تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798606161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موضع سرسختانه عربستان در قبال ایران


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: در حالی که ایران گفته تولید خود را کاهش نخواهد داد و عربستان هم اصرار دارد تهران نیز باید در هرگونه توافق کاهش تولید نقش ایفا کند، به نظر می رسد که توافق اوپک برای مهار تولید و افزایش قیمت های جهانی با خطر شکست مواجه است.


به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، وزرای حاضر در وین قبل از نشست مهم روز چهارشنبه تلاش کردند تا اختلافات درونی خود را که مانع از دستیابی به توافق است حل و فصل کنند. بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران پس از رایزنی با همتایان الجزایری و ونزوئلایی اش مواضع کشورش در خصوص توافق را تشریح کرد. به گفته 2 منابع مطلع از این رایزنی ها، الجزایر پیشنهاد کرده که 14 عضو اوپک تولید خود را از 33.6 میلیون بشکه ماه اکتبر به 32.5 میلیون بشکه کاهش دهند.


در حالی که قیمت نفت در زیر 50 دلار قرار دارد، سازمان کشورهای صادر کننده نفت امروز برای نهایی کردن جزئیات اولین توافق کاهش تولید در طی 8 سال گذشته در وین تشکیل جلسه می دهد. مقاومت ها از سوی ایران و عراق در برابر کاهش تولید پایه های این توافق را به نحو فزاینده ای لرزان ساخته است. منابع اگاه گفتند، در صورتی که همه اعضا به استثنای لیبی و نیجریه در کاهش تولید مشارکت نکنند، عربستان آماده بر هم زدن توافق است.


ایگناسیوس جونان، وزیر انرژی اندونزی گفت: «نمی دانم» که آیا توافقی در کار خواهد بود یا نه. «احساس حاکم بر نشست ضد و نقیض است.»


بر اساس پیشنهاد الجزایر، آنگولا که میدان نفتی اصلی اش در ماه اکتبر تحت عملیات تعمیرات بوده، تولید خود را از سطح تولید ماه سپتامبر پایین تر خواهد آورد. نیجریه و لیبی از کاهش تولید معاف خواهند بود. اما اوپک باید برای رساندن تولید خود به سطح 32.5 میلیون بشکه، همچنان باید متوسط تولید خود از ابتدای سال تاکنون را مد نظر قرار دهد و نه سطح تولید ماه اکتبر را.


بر اساس توافق اولیه ای که در ماه سپتامبر در الجزایر به دست آمد، قرار بود تولید کنندگان تولید خود را نسبت به ماه اکتبر حدود 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. ایران که بعد از لغو تحریم ها در حال بازیابی سهم از دست رفته خود از بازار نفت است، به دنبال این بود که اوپک شرایط خاصی برایش در نظر بگیرد.


به گفته دو منبع آگاه، ایران قصد دارد تولید خود را در سطح 3.975 میلیون بشکه در روز فریز کند یعنی حدود 200 هزار بشکه در روز بالاتر از سطح تولید فعلی. اما عربستان پیشنهاد کرده که ایران تولید خود را در سطح 3.707 میلیون بشکه در روز فریز کند. الجزایر که نقش میانجی را میان این دو کشور بر عهده دارد، پیشنهاد کرده که ایران در سطح 3.795 میلیون بشکه تولید خود را فریز کند.


از سوی دیگر، در حالی که به نظر می رسد عراق در نهایت آمارهای منابع ثانویه اوپک را به عنوان مبنای کاهش تولید خود پذیرفته، اما بغداد همچنان اصرار دارد که تولید خود را در سطح ماه اکتبر یعنی 4.6 میلیون بشکه در روز فریز نماید. این رقم تقریبا همان رقمی است که در صورت اعمال پیشنهاد کاهش 4 تا 5 درصدی تولید اوپک بر تولید 4.8 میلیون بشکه ای تولید عراق حاصل می شد.


الجزایر پیشنهاد کرده که عراق تولید خود را نسبت به برآوردهای منابع ثانویه از تولید ماه اکتبر این کشور 240 هزار بشکه در روز کاهش دهد.




۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن