تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817574020




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسطوره عدالتخواهی دست ساز نیست


واضح آرشیو وب فارسی:الف: اسطوره عدالتخواهی دست ساز نیست
محسن مهدیان


پوستری اخیرا از یک میزگرد مبارزه با فساد با حضور احمدتوکلی و یاشارسلطانی و محمودصادقی منتشر شده که برگزارکننده جلسه یک تشکل دانشجویی و محل برگزاری نیز دانشگاه است که چند نکته درباره مبارزه با فساد قابل توجه است.


تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۷
پوستری اخیرا از یک میزگرد مبارزه با فساد با حضور احمدتوکلی و یاشارسلطانی و محمودصادقی منتشر شده است. برگزارکننده جلسه هم یک تشکل دانشجویی و محل برگزاری نیز دانشگاه است. فارغ از موضوع جلسه که ارزشمند و راهگشا است و بدور از ترکیب مدعوین که بجهت برخی بدسلیقگی ها به قهرمان سازی در این راه منجر شده، چند نکته درباره مبارزه با فساد قابل توجه است. کنار هم قرار دادن نام سلطانی و صادقی در کنار احمدتوکلی بهانه ای است برای طرح این سوال که مبارزه تراز با فساد اقتصادی چه ویژگی هایی دارد؟! به این فهم 3 اصل کلیدی گمشده برای مبارزه با فساد اقتصادی وجود دارد که این روزها خودش تبدیل به یک آسیب مهمتر از فساد شده است. یکم. مبارزه با فساد اقتصادی زمانی نتیجه می دهد که تبدیل به مطالبه عمومی شود. پس نتیجه مبارزه با فساد اقتصادی در نهایت باید  به برانگیختگی اجتماعی و ایجاد امید و روشنایی برای مردم تبدیل شود. مبارزه با فسادی که در نهایت به ناامیدی از ساختار نظام و انقلاب و حاکمیت بیانجامد اسمش هرچه هست مبارزه با فساد نیست. دوم. مبارزه با فساد باید انسانی و اسلامی باشد. حرمت افراد و رعایت آبروی آنها یک اصل دینی و اخلاقی خدشه ناپذیر است. مبارزه با فسادی که به بی آبرویی منجر شود را باید در سلامت انگیزه و صحت نیاتش تردید کرد. مبارزه با فسادی که از دالان چنین گناه اخلاقی بزرگ و معاصی کبیره جبران ناپذیری عبور کند بدون تردید خودش یک فساد اکبر است.   سوم. مهمتر از همه بهم خوردن مرزبندی انقلابی و ضدانقلابی است. مبارزه با فسادی که پازل جریان ضدانقلابی را تکمیل کند و به تقویت این جبهه بیانجامد قابل تکریم که هیچ، خودش یک فساد و نیازمند مبارزه است. این مهم ظرافت هایی دارد. مبارزه با فساد هم فوت کاسه گری سیاسی و کوزه گری انقلابی می برد. هوشمندی و هنرمندی در ادبیات افشاگرانه می طلبد. تجربه و خردورزی در مبارزه با فساد می خواهد. نیازمند خلجان و قدرت تحلیل و تفکیک طاغوت شیطانی فرعون از طاغون قارونی است. افشاگری به خودی خود یک ارزش نیست. مبارزه با فساد همیشه منجر به اصلاح نمی شود. مرد این میدان یک شبه قهرمان نمی شود. شهرت های تصنعی این معرکه ماندگار نیست. هرقداره کشی حزبی و محفلی، رستم صولتی انقلابی نیست. هر لغز سیاسی و قبیله ای، رجز عدالتخواهی نیست. هر نعره و داد و هواری "فریاد ابوذرانه" نیست.  خلاصه اینکه اسطوره عدالتخواهی دست ساز نیست.








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن