماتو عليه ايران از سوي سنا اشاره و تصريح كرد: اين اقدام بي‌ترديد نقض برجام است و اين ادعا كه اين تحريم‌ها، همان تحريم‌هاي سابق است و تحريم جديدي اعمال نشده يك ادعاي واهي به شمار مي‌آيد.  رئيس دستگاه قضا افزود: تمديد تحريم‌ها نه تنها با روح برجام، بلكه با مدلول مستقيم آن نيز در تعارض است. البته امريكا پيش از اين نقض صريح، مانع تراشي‌هاي فراواني در مسير اجراي برجام كرده بود و به اين ترتيب در بحث روابط بانكي و سرمايه‌گذاري شركت‌هاي امريكايي يا غيرامريكايي در ايران، خلل ايجاد مي‌كردند.
 
آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه در خصوص تمديد تحريم‌ها بحمدالله اجماع مناسبي در ميان مسئولان مبني بر نقض برجام توسط امريكا وجود دارد، تأكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران آماده ارائه پاسخ مناسب در قبال اين بدعهدي است.

رئيس قوه قضائيه تصريح كرد: ما معتقديم كه اگر برجام اجرا مي‌شد، منافعي براي كشور داشت و جمهوري اسلامي با در نظر داشتن اين منافع از طريق نهادهاي مسئول و ذي‌ربط چنين تصميمي را اتخاذ كرد. منتها شرط توفيق در برجام اين است كه طرفين به آن وفا كنند نه اينكه فقط جمهوري اسلامي به مفاد آن پايبند باشد و ساير طرف‌ها به بهانه‌هاي واهي اقدام به نقض آن كنند.
آيت‌الله آملي لاريجاني گفت: امروز پس از گذشت ماه‌ها از اجراي برجام، مسئولان جمهوري اسلامي بايد در مقام ارزيابي به پاسخ اين سوال برسند كه از برجام چه فوايدي براي ايران باقي مانده است؟
رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه قطعاً پاسخ ايران به چنين اقدامي يك پاسخ صحيح، منطقي و قاطع است، ضمن تأكيد بر پرهيز از شتاب‌زدگي در اين زمينه گفت: مهم‌ترين انتظار مسئولان در مورد برجام طبق فرمايش مقام معظم رهبري، لغو تحريم‌ها بود. اين سخن كه بگوييم تحريم جديدي اعمال نشده يا تحريم‌ها تحت عناوين ديگري است، سخن كاملاً نادرستي است و بر همين اساس، جمهوري اسلامي بايد منافع خود را ببيند و بر مبناي آن پاسخ مناسب دهد.

آيت‌الله آملي لاريجاني خاطرنشان كرد: نبايد اجازه داد كه امريكا به خيال واهي هم از منافع برجام بهره ببرد و هم از زير بار مسئوليت شانه خالي كند. اجماعي كه در حال حاضر درباره اين موضوع در كشور وجود دارد، قطعاً كمك كار و پشتيبان دولت در دادن پاسخ مناسب خواهد بود.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به پيش‌بيني‌هاي مقام معظم رهبري مبني بر عدم پايبندي امريكايي‌ها و بد عهدي اين كشور، اظهار كرد: امروز مي‌بينيم كه دقيقا پيش‌بيني‌هاي رهبر معظم انقلاب محقق شده است. غرب و به‌ويژه امريكا به دنبال حل مسئله هسته‌اي ايران نبود. آنها به خوبي مي‌دانستند كه با توجه به فتواي مقام معظم رهبري درباره ساخت سلاح هسته‌اي، ايران به دنبال توليد سلاح هسته‌اي نيست. به هر حال با پذيرش برجام، اين بهانه از دست آنها گرفته شد اما امروز مي‌بينيم كه به عناوين مختلف از ايفاي تعهدات خود سر باز مي‌زنند.

رئيس دستگاه قضا افزود: همه موظفيم خط دشمن را بشناسيم. دشمنان به دنبال ايجاد تغيير در كشور هستند و امروز در تلاشند كه دانشگاه ما را سكولار كنند تا دانشجويان از مسير انقلابي‌بودن منحرف شوند. نبايد فراموش كنيم كه روزي در همين كشور جريانات اصلاح طلب با چه شعارهايي شروع كردند و با چه شعارهايي راه خود را ادامه دادند.

رئيس قوه قضائيه در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به رسيدگي‌هاي دستگاه قضايي به پرونده‌هاي موسوم به «حقوق‌هاي نجومي» و «شهرداري تهران» گفت: نقدهايي به دستگاه قضايي وارد مي‌كنند كه شايد برخي از آنها نيز به‌حق باشد اما توقع ما اين بود كه دولت محترم كه اين حقوق‌ها عمدتاً در آنجا وجود داشت، خودش اقدام موثري انجام مي‌داد. اين در حالي است كه متأسفانه با وجود تأكيد اوليه‌شان بر لزوم برخورد با اين موضوع، عملاً شاهد اتفاق خاصي نبوديم و حتي در برخي موارد از بعضي افراد كه حقوق‌هاي نجومي دريافت مي‌كردند، تمجيد شد!

آيت‌الله آملي لاريجاني افزود: شايد بتوان گفت كه لزوماً تمام اين دريافت‌ها مجرمانه نبوده است اما به هر حال به عقيده بنده وقتي يك شخص در هيئت مديره يك صندوق وقت محدودي مي‌‌گذارد و از قبال آن وام چندصد ميليوني و حقوق چند ده ميليوني دريافت مي‌كند، عمل او مصداق بارز «اكل مال به باطل» است و براي مردمي كه با مشكلات اقتصادي مواجه هستند به هيچ عنوان پذيرفته نيست بنابراين توقع داشتيم كه دولت محترم اين موارد را منعكس كند اما تاكنون حتي يك مورد گزارش در اين زمينه از دولت به دست ما نرسيده است.

رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه به‌‌رغم اين امر، دادستاني از طريق گزارش‌هاي سازمان بازرسي كل كشور و برخي نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي در حال انجام بررسي‌هاي قضايي است، تصريح كرد: تا امروز چندين مورد احضار داشته‌ايم و بنده به مردم اين اطمينان را مي‌دهم كه قوه قضائيه در حد امكانات و اطلاعاتي كه در اختيار دارد، قاطعانه به اين موضوع رسيدگي خواهد كرد تا برخي حقوق‌هاي غيرحق بازگردانده شود.
آيت‌الله آملي لاريجاني خاطر نشان كرد: در مورد پرونده شهرداري نيز همين طور است و گرچه افتراهايي هم در اين زمينه به قوه قضائيه مي‌زنند اما بناي ما اين است كه بدون جنجال و سر و صدا و در فضايي حقوقي و قضايي به موضوع رسيدگي كنيم كه در همين راستا تاكنون بيش از 15 نفر احضار شده‌اند و رسيدگي‌ها نيز ادامه دارد.





تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن