تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803252398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افکار عمومی در انتظار اقدام مقابله به مثل ایران


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: افکار عمومی در انتظار اقدام مقابله به مثل ایران
تصويب قانون تحريم‌هاي اوليه در ايالات متحده امريكا موسوم به ISA واكنش‌هاي مختلفي را در عرصه سياسي كشور و به خصوص در بين نمايندگان مجلس شوراي اسلامي برانگيخت.
نویسنده : مهدی پورصفا 
تصويب قانون تحريم‌هاي اوليه در ايالات متحده امريكا موسوم به ISA واكنش‌هاي مختلفي را در عرصه سياسي كشور و به خصوص در بين نمايندگان مجلس شوراي اسلامي برانگيخت.
در اين ميان نگاهي كوتاه به بحث‌هاي مطرح شده در حوزه سياسي نشان مي‌دهد تمام جناح‌هاي سياسي كشور بر اين نكته تأكيد دارند كه اين مسئله نقض صريح برجام است. در اين ميان نمايندگان اصلاح‌طلب مجلس شوراي اسلامي از مطرح شدن لايحه مقابله با اقدامات امريكا در صحن علني مجلس شوراي اسلامي خبر دادند.
مقابله مشترك با اقدامات امريكا و بدعهدي‌هاي اين كشور نكته مثبتي است كه مي‌توان در اين اظهارنظرها ديد.

    همه در مقابل اقدامات امريكا مي‌ايستيم
محمدرضا تابش عضو هيئت‌رئيسه فراكسيون اميد از مقابله‌به‌مثل همه گرايش‌هاي سياسي مجلس شوراي اسلامي با اقدامات ستيزه‌جويانه امريكا با ارائه يك طرح دوفوريتي در هفته آينده خبر داد. وي افزود: پيش‌نويس اين طرح در كمتر از يك ساعت به امضاي 145 نفر از نمايندگان گرايش‌هاي مختلف سياسي خانه ملت رسيده است. تابش خاطرنشان كرد: با توجه به اقدام خصمانه ايالات متحده امريكا يعني تمديد 10 ساله قانون تحريم‌هاي داماتو، يك طرح دوفوريتي در مورد ممنوعيت خريد كالاهاي مصرفي امريكايي در مجلس شوراي اسلامي تهيه شده است. پيش‌بيني مي‌شود اين طرح كه با پيشنهاد نمايندگان در صحن علني و كميسيون‌هاي تخصصي تكميل خواهد شد با رأي قاطع نمايندگان تصويب و اجرايي شود.

   تمديد تحريم‌ها نقض برجام است
همچنين الهام امين‌زاده دستيار رئيس‌جمهور در امور حقوق شهروندي و معاون سابق حقوقي رئيس‌جمهور، در واكنش به تمديد تحريم 10 ساله ايران توسط امريكا اظهارداشت: سال گذشته كه برجام نهايي شد طرفين قرار را بر اين گذاشتند تعهداتشان را مرحله به مرحله انجام دهند.
وي افزود: قرار بر اين شد هر مرحله‌اي كه جمهوري اسلامي ايران از تعهداتش را انجام مي‌دهد طرف‌‌هاي  مقابل نيز مرحله به مرحله در كاهش تحريم‌ها تعهدات خودشان را انجام دهند. براساس آنچه توافق شد ما فعاليت‌هسته‌اي‌مان را براساس فرمول و برنامه‌اي كه در برجام آمده است مسدود كنيم و طرف مقابل نيز تحريم‌هاي ما را كاهش دهند و به كلي از بين ببرند.
امين‌زاده خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه تمديد تحريم 10 ساله در زمان اوباما كه خودش و دولتش درگير برجام بوده است، دارد اتفاق مي‌افتد و با حد نصابي هم كه در مجلس سناي امريكا رأي آورد، انتظار مي‌رود وتو از طرف رئيس‌جمهور فعلي امريكا انجام شود. دستيار رئيس‌جمهور در حقوق شهروندي افزود: رويكرد نمايندگاني كه در امريكا هستند پشت پا زدن به يك تعهد بين‌المللي است كه نتيجه نهايي‌اش نقض حقوق بشر ملت ايران است. علاوه بر اين موضوع، نقض يك تعهد بين‌المللي است.
وي تصريح‌كرد: همچنين تمديد تحريم ايران علاوه بر پيمان‌شكني، خلف وعده و نقض حقوق بشر ملت ايران است چراكه هر گونه تحريمي كه بخواهد اعمال شود، قطعاً آثارش به ملت ايران وارد خواهد شد، حال چه تحريم انرژي باشد چه تحريم صنايع هوايي.
امين‌زاده تأكيد كرد: ما هر نوع تحريمي را نقض حقوق بشر ايران مي‌دانيم، نقش تجارت آزاد بين‌المللي مي‌دانيم. حق تجارت و حق رفاه مردم يك حقي است كه در اعلاميه جهاني حقوق بشر به رسميت شناخته شده است و به نظر نمي‌‌آيد دولت امريكا بخواهد ناقض حقوق بشر در صحنه بين‌المللي به شمار آيد و شناخته شود و بايد رفتار خودش را اصلاح كند.
 
  بررسي موضوع تحريم‌ها در مجلس شوراي اسلامي
الياس حضرتي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به تمديد قانون داماتو (تحريم 10 ساله ايران) در امريكا ‌گفت: قطعاً اين موضوع در جلسه روز يك‌شنبه هفته آتي مجلس مورد بررسي قرار خواهد گرفت. وي افزود: دولت جمهوري اسلامي بايد در خصوص اين موضوع عكس‌العمل نشان دهد و ما طرح‌ها و برنامه‌هايي داريم كه اجرا خواهيم كرد. نماينده اصلاح‌طلب مجلس اظهار داشت: مجلس نيز دولت را خواهد خواست و سؤال خواهد كرد كه چه اقداماتي را در اين باره صورت داده و اگر دولت اقدامات كندي داشته باشد يا اقداماتي نكرده باشد، قطعاً مجلس به وظايف نظارتي خود در اين خصوص عمل مي‌كند.
    ما در حال حاضر درحال بررسي وضعيت اين عهدشكني از جانب امريكا هستيم
علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به افزايش 180‌هزار سوء رد صورت نقض برجام گفت: اين اقدام مقابله‌به‌مثل در راستاي مصوبه و قانون مجلس شوراي اسلامي اجرا خواهد شد.  رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: ما در حال حاضر در حال بررسي وضعيت اين عهدشكني از جانب امريكا هستيم. وي افزود: سياست دولت، شوراي عالي امنيت ملي و هيئت نظارت بر اجراي برجام براساس آنچه مصوب شده از زبان آقاي صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي كشور اعلام شده است.
بروجردي همچنين موضوع هسته‌اي كشور را يك موضوع ملي خواند كه تمام بخش‌ها از جمله دولت، مجلس و شوراي عالي امنيت ملي بر آن وحدت نظر دارند و گفت: امريكا تنها يكي از كشورهاي مذاكره‌كننده و امضاكننده برجام است و تا آنجا كه ما اطلاع داريم اروپايي‌ها مخالف نقض برجام هستند و طبيعتاً نظر روسيه و چين به اقدامات امريكا مثبت نخواهد بود.
وي افزود: ما حتماً نبايد آغازگر عدم اجراي برجام باشيم. بروجردي گفت: هر اتفاقي كه در اين عرصه در جهت نقض برجام صورت پذيرد، بدون ترديد صورتحساب آن به نام امريكايي‌ها نوشته شده است و آنها نمي‌توانند اين هنجارشكني را كه شوراي امنيت پشتوانه آن است به حساب ايران بنويسند.

   برجام آزموني بود كه نشان داد امريكا به هيچ چيز پايبند نيست
سيدرضا اكرمي رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري ‌در واكنش به تمديد 10 ساله تحريم ايران توسط امريكا گفت: ‌بايد همه از نظر ديني، عقيدتي، ‌اخلاقي و تجربي بپذيريم كه نمي‌شود از امريكا جز اين انتظار داشته باشيم. وي افزود: استكبار، استعمار و استثمار كه در رأس آن امريكاست طبيعتش اين است آن هم نه نسبت به ايران حتي نسبت به شهروند خودش كه در سرش بزند، بكشدش و از پاي درآورد. وقتي امريكا با شهروندان خود اينگونه رفتار مي‌كند ديگر نبايد انتظار داشته باشيم با ما از روي شرافت و انسانيت رفتار كند.
اكرمي با تأكيد بر اينكه طبيعت امريكا زور و تزوير است، ‌گفت: امريكا مي‌خواهد آقايي‌اش را با هر وسيله‌اي اثبات كند. برجام صرفاً هسته‌اي و اورانيوم نيست. همه مي‌دانند هسته‌اي ما براي استفاده علمي و پزشكي بوده است و ما از همان روز اول به دنبال اتم نبوديم. ما عضو NPT بوده‌ايم و آنها هيچ مورد خلافي از ما مشاهده نكرده بودند. رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري تصريح كرد: برجام يك آزمون بود كه به مردم‌مان امريكا را معرفي كنيم كه اين كشور به هيچ چيزي پايبند نيست، نه اينكه تنها با هسته‌اي ما مخالف است او ذلت ما و تسليم شدن ما را مي‌خواهد. اكرمي خاطرنشان كرد: اقدام اخير امريكا بار ديگر اثبات كرد كه اين امريكاست كه با ايران مشكل دارد و مردم ما نيز بار ديگر پذيرفتند كه نظام ايران با دنيا مشكل ندارد و اين دستاورد بسيار مهمي بود و نظام را محق به مردم و دنيا شناساند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن