تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820391697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاکسازی قومی مسلمانان در میانمار با قتل عام و تجاوز دسته جمعی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری آنا: مقامات سازمان ملل متحد اعلام کردند که میانمار در حال «پاکسازی قومی» مسلمانان روهینجیا از طریق تجاوز دسته جمعی، شکنجه و قتل عمد هزاران نفر از آن هاست.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب سایت انگلیسی الجزیره، سازمان ملل متحد اعلام کرده که تقریبا 30 هزار نفر از مسلمانان روهینجیا در اثر خشونت سربازان ارتش میانمار آواره شده و عملکرد مستمر این ارتش، وضعیت حیات برای مسلمانان را به شدت دشوار کرده است.
جان مک کیسیک، مدیرکل آژانس پناهجویان سازمان ملل ملل متحد در گفت وگویی اعلام کرد که سربازان ارتش میانمار «مردان روهینجیا را کشته، فرزندان آن ها را سلاخی کرده، به زنان آن ها تجاور می کنند و خانه های آن ها را به آتش کشیده» و در نتیجه این قوم را ناچار کرده اند که به بنگلادش فرار کنند.
دولت بنگلادش در مقابل فشارهای بین المللی برای باز کردن مرزهایش به روی این مسلمانان در راستای جلوگیری از وقوع جنایتی بزرگ مقاومت کرده و در مقابل از دولت میانمار خواسته که فشار بر مسلمانان را کاهش دهد.
مک کسیک گفته است که «برای دولت بنگلادش دشوار است که مرزهایش را باز کند چرا که می گوید باز کردن این مرزها باعث می شود تا دولت میانمار برای انجام جنایات بیشتر نسبت به مسلمانان ترغیب شود.»
این برای نخستین بار نیست که دولت میانمار به انجام پاکسازی قومی علیه مسلمانان متهم می شود.
دیده بان حقوق بشر در آوریل 2013 (فروردین 1392) اعلام کرد که اقدامات دولت میانمار درباره مسلمانان روهینجیا در حد پاکسازی قومی است.
پیشتر نیز اعلام شده بود که سربازان میانمار روستاهای متعلق به مسلمانان را مورد حمله قرار داده، با ایجاد حریق عمدی در خانه ها و زمین های کشاورزی ...
[ مشاهده متن کامل پاکسازی قومی مسلمانان در میانمار با قتل عام و تجاوز دسته جمعی در خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی ]اخبار پیشنهادی:





جمعه ، ۵آذر۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری آنا]
[مشاهده در: www.ana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن