تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821090338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشنال اینترست: روحانی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز می شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: نشنال اینترست: روحانی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز می شود؟
نشریه آمریکا در گزارشی به بررسی انتخابات آینده ایران و میزان احتمال پیروزی روحانی در این انتخابات با توجه به روی کار آمدن ترامپ در آمریکا پرداخته است.
به گزارش نامه نیوز، نشنال اینترست در گزارشی در این باره می نویسد: پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، زمانی که شانس دونالد ترامپ برای رسیدن به کاخ سفید حداقل برای بسیاری از رای دهندگان لیبرال، احتمال دور از دسترسی به نظر می رسید، تندروها در ایران، در کنار بسیاری از شخصیت های مستبد جهان در حال تشویق ترامپ بودند. در ایران، تندروها هیچ گاه اظهارات مناسبی درباره سیاستمداران آمریکایی نداشتند، در قلب اشتیاق آنها برای ریاست جمهوری ترامپ نیز این موضوع قرار داشت که هرگونه تغییر سیاست آمریکا در قبال ایران به طرز قابل توجهی امید حسن روحانی برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری را پیچیده تر خواهد کرد. روحانی از زمان روی کار آمدن در قدرت در ایران به دنبال آن بود تا نهادهای انتخاباتی در این کشور را با نیروهای میانه رو جایگزین کند تا ارزش های اعتدال گرایانه خود را در بخش های خصوصی و تعاملات بین المللی به اشتراک بگذارد. در انتخابات فوریه گذشته، روحانی به بیرون راندن نمایندگان تندرو شناخته شده در مجلس نمایندگان و مجلس خبرگان ایران که مدتها در این سمت حضور داشتند کمک کرد. در این میان، پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میراث روحانی به عنوان نقطه عطف سیاست های وی در دوران ریاست جمهوری را به تزلزل مواجه کرد: توافق هسته ای. روحانی یک روز پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که تغییر توافق هسته ای امکان پذیر نیست. صرف نظر از اینکه ترامپ در 100 روز نخست ریاست جمهوری خود چه تصمیماتی اتخاذ کند، رفتارهای ترامپ این موضوع را روشن کرده است که وی تمایلی به همراهی کردن با ایران بر سر برجام ندارد. این موضوع تاثیر و پیامدهای بسیاری بر محبوبیت روحانی خواهد گذاشت. از زمان اجرای توافق هسته ای در ژانویه گذشته، روحانی در حال مبارزه با ادعای مطرح شده درباره شکست برجام است. روحانی امتیازات ناشی از برجام را در دو زمینه مطرح می کرد: نخست، کنار رفتن سایه جنگ از سر ایران و دوم جذب سرمایه گذاری های خارجی به اقتصاد ایران و اتصال دوباره آن به بازارهای جهانی. بر اساس نطرسنجی که ژولای گذشته انجام شد،سه چهارم مردم ایران عنوان کردند که شاهد بهبود اقتصادی ناشی از اجرای برجام در زندگی خود نیستند.



۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن