تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798255924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در مراسم افتتاح مقدماتی مجتمع تجاری آدینه چالوس مطرح شد از عدم تعهد به وعده‌ها تا همراهی نکردن شورای شهر در اجرای پروژه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در مراسم افتتاح مقدماتی مجتمع تجاری آدینه چالوس مطرح شداز عدم تعهد به وعده‌ها تا همراهی نکردن شورای شهر در اجرای پروژه
خبرگزاری فارس: از عدم تعهد به وعده‌ها تا همراهی نکردن شورای شهر در اجرای پروژه
پروژه مجتمع تجاری آدینه چالوس در حالی به‌ بهره‌برداری رسید که کسبه آن از مشکلاتی مانند مستقل نبودن کنتورهای برق بر خلاف تعهد در قراردادنامه و نداشتن اجاره‌نامه رسمی برای دریافت پروانه کسب و ... سخن‌ها به‌میان آوردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، در سال 1387 که طرح مجتمع مصلی‌سازی در بسیاری از شهرهای کشور به‌مرحله اجرا در آمد شهرستان چالوس به‌دلیل موقعیت ویژه و خاص مکانی مصلی که در بهترین مکان شهر قرار دارد مشمول این طرح قرار گرفت؛ اما از آنجائیکه هیچ‌گونه اعتبار دولتی و یا کمک‌های مردمی برای آن لحاظ نشده است بحث ایجاد و احداث مرکز تجاری در کنار مصلی که با پیش‌فروش آن هر دو پروژه ساخته شود، مطرح شد و مورد تصویب قرار گرفت.

با مطالعه و بررسی همه‌جانبه و با نظر کارشناسان در امکان انجام چنین کاری برای اجرایی کردن آن اقدام شد، اما در حین انجام کار به‌دلیل وضعیت اقتصادی مملکت با مشکلاتی روبه‌رو شد که همچنان آن مشکلات وجود دارد. پروژه آدینه چالوس تنها پروژه مصلی‌سازی در کشور است که تمام مراحل اجرای آن مانند أخذ پروانه ساخت و مجوز از شهرداری، تأییدیه نظام مهندسی و سایر مراحل قانونی آن به ‌صورت کامل انجام شد و حدود دو سالی نیز امور قانونی آن زمان برد اما رسماً از سال 1389 عملیات اجرایی آن شروع شد و در طول این مدت با مسائل و مشکلات و موانع فراوانی روبه‌رو بود.

مهم‌ترین آن مشکلات مالی و افزایش قیمت مصالح و امکانات لازم آن بود و همین امر باعث شد بسیاری از پروژه‌ها در کشور متوقف و تعطیل شوند اما پروژه آدینه چالوس با توجه به درایت و مدیریت امام جمعه شهرستان چالوس، حمایت هیأت امناء، مشاوران و مهندسان ناظر و مجریان به بهره‌برداری رسید. امروز که پس از گذشت چند سال بخشی از مجتمع تجاری آدینه چالوس با 194 واحد تجاری بزرگ و کوچک در 6 طبقه احداث شد و دارای قسمت‌های مهمی مانند پارکینگ سه طبقه با گنجایش 300 خودرو، فضای بازی کودکان و سیستم‌های مجهز و به‌روز است و مورد استفاده افرادی که به‌دنبال اشتغال بوده و با خرید و یا اجاره برخی از این واحدها به‌صورت رسمی آغاز به‌کار کرده است، اما با گذشت هفت ماه از بهره‌برداری همچنان مشکلاتی بر سر راه صاحبان و مستأجران این واحدهای تجاری قرار دارد که یک‌شنبه شب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  *نداشتن اجاره‌نامه رسمی برای دریافت پروانه کسب علیرضا جباریه یکی از کسبه مجتمع تجاری آدینه چالوس به نمایندگی از دیگر کاسبان این مجتمع با قدردانی از تلاش تمام دست‌اندرکاران اجرای این پروژه اظهار کرد: تشکیل هیأت مدیره برای انجام امور جاری و سیاست‌گذاری‌های مجتمع تجاری امری لازم و ضروری است چرا که با توجه به مسؤولیت سنگین امام جمعه بدون شک رسیدگی به مشکلات جزئی و کلی فراروی این مجموعه امکان‌پذیر نیست. وی با انتقاد از حضور فعال مدیریت فعلی این مجتمع و عدم پیگیری امر از سوی وی خاطر‌نشان کرد: رسیدگی نکردن به‌ نظافت مجتمع، مستقر نبودن حراست، نبود کارمند تأسیسات مستقر در مجتمع، خرابی دیوارهای مغازه‌های سمت پارکینگ به‌دلیل رطوبت، عدم رعایت ساعات شروع کار و تعطیلی، نبود روشنایی کافی، خرابی ورودی‌ها و ... از مهم‌ترین مشکلاتی است که این واحدهای تجاری با آن روبه‌رو هستند. جباریه پرداخت شارژ 100 هزار تومانی برای هر واحد به‌ صورت ماهانه را دور از انصاف خواند و افزود: این رقم در مقایسه با مراکز مشابه زیاد است چرا که بسیاری از این واحدهای تجاری در ابتدای راه بوده و وضعیت فروش آنها مناسب نیست.

وی حمایت از بازاریان این مجتمع تجاری که بیشتر آنها از قشر جوان و تحصیلکرده هستند را ضروری خواند و ادامه داد: داشتن اجاره‌نامه رسمی برای دریافت پروانه کسب (از هر واحد مبلغ 300 هزار تومان بابت قولنامه اخذ شده که اعتباری هم ندارد)، دریافت مبلغی به‌عنوان ورودی از افراد که محل هزینه آن مشخص نیست و سنخیت نداشتن اجاره‌بها با وضعیت فعلی مجتمع از جمله مشکلاتی است که در صورت ادامه بیم تعطیلی بسیاری از واحدها را به‌دنبال دارد. * تأمین امنیت پارک مجاور مرکز تجاری آدینه چالوس جباریه مجتمع تجاری آدینه چالوس خواستار تأمین امنیت پارک مجاور مرکز تجاری شد و گفت: از شهردار و اعضای شورای شهر چالوس نیز می‌خواهیم نسبت به زیباسازی نمای پروژه مصلی و پیاده‌روی مقابل مجتمع تجاری، اقدامات لازم را به‌عمل بیاورند. وی آماده‌سازی پارکینگ و ورودی مرکز تجاری آدینه چالوس را مهم و ضروری خواند و اظهار کرد: نبود نور کافی و تمیز نبودن راهروی ورودی، نبود کنتور مستقل برای واحدها با وجود تعهد در قراردادنامه، پیگیری خط تلفن شهری، تشویق مردم برای مراجعه به‌مرکز تجاری با نصب بیلبوردهای شهری، انجام قرعه‌کشی‌های ادواری منظم (توزیع بن تخفیف خرید از فروشگاه‌های مرکز تجاری آدینه در سطح کارکنان ادارات شهرستان و دانشجویان مراکز آموزشی)، راه‌اندازی پله‌برقی، آسانسور و ... از دیگر اقداماتی‌است که می‌تواند با اجرایی شدن باری از دوش مشکلات مالکان این مجتمع تجاری بردارد.

*194 واحد تجاری در 6 طبقه امام جمعه شهرستان چالوس نیز با اشاره به اینکه اگر چه مدت هفت ماه از راه‌اندازی مجتمع تجاری آدینه چالوس می‌گذرد اما تصمیم گرفتیم تا با نشست با صاحبان این واحدها مشکلات و موانع موجود را بررسی و برای هرچه بهتر شدن امور تلاش کنیم، گفت: مجتمع آدینه چالوس شامل 194 واحد تجاری بزرگ و کوچک در 6 طبقه است. حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی‌نوری تصریح کرد: دو دستگاه آسانسور باربر و یک دستگاه آسانسور پانارامیک به‌همراه 10 رشته پله برقی از دیگر امکاناتی است که برای این مجتمع دیده شد که اگر چه در حال حاضر برای استفاده از این امکانات مشکلی وجود دارد اما به‌مروز زمان برطرف می‌شود. وی از احداث پارکینگ سه طبقه با ظرفیت 300 اتومبیل در این مجتمع خبر داد و اظهار کرد: تجهیز امکانات و وسایلی مانند سیستم تهویه مطبوع VRF برای تمام طبقات و مشاعات و سیستم‌های حفاظتی و سیستم‌های صوتی از دیگر امکاناتی است که در مجتمع پروژه تجاری آدینه چالوس تعبیه شد. امام جمعه چالوس با بیان اینکه بازار مکان مقدسی بوده و خدمت‌گزاری و ارتباط با مردم از ارزش زیادی برخوردار است، یادآور شد: امروز بسیاری از جوانان تحصیل‌کرده از روی ناچاری و به‌دور از میل و رغبت قلبی وارد بازار می‌شوند که در نتیجه آگاهی نداشتن کافی و علاقه وافی با مشکلاتی در بازار روبرو می‌شوند. وی با بیان‌ اینکه از سال 87 که طرح مصلی‌سازی در بسیاری از شهرهای کشور به‌مرحله اجرا درآمد مسؤولیت اجرای آن به ائمه جمعه اختصاص پیدا کرد، افزود: با مطالعه و بررسی همه‌جانبه و با استفاده از نظر کارشناسان این طرح در چالوس اجرا شد. ‌راشدی‌نوری وجود نواقص و مشکلات در انجام هر کار بزرگ و پروژه مهم را امری عادی دانست و بیان کرد: مانند بیشتر پروژه‌هایی که دارای نواقصی است به اشکالات در این‌باره معترف بوده و کارهای خوبی نیز برای برطرف شدن برخی از مشکلات فراروی این حوزه صورت گرفت. وی با قدردانی از همکاری و اتفاق نظر مسؤولان و کارشناسان در مورد ساخت پروژه مصلی یادآور شد: در سال 87 وقتی ساخت مجتمع فرهنگی و مصلا در کنار مجتمع تجاری پیشنهاد شد مسؤولان درجه یک شهر، بازاریان و افراد مورد وثوق شهر را دعوت کردیم و همه راغب به ساخت مجتمع تجاری در کنار مصلی بودند که با وجود تغییر چند باره نقشه پروژه قرار شد مقررات شهرسازی و شهرسازی و نظام مهندسی رعایت شود تا مجتمعی وسیع و زیبا با معماری اصیل در این شهر خودنمایی کند.

*هزینه چند میلیارد تومانی برای ساخت پارکینگ طبقاتی امام جمعه چالوس با تأکید بر اینکه بیش از یک‌میلیارد تومان در پارکینگ هزینه شد و 4 میلیارد نیز برای طبقات پارکینگ خرج شد، یادآور شد: شهر چالوس با توجه به زیرساختش و موقعیت جغرافیایی خاص خود با معضل اصلی ترافیک روبه‌رو است که با احداث پارکینگ سه‌طبقه در مجتمع آدینه چالوس گوشه‌ای از مشکلات این حوزه برطرف می‌شود. وی با انتقاد از عدم همراهی رئیس شورای اسلامی شهر چالوس در مورد تکمیل روند ساخت پارکینگ طبقاتی خاطر‌نشان کرد: رئیس شورای شهر چالوس در مصاحبه‌های مختلف با اصحاب خبر این شهرستان اعلام کرد که آماده اعطای امتیاز برای سرمایه‌گذارانی که قصد احداث پارکینگ در این شهرستان دارند هستیم و این در حالی‌است که نگاه مثبتی به پارکینگ سه‌طبقه وسط شهر و با امکانات ویژه را ندارد. *پایبندی بر تعهدات با وجود تغییر قراردادها با فروشنده‌ها راشدی‌نوری خاطر‌نشان کرد: از نکات قابل توجه در این پروژه این بود که با وجود اصرار زیاد مدیریت پیمان و ساخت برای تعدیل قیمت واحدهای تجاری و یا تغییر مصالح ساختمانی برای ارزان‌تر شدن ساخت مرکز تجاری به‌دلیل تعهدی که در مقابل مردم داشتیم زیر بار نرفته و با تأکید بر اینکه باید نسبت به استفاده از مصالح به همه تعهدات و شرایط قرارداد عمل شود، این پروژه تا به این مرحله رسید. وی اضافه کرد: با وجود اینکه بسیاری از امکانات به‌کار رفته در این پروژه وارداتی بوده و نیاز به ارز داشت و با توجه به اینکه قیمت ارز در زمان کوتاهی از یک‌هزار تومان به بالای 4 هزار تومان رسید و در نتیجه به‌همان اندازه قراردادها با فروشنده‌ها تغییر پیدا کرد اما برای خریداران واحدها تغییری پیدا نکرد و فشار مالی مضاعفی برای پروژه ایجاد کرد. امام جمعه چالوس با بیان اینکه بسیاری از مشکلات مرتبط با مجتمع آدینه در مسیر استفاده مشخص و برطرف می‌شود، افزود: برای برطرف شدن کامل مشکلات باید در این فضا تمام افرادی‌که سهیم هستند همکاری کنند.

*ارائه مشکلات به‌صورت مکتوب وی تأکید کرد: اگر چنانچه افرادی با مشکل روبه‌رو هستند بهتر است که نظرات و مشکلات را به‌صورت مکتوب ارائه کنند تا بررسی شده و هرکدام قابلیت اجرایی داشت انجام شود. وی در پایان به حفظ  موقعیت موجود، بازاریابی و پیدا کردن همکاران جدید از سوی کسبه تأکید کرد و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود امکان هزینه‌های بیشتر در حال حاضر در حد توان نیست. *داشتن انصاف و پرهیز از گران‌فروشی رئیس اتاق اصناف شهرستان چالوس به گشاده‌رویی و برخورد درست با مشتری از سوی کسبه تأکید کرد و گفت: مشتریان هیچ‌گاه برای در باز مغازه وارد آن نمی‌شوند بلکه این روی خوش مغازه‌دار است که سبب جلب مشتری می‌شود. حمزه‌علی شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه همیشه حق با مشتری است، افزود: بازاریان باید وظیفه اجتماعی و کاسبی خود را طوری رعایت کنند که مشتری رنجیده‌خاطر نشود. وی داشتن انصاف و پرهیز از گران‌فروشی را از دیگر راه‌های کسب و کار موفق برشمرد و تصریح کرد: هیچگاه گران‌فروشی برکت نمی‌آورد. رئیس اتاق اصناف شهرستان چالوس محبت و احترام قائل شدن کسبه در پاساژ را از ویژگی‌های بارز این مجتمع تجاری دانست و گفت: با توجه به اینکه اینجا کسبه در یک فضا مشغول کاسبی هستند، بنابراین می‌توانند در کنار یکدیگر حس رقابت، درست اندیشیدن برای جلب مشتری و شیوه برخورد با مشتری و ... را تجربه کرده و بیاموزند که مشتری‌مداری همیشه حرف نخست را می‌زند. وی در پایان گرفتن پروانه کسب را از واجبات اساسی برای بازاریان عنوان کرد و گفت: مسأله دیگری که باید مورد توجه کسبه قرار گیرد پرداخت عوارض به شهرداری است که اگر سالانه و به‌موقع پرداخت شود قطعا مشکلاتی که در صورت نپرداختن پیش می‌آید نیز وجود ندارد. *انجام کارگروهی و رسیدن حتمی به هدف نماینده کارفرمای پروژه مجتمع تجاری آدینه چالوس نیز در این مراسم با بیان اینکه به ثمر نشست پروژه نتیجه فعالیت مشترک در حدود هشت ماه گذشته است، اظهار کرد: این امر نشان داد که درکار گروهی اگر هدف مقدس باشد و همه هم جهت برای رشد و تعالی مرکز تلاش کنند موفقیت برای رسیدن به هدف حتمی و آسان است. مرتضی‌ راشدی‌نوری خاطر‌نشان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی در سال‌های اخیر و رکود کم‌سابقه ساخت و ساز و پروژه‌های در حال ساخت که بیشتر پروژه‌ها در کشور و در شهرستان ما متوقف شده است، اما مدیریت امام جمعه و همکاری و صبوری شما عزیزان، امکان بازگشایی و راه‌اندازی این مجموعه را فراهم کرد. وی با مقایسه وضعیت پروژه  در شروع کار و اکنون یادآور شد: اگر مقداری تأمل کنیم و با نظر انصاف بنگریم، کار بسیار عظیمی را شروع کردیم و توانستیم به بهره‌برداری برسانیم و با توجه به وضعیت موجود، باید در ارزیابی به عملکرد جمعی ما اعم از متولیان و مسؤولان مرکز و شما کسبه‌ها و فعالان این مرکز تجاری نمره عالی داد، زیرا تنها پروژه تجاری که در این منطقه به بهره‌برداری رسیده است مرکز تجاری آدینه چالوس است که باید به دست اندرکاران این پروژه عظیم و زیبا دست‌مریزاد گفت. نماینده کارفرمای پروژه مجتمع تجاری آدینه چالوس خاطر‌نشان کرد: با وجود کارشکنی‌ها، شایعه‌سازی‌ها که یا از روی حسادت و یا به‌جهت ضعف و ناتوانی خود در صدد کم‌رنگ جلوه دادن موفقیت این مجموعه مزاحمت‌های زیادی را ایجاد کردند و گاهی با تحریک برخی از دوستان و یا ناامید کردن آنان مشکلاتی را به‌وجود آوردند با صبر، حوصله و استقامت و به‌خاطر تعهدی که به مردم داده شد و به‌جهت اهداف متعالی که داشتند این مجموعه را پیش بردند. *حفظ حرمت مجتمع متبرک به‌نام مقدس حضرت بقیةالله‌الاعظم (عج) وی با تأکید بر اینکه تمامی کسانی‌که در این مرکز تجاری فعالیت می‌کنند به‌منزله مجموعه یک خانواده هستند که با تعامل، همکاری، گذشت، فداکاری، خیرخواهی و صداقت می توانند با آرامش و امنیت در کنار هم زندگی و فعالیت کنند، بیان کرد: قانون‌مداری، رعایت مقررات و سیاست‌های مدیریت مرکز، انجام تعهدات و تذکر به همدیگر برای رعایت مقررات مرکز می‌تواند مجموعه جذاب، پیشرفته و زیبا را ارائه دهد. راشدی‌نوری به مراقبت از ورود و حضور افراد مشکوک، لاابالی و مزاحم که امنیت شغلی و اخلاقی مجموعه را به‌خطر می‌اندازد، تأکید کرد و افزود: مرکز تجاری آدینه سفره زندگی ما و محل ارتزاق است؛ پس سعی کنیم نه برای تفنن و تفریح، بلکه برای تأمین معاش و زندگی و آینده بهتر به این مجموعه نگاه کنیم. وی در پایان گفت: نباید فراموش کرد که همه ما مسلمان و معتقدیم و این مجموعه به یک مرکز مذهبی به نام نهاد نماز جمعه و به‌نام مقدس حضرت بقیةالله‌الاعظم امام زمان (عج) وابسته است، بنابراین باید سعی کنیم حرمت این جایگاه مقدس را حفظ کرده از برخورد خارج از شئون و حریم رفتار پرهیز کرد.

ناظر پروژه مجتمع تجاری آدینه چالوس در این مراسم با اشاره به اینکه این مجتمع در زمینی به‌مساحت حدود 9 هزار متر مربع بنا شد، اظهار کرد: طراح اولیه پروژه فوق 34 هزار متر مربع بود که پس از بحث و تبادل نظر توسط کارشناسان محلی در جلسات متعدد هیأت امنا طرح ثانویه با مساحت کل 25 هزار متر مربع که هفت هزار و 260 متر مربع به‌قسمت تجاری و بقیه به‌قسمت مصلی و پارکینگ طبقاتی اختصاص دارد به‌تصویب رسید. مصطفی گروسیان با بیان اینکه قسمت تجاری در 6 طبقه که دارای سه‌هزار و 500 متر مربع مشاعات است، افزود: فضای مفید این پروژه شامل 194 واحد تجاری، یک واحد فضای بازی کودک به‌مساحت 300 متر مربع و فضای عمومی فودکورت در طبقه سوم، یک‌واحد کافی‌شاپ در طبقه همکف و دارای سه‌ورودی مستقل از خیابان اصلی بوده که از ویژگی‌های منحصر به‌فرد این مرکز خرید است. وی از تعبیه امکانات رفاهی مانند 10 رشته پله‌برقی، دو آسانسور بزرگ باربری با ظرفیت هر کدام دو تن و دو راه پله فرار در کنار هر آسانسور در دو جهت مرکز خرید و یک آسانسور 8 نفره پاناروما در قسمت VOID مجتمع خبر داد و خاطر‌نشان کرد: سرویس‌های بهداشتی کافی در چهار طبقه، سیستم اعلان حریق، اطفا حریق، دوربین مداربسته و سیستم صوتی از ویژگی‌های مهم این مرکز خرید است، افزود: برخورداری از پست برق اختصاصی 1200کیلو وات، سیستم تهویه  مطبوع VRF که همه تجهیزات از برندهای معتبر جهانی بوده و از پیمانکاران رتبه یک کشوری برای نصب و راه اندازی آنها استفاده شد از دیگر ویژگی‌های منحصر به‌فرد این مرکز خرید است. *پارکینگ سه طبقه با ظرفیت 300 خودرو ناظر پروژه مجتمع تجاری آدینه چالوس با اشاره به وجود پارکینگ طبقاتی عمومی با ظرفیت حدود 300 دستگاه خودرو بوده که در مجاورت مجتمع به شکلی که مستقیما با داخل مجتمع ارتباط دارد، خاطرنشان کرد: وجود VOID نسبتا بزرگ در هسته مرکزی مرکز خرید فضای بسیار جذابی را ایجاد کرد. وی با بیان اینکه قسمت مصلی با مساحت 17 هزار و 840 متر مربع یک مرکز مذهبی فرهنگی خاص در کشور به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: این ساختمان علاوه بر تأمین 2.5 طبقه پارکینگ عمومی در زیر‌زمین شامل دو طبقه شبستان برادران و خواهران با مساحت حدود 4 هزار و 600 متر مربع، فضای آموزشی و کتابخانه مستقل برادران و خواهران، فضای اداری، سالن اجتماعات با ظرفیت 300 نفر، سرویس‌های بهداشتی کافی برای نمازگزاران، فضای تأسیسات، سالن ورزشی نسبتا بزرگ، آشپزخانه مرکزی، انبار، سوئیت‌های اقامتی مهمان و ... است. *تکمیل 100 درصدی مرکز تجاری آدینه چالوس گروسیان به بهره‌مندی از معماری اسلامی قوی در اجرای این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: طراحی خرید تمام تأسیسات برق و مکانیک آن به‌صورت  از مرکز خرید و طراحی و اجرای پارکینگ طبقاتی به‌مساحت 8 هزار و 500 متر مربع برای اسکان امن برای مواقع خاص و بحرانی و همچنین داشتن دو درب ورودی و خروجی در دو تراز مختلف به دو خیابان مجاور از دیگر ویژگی‌های این مجموعه محسوب می‌شود. وی در پایان با اشاره به اینکه پروژه تجاری آدینه در حال حاضر 100 درصد به پایان رسیده و اسکلت و سفت‌کاری مصلی نیز حدود 80 درصد کار شده است، گفت: امیدواریم با باقی‌مانده منابعی که که به‌صورت مغازه در اختیار است با مشارکت مردم کارهای مصلی نیز به‌پایان برسد و این مرکز مذهبی، فرهنگی و تجاری که انصافا یک‌مجموعه کامل در مرکز شهر چالوس است در اختیار مردم منطقه و مسافران و گردشگران قرار بگیرد. انتهای پیام/86028/غ40

95/04/28 :: 10:13





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن