تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه از حق دَم مى زند با سه ويژگى شناخته مى شود: ببينيد دوستانش چه كسانى هستند؟ نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820126800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکلی برای تامین برق در نیروگاه‌های کشور وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مشکلی برای تامین برق در نیروگاه‌های کشور وجود ندارد
مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید شرکت برق حرارتی اعلام کرد: نیروگاه‌های کشور طی چند روز گذشته از ذخیره گازوئیل خود استفاده کرده و مشکلی برای تامین برق در نیروگاه‌ها وجود ندارد.


به‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، غلامرضا مهرداد ضمن بیان این خبر اظهار داشت: هم‌اکنون مشکلی از جهت تأمین برق از سوی نیروگاه‌های کشور وجود ندارد و نیروگاه‌های کشور به جز بخش سیکل ترکیبی نیروگاه نکا که سوخت آن صرفاً گاز است، در آمادگی کامل به سر می‌برند و در حال تولید برق هستند.


وی افزود: قطعی برق در شمال کشور نه به دلیل کمبود تولید بلکه به بارش برف و سقوط درختان بر روی خطوط توزیع بوده که در حال برطرف شدن است.


مهرداد اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از 3.5 میلیارد لیتر ظرفیت ذخیره سازی گازوئیل در نیروگاه‌های کشور وجود دارد و 60 درصد مخازن در سال جاری بارگیری شده است.


وی با اشاره به اولویت مصرف گاز به منازل و مصارف خانگی، اظهار داشت: با توجه به برودت شدید هوا، استفاده از سوخت گاز در برخی از نیروگاه‌ها محدود شده و از سوخت دوم شامل گازوئیل و نفت کوره استفاده می‌شود.


وی درباره ذخیره سوخت نیروگاه‌های کشور گفت: از مجموع ذخیره سوخت گازوئیل در نیروگاه‌ها تا امروز 8 درصد طی چند روز گذشته به مصرف رسیده است و موجودی این مخازن به 52 درصد رسیده است.


مهرداد خاطرنشان کرد: در 8 ماه اول سال جاری، 95 درصد سوخت مصرفی نیروگاه‌های کشور گاز بوده است که این یک رکورد محسوب می‌شود.


مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی تصریح کرد: سوخت اول همه نیروگاه‌های کشور، گاز طبیعی است و به خاطر نرخ پایین تر، آلودگی کمتر و کاهش هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری، مصرف گاز طبیعی در نیروگاه‌های کشور دارای اولویت است.


وی با اشاره به محدودیت‌های زیست محیطی برای مصرف مازوت اظهار داشت: براساس مصوبه هیأت دولت از سوخت مازوت در شرایط اضطراری می‌توان استفاده کرد ولی به لغو حکم قضایی نیاز است تا پلمپ مازوت در نیروگاه‌ها باز شود و تنها در شهر تبریز با حکم قضایی مصرف سوخت مازوت امکان پذیر شده است.


وی درباره بارگیری مخازن سوخت کشور گفت: فصل بارگیری نیروگاه‌های کشور، 8 ماه نخست سال است و بعد از آن به دلیل شرایط جوی امکان ارسال سوخت مایع به نیروگاه‌ها، به سختی میسر می‌شود.


مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید شرکت نیروی برق حرارتی خاطرنشان کرد: به دلیل نگرانی از استمرار شرایط جوی فعلی و امکان تکرار آن تا پایان زمستان، در حال رایزنی با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و نیروگاه‌ها هستیم تا نسبت به تحویل هرچه بیشتر سوخت نفت گاز به نیروگاه‌ها اقدام نمایند.


وی تصریح کرد: در چند روز گذشته، نیروگاه‌های کشور در آماده باش کامل بودند و پرسنل ستاد شرکت تولید نیروی برق حرارتی نیز در دایر بود و خوشبختانه به‌رغم مضیقه‌های موجود، مشکلی به لحاظ تأمین برق ایجاد نشد.


مهرداد از همکاری دیسپاچینگ گاز، دیسپاچینگ برق و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی قدردانی کرد و اظهار داشت: در حال حاضر مهم‌ترین ابزار، کنترل مصرف است و با صرفه‌جویی در مصرف برق و گاز می‌توان، مصرف حامل‌های سوخت را کاهش داد تا از این مرحله با موفقیت عبور کنیم.


مهرداد همچنین از تمامی نیروگاه‌های کشور اعم از دولتی و خصوصی که طی روزهای اخیر از هیچ‌گونه تلاشی برای تأمین نیاز مصرف برق شبکه سراسری فروگذار نکردند، تشکر و قدردانی کرد.





۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن