تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798419118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دعوت چمران برای ایجاد زنجیره انسانی مقابل نمایشگاه بین المللی/ ضرورت راه اندازی رادیو مدیریت شهری


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: دعوت چمران برای ایجاد زنجیره انسانی مقابل نمایشگاه بین المللی/ ضرورت راه اندازی رادیو مدیریت شهری
در جلسه امروز شورای شهر تهران، مسائلی همچون دعوت مهدی چمران از مردم برای ایجاد زنجیره انسانی مقابل نمایشگاه بین المللی تهران مطرح شد.

دعوت چمران برای ایجاد زنجیره انسانی مقابل نمایشگاه بین المللی/ ضرورت راه اندازی رادیو مدیریت شهری
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی چمران در آغاز سیصد و نهمین جلسه شورا با اشاره به مصوبه اخیر سنای امریکا مبنی بر تمدید تحریم های ظالمانه علیه ایران به مدت 10 سال دیگر گفت: امریکایی ها با این عمل نشان دادن که چه سیاستی در قبال ایران دارند و هر آنچه که به عنوان مذاکرات و برجام اجرا کردند جز فریب و نیرنگ و خدعه نبود. در این قرارداد بین المللی هر آنچه را از ما خواسته بودند بی کم کاست انجام دادیم ولی خیلی ساده از کنار عمل به تعهدات خود گذشتند و استمرار تحریم ها را در پیش گرفتند. 


چمران در ادامه تصریح کرد: این عمل آنان نشان داد که امریکایی ها به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند و ملت ایران باید با اتکا به توان داخلی خود و پیروی از منویات مقام معظم رهبری در مقابل تحرمی ها بایستند.


وی افزود: دولتمردان جمهوری اسلامی ایران نیز نباید بی کار بنشینند و به اعلام چند بیانیه اکتفا کنند، باید مظلومیت ایران را به دنیا نشان دهند چرا که امریکا یک قرارداد بین المللی را زیر پا گذاشته است.


رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان ساخت: امریکایی ها نشان دادند که همان امریکای 28 مرداد هستند و همان مسیری را دنبال می کنند که جز غارت ثروت عمومی ملت ایران و از بین بردن نیروهای ما هدف دیگری ندارند.


چمران گفت: ملت ایران باید بیش از هر زمان دیگری با هم متحد شوند و همه گروها در کنار هم قرار گیرند تا در مقابل این دشمن غارتگر بایستیم.


رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان خود به ذکر وقایع ایام هفته پرداخت . 
سالروز شهادت حضرت سکینه ، سالروز سنگباران خانه کعبه به دستور یزید ، سالروز وفات سید علی قاضی و علامه شیخ یوسف بحرانی ، و وفات حاج شیخ مهدی واعظ خراسانی از جمله مناسبت هایی بود که مهدی چمران بدان ها اشاره داشت.


اعتماد به امریکا بزرگترین خطا بود 


رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: از هیات رییسه شورا تقاضا می کنم هر چه سریعتر موضوع زیر گذر راه آهن در مناطق 17 و 18 را پیگیری کنند چرا که کاسه صبر مردم لبریز شده است.


پرویز سروری با اشاره به ابتر ماندن حل معضل زیر گذر راه آهن در مناطق 17 و 18 گفت: در حال حاضر که مدیر عامل راه آهن استعفا داده مشکل زیر گذر راه آهن در مناطق 17 و 18 نیز به روزهای اول خود بازگشته که این امر سبب شده مشکلات مردم در این مناطق دو چندان شود . چرا که دیگر امید شان را نیز از دست داده اند . 


وی ادامه داد : نظام و حکومت از مردم قدرت می گیرند که مشکلات آنان را حل کنند نه آنکه این معضلات را رها کنند لذا از هیات رییسه شورا تقاضا می کنم این موضوع را پیگیری نمایید. 
رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران افزود : مدیر عامل جدید راه آهن باید سریعا این مورد را در اولویت قرار دهد و با شهرداری سریعا به توافق برسند . 


سروری در ادامه سخنان خود به مشکل روشنایی اهالی منطقه 19 اشاره کرد و گفت : عدم ایجاد مدیریت یکپارچه شهری سبب شده تا هر از چند گاهی مردم دچار مشکل شوند و دود عدم هماهنگی ها و همکاری ها به چشم مردم می رود . 


وی افزود: مشکل روشنایی در منطقه 19 در سایه مشکلات شهرداری و اداره برق موجب ایجاد زحمت برای شهروندان شده است و متاسفانه این مشکلات تنها بر سر مردم آوار می شود . این امر باید هر چه سریعتر رفع گردد. 


رییس کمیسیون نظارت و حقوقی همچنین با اشاره به بد عهدی امریکایی ها نیز گفت: فریب بزرگ امریکا بار دیگر مشخص شد ، و بار دیگر بر همه ثابت گشت آنچه را ما در آیینه می بینیم رهبرمان در خشت خام می بینند. آن روزها که رهبر معظم می گفتند باید ضمانت های لازم در مذاکرات اخذ شود برای همین بود. 


وی ادامه داد: در حالی که مدام بر حمایت دموکرات از برجام سخن می گفتند دیدم که تنها با یک رای منفی در کنگره و در سنا بدون رای منفی تمدید تحرمی های ایران رای آورد . 


سروری افزود: اعتماد به امریکا بزرگترین خطا بود و امروز باید گفت که بهار دیپلماسی کشور فرا رسیده است . یک تعهد بین المللی زیر پا گذاشته شده و اگر دیپلماسی کشور که تا به امروز منفعل بوده از این حالت انفعالی در بیاید می توانیم در برابر این بد عهدی امریکایی ها ایستادگی کنیم . دیپلمات های ما نباید لحظه ای در کشور های دیگر ساکت بنشینند و باید بر طبل رسوایی امرکیایی ها بکوبند. 


اسماعیل دوستی نیز در این خصوص اظهار داشت: آمریکایی ها خطای بزرگی مرتکب شدند بااین کارشان خودشان را در دنیا منزوی میکنند. 


وی افزود: رییس جمهور به عنوان رییس شورای امنیت ملی گفتند: " تمدید تحریم ها نقض برجام است و در صورت عدم وتو، ایران قطعا برخورد خواهد کرد."


دوستی در ادامه گفت: ما نباید از پیروزی ترامپ خوشحال و از شکست کلینتون نارحت چراکه آمریکا همان آمریکاست و دشمن ابدی ما خواهد بود.


ضرورت راه اندازی رادیو مدیریت شهری 


رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت : در ایامی که بارش برف سبب اختلال در معابر بزرگراهی و فرعی شده بود ضرورت وجود رادیو خاص مدیریت شهری بیش از پیش احساس شد.


اقبال شاکری با اشاره به عدم اطلاع رسانی صحیح در ایام برفی پایتخت گفت: در روزهایی که برف پایتخت را فرا گرفته بود انصافا زحمات زیادی کشیده شد تا شهروندان دچار زحمت نشوند اما آنچه موجب برخی اختلالات در تردد ها می شد عدم اطلاع رسانی صحیح بود .


شاکری در ادامه افزود: به نظر می رسد ضرورت راه اندازی یک شبکه رادیو خاص مدیریت شهری که اطلاعات عمیلاتی به شهروندان بدهد احساس می شود.


رییس کمیته عمران شورا افزود: رعایت انضباط شهری به میزان 30 درصد ترافیک را کاهش خواهد داد و اطلاع رسانی درست و صحیح یکی از مواردی است که می تواند موجب افزایش انضباط شهری شود .


شاکری همچنین خواستار شد که پلیس راهنمایی رانندگی در ایام عادی سال با جدیت اعمال قانون کند تا در روزهای بحرانی با مشکل مواجه نشویم . برخورد با خودروهایی که پلاک های خود را در هنگام ورود به محدوده طرح ترافیک مخدوش می کنند یکی از این موارد است .


تعیین تکلیف فهرست طویل کمک‌ها در بودجه 96 


مجتبی شاکری در تذکر پیش از دستور خود در جلسه غیرعلنی امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه هیچ نظامنامه یا سندی درباره احراز صلاحیت و اولویت بندی مجموعه های مردم نهاد و خصوصی که از شهرداری بودجه و کمک دریافت می کنند، وجود ندارد، تاکید کرد: اکنون که فصل برنامه و بودجه ریزی شهر فرا رسیده باید سندی ایجاد شود که به این فهرست مطول سامان دهد.


به گفته شاکری، برخی از این مجموعه ها از سال های قبل کمک نقدی دریافت کرده اند و ردیف مربوطه آنها همچنان تکرار می شود، این در حالی است که مشخص نیست این کمک ها تا کی باید ادامه یابد، مبالغ کمک به هر مجموعه تحت و چه ساز و کاری باید محاسبه شود و نقش آنها در کمک به مدیریت شهری چطور باید ایفا شود.


این عضو روشندل شورای شهر تهران در ادامه، ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان، بر ضرورت مغتنم شمردن این فرصت برای بررسی مشکلات این گروه از شهروندان تاکید کرد و گفت: برابر سرشماری سال 90 بیش از یک میلیون معلول در کشور وجود دارد که 133 هزار نفر از این تعداد در تهران ساکن هستند.


شاکری با بیان اینکه اقدامات قابل تقدیری برای فراهم کردن شرایط حضور معلولان در جامعه صورت گرفته است، در عین حال خاطرنشان کرد: جامعه، قوانین و مدیریت شهری باید نسبت به وضعیت معلولان انعطاف بیشتری داشته باشد و برای رفع مشکل آنها بیشتر تلاش کند، چراکه اگر معلولان حضور پررنگ تری در سطح جامعه داشته باشند، آن جامعه نسبت به آسیب های اجتماعی بیمه می شود.


وی خاطرنشان کرد: همه ما به نوعی در معرض معلولیت قرار داریم و اگر هر هزینه ای در این بخش صورت گیرد، برای آینده خود نیز سرمایه گذاری کرده ایم.


شاکری با اشاره به برگزاری مراسم عزدارای امام رضا (ع) توسط هیات احسان الحسین در گرمخانه خاوران، از این اقدام پسندیده تقدیر و تشکر کرد و گفت: این اقدام می تواند با بهره گیری از ظرفیت هیئات مذهبی به منزله مدل بومی تغییر ذائقه آسیب دیدگان اجتماعی و معتادان توسط مدیریت شهری مورد استفاده قرار گیرد.


رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در ادامه به موضوع تصادف اخیر دو قطار که به جان باختن شماری از هموطنان منجر شد، پرداخت و گفت: مطلع شدم که هیات مامور از طرف دولت هنگام بازدید از خانواده های حادثه دیدگان در تبریز با استقبال سردی روبرو شدند به نحوی که در یک کوچه از هشت خانوار، شش خانوار در را به روی هیات باز نکرده اند. این عکس العمل مردم در برابر دولت آن هم در جریان حادثه ای که می توان آن را ناخواسته و غیرتعمدی قلمداد کرد جای تامل دارد عهد شکنی قلدر مآبانه آمریکا حادثه ای نا خواسته و پیش بینی نشده نیست که تحمل شود قطعا نحوه مواجهه ملت با اعتماد بی جای مسئولین به آمریکا به رغم تذکرهای متعدد رهبری معظم، به مراتب شدیدتر از بستن درب به روی آنها خواهد بود.


شاکری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سال های 88 و 89 موضوع دست چدنی و دستکش مخملی را مطرح کردند، افزود: در سال 90 نیز بی اعتمادی به امریکا را به شکل دیگری عنوان کردند و پس از آن امریکا را ابلیس مجسم خواندند. مسوولان بدانند که این قضیه، تصادف قطار نیست که ناخواسته رخ داده باشد بلکه تذکرات متعددی در این رابطه مطرح شده که انتظار این بوده توسط دولت و هیات مذاکره کننده با امریکا مورد توجه قرار گیرد.


وی با اشاره به مصوبه اخیر سنای امریکا برای تمدید تحریم های 10 ساله داماتو علیه ایران، گفت: اگر دولت نسبت به این تذکرها بی اعتنا باشد و به حداقل اشکالاتی که در بحث ها، تحلیل ها و محاسبات مطرح می شود، نپذیرد و معترف نباشد، اعتماد اکثری مردم را از دست می دهد.


شاکری با بیان اینکه دشمن امریکایی از هر دو جناح دموکرات و جمهوری خواه با یکدیگر متحد شده اند و با یک آرایش واحد در برابر ایران ایستاده اند، تاکید کرد: دولت ما نیز باید از انرژی متراکم ضد امریکایی، ضد بی عدالتی و ضدظلم در دیپلماسی عمومی خود استفاده کند. جا دارد مسوولان تکانی به خود بدهند و پرچم مظلومیت ملت ایران را بلند کرده و حق غصب شده مردم در قضیه مذاکرات هسته ای و تحریم ها را مطالبه کنند.


طی فراخوانی جلوی نمایشگاه بین المللی زنجیره انسانی خواهیم کشید 


رییس شورای شهر تهران در انتقاد به برگزاری نمایشگاه های همزمان و پر ازدحام در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران ، تاکید کرد: در صورت توجه نکردن مسئولین به درخواستهای مکرر شورا مبنی بر عدم برگزاری نمایشگاه در آن محل ، حتما طی فراخوانی مقابل محل نمایشگاه ها زنجیره انسانی تشکیل خواهیم داد.


مهدی چمران در حاشیه سیصد و نهمین جلسه شورا در انتقاد به برگزاری نمایشگاه های شلوغ در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران، گفت: ما بارها در این خصوص تذکر داده ایم و از مسئولین برگزاری نمایشگاه ، خواستیم تا از برگزاری نمایشگاه های همزمان و پر ازدحام در این محل خودداری کنند، اما متاسفانه هر روز شاهد برگزاری اینگونه نمایشگاهها هستیم.


چمران با اشاره به اینکه مسئولین نمایشگاه به بهانه اینکه برنامه اجرایی نمایشگاه از مدتها قبل بسته شده و معتقدند طبق قرارداد برای سازمان نمایشگاهها تعهد ایجاد شده است ، گفت: این قراردادها قابل بازبینی و تغییر است و با هیج دلیلی قابا توجیه نیست که نمایشگاه شهر آفتاب با این امکانات مناسب و عدم مزاحمت برای شهروندان خالی بماند و ما هر روز شاهد ترافیک و اعتراض مردم در منطقه منتهی به نمایشگاه بین لمللی باشیم.


رییس شورای شهر تهران در پایان تاکید کرد: اگر مسئولین نمایشگاهها بخواهند به این روال ادامه دهند و به حقوق شهروندان احترام نگذارند و برای شهروندان مزاحمت ایجاد کنند ، به طور حتم مدیریت شهری طی فراخوانی و با تشکیل زنجیره انسانی جلوی این کار را خواهد گرفت.


در حال تکمیل...






۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن