تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس غمى از غم‏هاى دنيا را از مسلمانى برطرف نمايد، خداوند غمى از غم‏هاى روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804690730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق اوپک، نفت را به بالای 50 دلار می‎رساند


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری مهر: بانک آمریکایی گلدمن ساکس در یادداشتی اعلام کرد اگر اعضای اوپک در نشست فردا (چهارشنبه ١٠ آذر ماه) درباره کاهش تولید خود به توافق دست یابند، قیمت نفت به اندکی بیش از ٥٠ دلار برای هر بشکه افزایش خواهد یافت.


در معاملات امروز (سه‌شنبه ٩ آذر ماه) و در آستانه نشست اوپک، بازارها پرنوسان هستند، زیرا همچنان میان اعضای این سازمان درباره کشورهایی که باید تولید خود را کاهش دهند و میزان این کاهش، اختلاف‌هایی وجود دارد. در شروع معاملات امروز بازارهای جهانی،  قیمت هر بشکه نفت خام برنت ٤٧ دلار و ٨٠ سنت بوده است.

در یادداشت گلدمن ساکس اعلام شده که با فرض کاهش تولید نفت اوپک به سطح ٣٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه، ممکن است قیمت نفت در روز چهارشنبه حدود شش دلار نوسان داشته باشد. این بانک هشدار داد که اگر توافقی به دست نیاید، افزایش سطح ذخیره‌سازی نفت سبب خواهد شد در شش ماه نخست سال ٢٠١٧ میلادی میانگین قیمت نفت به ٤٥ دلار برای هر بشکه برسد.

نشست عادی ١٧١ وزیران نفت اوپک به منظور تعیین سیاست های تولید این سازمان قرار است فردا، چهارشنبه ٣٠ نوامبر (١٠ آذر ماه) در وین، پایتخت اتریش، آغاز به کار کند.

پیشنهاد کارشناسان اوپک روی میز وزرا

نمایندگان اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) دیروز، دوشنبه (هشتم مهر ماه) پس از ١١ ساعت مذاکره، پیشنهاد خود را درباره تولید برای وزیران اوپک فرستادند تا در نشست روز چهارشنبه (٣٠ نوامبر، ١٠ آذر ماه) بررسی و تصویب شود.

به گزارش پایگاه خبری پلاتس، یکی از دشوارترین مسائلی که برای دستیابی به توافق مستحکم کشورهای عضو اوپک مانع ایجاد کرده، سهمیه تولید هر کشور عضو است که هنوز حل نشده باقی مانده است.

احمد محمد الکعبی، نماینده امارات متحده عربی در هیات عامل اوپک، بدون توضیح بیشتر گفت: نگرانی هایی در باره واکنش عراق و ایران به این پیشنهاد وجود دارد. وی افزود: این پیشنهاد در نشست وزیران اوپک (روز چهارشنبه دهم آذر ماه) مطرح خواهد شد.

یک عضو هیئت های نمایندگی اوپک به شرط ناشناس ماندن گفت: وزیران باید اختلاف برسر سهمیه هر کشور را حل و فصل کنند. این منبع افزود: وزیران ارقام سهمیه هر کشور را تعیین خواهند کرد. توافق (مقدماتی) الجزیره در اینجا بحث شد و نمایندگان کشورهای عضو به توافق کلی دست یافتند و اکنون آن را به وزیران ارایه خواهند کرد و آنان در این باره تصمیم گیری خواهند کرد.

بر اساس توافق مقدماتی (٢٨ سپتامبر، هفتم مهر ماه) الجزیره، سطح تولید اوپک به ٣٢ میلیون و ٥٠٠ هزار تا ٣٣ میلیون بشکه در روز محدود خواهد شد و ایران، لیبی و نیجریه از این طرح معاف می شوند.

بر اساس ارزیابی اوپک، اجرای این طرح، مستلزم کاهش ٦٤٠ هزار بشکه تا یک میلیون و ١٤٠ هزار بشکه در روز از سطح تولید ماه اکتبر این سازمان است. با توجه به افزایش اخیر تولید لیبی و همچنین بازگشت بالقوه تولید نیجریه به سطح پیشین به همراه تولید بی سابقه نفت روسیه، اوپک برای تاثیر گذاری بر بازار و کاهش مازاد عرضه، باید از تولید خود به میزان قابل توجهی بکاهد.




۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن