تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817070122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد «کهرویه» روستایی سرسبز با ظرفیت‌های متعدد گردشگری


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد«کهرویه» روستایی سرسبز با ظرفیت‌های متعدد گردشگری
خبرگزاری فارس: «کهرویه» روستایی سرسبز با ظرفیت‌های متعدد گردشگری
روستای کهرویه که در 30 کیلومتری شهرضا قرار دارد، به دلیل وجود چشمه سارها، بیشه زارها و نیز وجود بقعه متبرکه امامزادگان محمد و ابراهیم(ع) از جمله روستاهای گردشگری جنوب اصفهان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، روستای کهرویه به‌ عنوان یکی از جنوبی‌ترین روستاهای شهرستان شهرضا و مرکز دهستان کهرویه است. این روستا که فاصله‌ای 30 کیلومتری با مرکز شهرستان دارد از آب‌ و هوای معتدل کوهستانی برخوردار است که همین آب‌ و هوا و وجود بیشه‌زارها و چشمه‌سارها موجب جذب زیاد گردشگر و نیز تعدد باغات سیب شده است.

روستای کهرویه که بر اساس گفته‌ها 1800 سال قدمت دارد، دارای آثار تاریخی فراوانی نیز هست که خود موجب افزایش رغبت توریست‌ها و گردشگران داخلی و خارجی به این خطه سبز از شهرستان شهرضا شده است. از جمله آثار تاریخی این شهرستان می‌توان به قبرستان روستا که متعلق به سده‌های اولیه اسلام است، قلعه سنگی، قلعه گبری و نیز قنات کتایون اشاره کرد. از جمله جاذبه‌های گردشگری شهرستان شهرضا که در کنار جذب گردشگر در زمینه‌های طبیعی و تاریخی، موجب رونق گردشگری مذهبی در این روستا شده است، بقعه متبرکه امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) است که بقعه آن‌ها در بالای روستا و در پای کوه با گنبدی فیروزه‌ای‌ رنگ چشم‌نوازی می‌کند.

نسب امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) به حضرت موسی بن جعفر می‌رسد. ایشان از مدینه نبوی به‌طرف ایران رهسپار شدند ولی زمانی که به روستای زیارتگاه که از روستاهای نزدیک به مرکز شهرستان شهرضا و در مسیر جاده شهرضا به شیراز قرارداد رسیدند، مزدوران بنی‌عباس آن 2 را شناسایی کردند و مخفیانه به شهادت رساندند. پیکر مطهر آن‌ها در روستای زیارتگاه بر روی زمین گذاشته و با سر ایشان به‌ سوی مرکز خلافت رهسپار شدند که مردم محلی آن منطقه بدن ایشان را دفن کردند. وقتی این افراد به روستای کهرویه رسیدند، مردم این روستا سرها را از آن‌ها گرفتند و در بالای روستا دفن کردند. مساحت صحن امامزاده حدوداً 4 هزار متر و مساحت زیربنای خود بقعه به حدود 600 مترمربع می‌رسد. ساختمان این مکان تا سال 1375 از خشت و گل بوده است که در این سال توسط هیأت امنا، خیرین، اهالی روستا و همچنین اداره اوقاف شهرستان تجدید ساخت می‌شود.

روی این بقعه گنبدی کاشی‌کاری شده قرار دارد که ارتفاع آن از زمین تا سقف 24 متر است و دورتادور ضریح فلزی بقعه نیز کاشی‌کاری و آینه‌کاری تا سقف انجام‌شده است که بر زیبایی آن می‌افزاید.

صحن این امامزاده به دلیل فضای باز مسطح و نیز مشرف بر کل روستا با منظره‌ای چشم‌نواز از باغات سیب و خانه‌های خشت و گلی روسا، پذیرای زوار و گردشگرانی است که به‌ ویژه در فصل تابستان از سراسر ایران به این مکان زیارتی- سیاحتی سفر می‌کنند. متأسفانه به دلیل خشکسالی‌های پیاپی آب چشمه‌های این روستا کم شده است اما با توجه بیشتر مسؤولان شهرستانی و استانی، این روستا ظرفیت تبدیل‌شدن به روستایی گردشگر محور با محوریت سیاحتی زیارتی را دارا است که همت بالای آنان را می‌طلبد. انتهای پیام/63072/صا30

95/04/27 :: 12:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن