تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817101286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سبحانی: آمریکا به روح برجام ضربه زد/ ترامپ محکم حرف می‌زند اما مجبور است نرم عمل کند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: سبحانی: آمریکا به روح برجام ضربه زد/ ترامپ محکم حرف می‌زند اما مجبور است نرم عمل کند
یک کارشناس مسائل بین‌الملل بر این عقیده است که نمی‌توانیم به راحتی بنشینیم و منتظر بمانیم تا هرروز یک قانون علیه ما به تصویب برسد. ایران باید متناسب با عملکرد اوباما نسبت به طرح تصویب داماتو باید واکنش نشان دهد.
احمدسبحانی، سرپرست سابق معاونت آمریکای وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با نامه‌نیوز با اشاره به تصویب طرح داماتو در مجلس سنای آمریکا، گفت: اصولا افرادی که فکر می‌کنند آمریکایی‌ها به عهد خود وفا می‌کنند سخت در اشتباه هستند، ما نمی‌توانیم به راحتی از قانونی که آن‌ها تصویب می‌کنند بگذریم و همه تعهدات خود را مو به مو انجام دهیم در حالی که آن‌ها در حال سنگ اندازی هستند.

وی ادامه داد: پس از اینکه برجام را امضا کردیم، آمریکا اعلام کرد هرکسی که به ایران سفر کند پس از آن حتما باید با ویزا وارد آمریکا شود؛ دقیقا کاری که با روح برجام در تضاد بود. بسیاری  از افرادی که برای کار تجاری و سرمایه گذاری خواهان حضور در ایران بودند با این قانون دیگر به ایران نیامدند.

سبحانی با بیان اینکه کارهای عملی آمریکا مغایر با سخنانشان است، خاطرنشان کرد: تنها راه این  است که ما خودمان را قوی کنیم، اگر قوی بشویم دیگر نمی‌توانند با ما مقابله کنند. ما اگر ضعیف باشیم و انسجام داخلی نداشته باشیم فردا حتی از قانون داماتو هم پا را فراتر می‌گذارند و قوانین دیگری را تصویب می‌کنند.

وی ادامه داد: ما زمانی که غنی سازی 3 درصد را داشتیم رئیس جمهور برزیل و نخست وزیر ترکیه پیامی از سوی اوباما آورند که اگر شما این 3 درصد را از ایران خارج کنید ما تحریم‌ها را برمی‌داریم. ما نیز قبول کردیم اما آن‌ها زیر حرف خودشان زدند  و حتی رئیس جمهور برزیل و نخست وزیر ترکیه را هم خجل کردند و در شورای حکام آن‌ها به نفع ما رای دادند.

سبحانی افزود: پس از آن بود که ما به سمت 20 درصد حرکت کردیم،زمانی که قوی‌تر شدیم و 20 درصد را غنی سازی کردیم  آمدند و 3 درصد را در خاک ایران قبول کردند. به همین دلیل ما چاره‌ای جز قوی کردن خودمان در سایر زمینه‌ها نداریم .

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه در زمان مذاکره با آمریکا هم باید بدانیم که آن‌ها بدعهد هستند، تصریح کرد: در مذاکرات باید کلیه مطالب را در نظر بگیریم و به آن‌ها به هیچ عنوان اعتماد نکنیم.

سبحانی با اشاره به واکنش ایران نسبت به این موضوع گفت: اول باید ببینیم اوباما چه عکس‌العملی نسبت به تصویب طرح داماتو از خود نشان می‌دهد و سپس متناسب با آن مقامات و مسئولین ایران حتما باید  از خود واکنش نشان دهند.

مدیرکل سابق آمریکای جنوبی وزارت خارجه با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر نشان دادن عکس‌العمل مناسب، تصریح کرد: همین واکنش باعث شد که اعلام کنند آقای کری برخی از قسمت‌های طرح داماتو که به برنامه هسته‌ای مرتبط است را تغییر دهد. اما همین موضوع هم باید ضمانت اجرایی داشته باشد. باید با سایر کشورهای 1+5 نیز مذاکره و اعلام کنیم که بدعهدی از سوی آمریکا صورت گرفته است و متناسب با وضعیت جدید تصمیمات جدیدی نیز گرفته شود.


احمد سبحانی با بیان اینکه برجام دارای نکات مثبت و منفی است، خاطرنشان کرد: دونالد ترامپ هرکاری که بخواهد با برجام انجام بدهد قطعا به ضرر خودشان است و ما ضرری نخواهیم کرد. دیگر بیشتر از این که نمی‌توانند تحریم کنند. معمولا دموکرات‌ها نرم حرف میز‍دند اما سخت عمل می‌کردند. ترامپ حتی اگر بخواهد برجام را پاره هم کند به نفع ما خواهد بود و ما هیچ ضرری نخواهیم کرد. به نظر می‌رسد ترامپ محکم حرف می‌زند اما مجبور است نرمتر عمل کند.




۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن