تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804474336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آشنا:به سمت دولت‌های کارآمدتر در منطقه‌ای قوی‌تر برویم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: آشنا:به سمت دولت‌های کارآمدتر در منطقه‌ای قوی‌تر برویم
رییس مرکز استراتژیک ریاست جمهوری با تاکید بر ضرورت خویشتن داری استراتژیک در منطقه گفت: این خویشتن داری یعنی در تقسیم منافع باید به بقای منطقه و ارتقاء شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی توجه داشت.
به گزارش نامه نیوز، حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رییس‌جمهور در سومین همایش بین‌المللی "نظام بین‌الملل، تحولات منطقه و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران" که صبح روز دوشنبه در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد در رابطه با بهترین روش اداره منطقه گفت: به جای مدل فعلی که مدل کشورهای قدرتمندتر در منطقه‌ای ضعیف است می‌توان به سمت تشکیل دولت‌های کارآمدتر در منطقه‌ای قوی‌تر رفت.
وی با بیان اینکه الگوی مذکور بر مبنای دستاورد مطلق در مقابل دستاورد نسبی است، ادامه داد: ایران، ترکیه و عربستان هر یک حق دارند به دنبال قدرتمند شدن باشند اما نباید این مساله به بهای از بین بردن کل منطقه باشد. مشاور فرهنگی رییس‌جمهور تصریح کرد: اکنون در خاورمیانه با پدیده دولت‌های ضعیف و ورشکسته مثل عراق و لیبی و از طرفی با ضعف ساختاری دولت‌های عربستان، مصر و ترکیه روبرو هستیم و به نظر می‌آید بنیان دولت – ملت در منطقه با مشکل مواجه شده است. وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، از بی‌ثباتی در منطقه و تک تک کشورها بیزار است، خاطر نشان کرد: ایران امنیت را برای همه و اصل مهم در ثبات منطقه می‌داند.
آشنا با اشاره به بحران هایی از جمله بحران زیست محیطی، گرد و غبار و ریزگردها و بحران‌های امنیتی همچون تروریسم و غیره اظهار کرد: با توجه به بنیان ضعیف دولت ها و دولت های ورشکسته، بحران هایی از جمله ریزگردها می تواند دامن گیر ما در منطقه شود و درگیری ها را تشدید کند و علاوه بر این به بحران مهاجرت دامن زند. وی با بیان اینکه ارزش استراتژیک خاورمیانه رو به کاهش است، گفت: هر چند منابع سرشار نفت و گاز برای قدرت های بزرگ و نوظهور جذابیت دارد اما کاهش علاقه قدرت های بزرگ برای درگیری در منطقه را نیز همزمان شاهد هستیم و می بینیم که بیشتر این قدرت ها به سمت ضرب شصت نشان دادن در منطقه هستند تا اینکه بخواهند در این منطقه روندها را تغییر دهند. این رویکرد قدرت های بزرگ ناشی از حرکت به سمت غیر استراتژیک کردن نفت و افزایش تساعدی درگیری های منطقه ای و از بین رفتن زیرساخت ها است. رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز قدرت اول منطقه‌ای شدن و ماندن در خاورمیانه بسیار پر هزینه است، اظهار کرد: قبل از اینکه هر دولت به دنبال توسعه مناطق نفوذ خود باشد، باید کیفیت و مشروعیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی درون خود را بالا ببرد. در عین حال رقابت میان کشورهای قدرتمند منطقه می تواند به سمت توانمند سازی اقتصادی و تقویت ساختارهای سیاسی حرکت کند تا به ایجاد منطقه ای قوی کمک شود. وی ادامه داد: ایران، ترکیه و عربستان می توانند در مسائل مختلف ایفای نقش کنند و همزمان با یکدیگر نیز رقابت داشته باشند اما در این اقدام هم همکاری و رقابت آنها ماهیت سازنده دارد نه مخرب. مشاور فرهنگی رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت خویشتن داری استراتژیک در منطقه گفت: این خویشتن داری یعنی در تقسیم منافع باید به بقای منطقه و ارتقاء شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی توجه داشت.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
5 نکته حسام الدین آشنا درباره اظهارات رییس قضا
جهانگیری: سلطانی‌فر با بزرگواری قبول کرد به وزارت ورزش بیاید
مشاور روحانی: شناخت پویایی آمریکا بهتر از فحاشی به آنهاست
روحانی: در کشور ما نباید گوش شنوا برای افراط وجود داشته باشد/ قلم‌ها را به بهانه‌های واهی نشکنیم، دهان‌ها را با بهانه‌های غیراساسی نبندیم / بگذاریم در جامعه آزادی باشد



۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن