تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 23 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1828753512




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقد و بررسی Dragon Quest Builders


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

نقد و بررسی Dragon Quest Builders "به قلم علیرضا رزمجویی"  "نقد این بازی براساس نسخه ارسالی ناشر برای وبسایت پردیس‌گیم نوشته شده است" عنوان Dragon Quest Builders  بر پایه‌ی دو ستون اساسی استوار شده است؛ دنیای غنی "دراگِن کوئِست" و ایده‌ی کلی"ماینکرفت (Minecraft). برای طرفداران این می‌تواند هم هیجان‌انگیز و هم نگران‌کننده باشد. آیا واقعا چنین عنوانی می‌تواند طرفداران هر دو سبک را راضی کند؟ آن هم در زمانه‌ای که ریسک‌ کردن می‌تواند بهای گزافی داشته باشد. اتفاقات DQB دقیقا بعد از نسخه‌ی اول سری رُخ می‌دهد که 30 سال قبل عرضه شده بود و حاصل پایانی موازی و متفاوت برای این نسخه است. در این پایان موازی، شخصیت بازی پیشنهاد Dragonlord پلید را قبول می‌کند و راضی می‌شود که فرومانروایی دنیا را با او تقسیم کند اما از آنجایی که این یک حقه‌ی‌ کثیف است،‌ شخصیت اصلی نابود شده و دنیا در دستان پلید او قرار می‌گیرد. او توانایی ساخت و ساز همه‌ی انسان‌ها را از آن‌ها سلب می‌کند و از شکل‌گیری تمدن‌های جدید جلوگیری می‌کند. اینجاست که قهرمانی جدید پا به میدان می‌گذارد و با قدرت ساخت و ساز منحصر به فرد خود، شروع به بازسازی شهرها و متحد کردن انسان‌ها می‌کند و در این راه باید با مشکلات و داستان‌های جالب و بعضا عجیبی دست و پنجه نرم کند. داستان بازی خیلی ساده و رک اما با جزئیات زیادی روایت می‌شود. در طول راه با شخصیت‌های جذاب و غیرمعمولی رو‌به‌رو می‌شویم که هر کدام داستان منحصربه‌فردی را بازگو می‌کنند اما متاسفانه مکالمات بازی همیشه خلاقیتی که در بقیه‌ی ارکان آن شاهد هستیم را دارا نیست و گاها ملال‌آور می شود.

  در ابتدای بازی اولین فکری که ذهن را مشغول می‌کند،‌ نحوه‌ی ترکیب و تلفیق دو سبک مجزا که پایه و جهت هر کدام بصورت فاحشی با هم تفاوت دارد، است. به شخصه امیدوار بودم با ترکیبی روبه‌رو شوم که این دو هدف متفاوت را بصورت قابل تحملی در کنار هم جای بدهد و شاهد تغییر جهت‌های گاه و بی‌گاه نباشیم. دلهره‌ی این را داشتم که بازی به دو بخش کاملا مجزا تقسیم شود که برای مثال در بخشی مشغول ساخت و سازهای بی‌اساس باشیم و در بخشی دیگر برای پیشبرد داستان به مبارزه با دشمنان بپردازیم و شخصیت خود را تقویت کنیم. اما سرانجام با چیزی مواجه شدم که بزرگترین سوپرایز بازی بود، دو سبک متفاوت که برابر است با دو هدف و روش پیشبرد متفاوت، چنان درهم تندیده و معجزه‌آسا با هم هماهنگ و سازگار بودند که بعد از چند ساعت،‌ سبکی جدید متولد شده بود. سبکی که خیلی از بازیسازهای مستقل آرزوی خلق آن را داشتند و چندین بار در این راه شکست خورده بودند. در DQB، دنیایی خلق شده است که برای پیشرفت در آن باید از توانایی ساخت و ساز خود کمک بگیرید، در واقع باید راه خود را بسازید. از طرفی دیگر برای تقویت قابلیت ساخت‌ و ساز خود،‌ باید به دنبال شکست دشمنان و به دست آوردن آیتم‌های جدید باشید و به گشت و گذار بپردازید؛ دقیقا کاری که بیشتر اوقات در عناوین RPG مشغولش هستیم.  آیا حس نیاز به یک هدف مشخص را در زمان تجربه‌ی ماینکرفت به یاد دارید؟ هدفی که جهت و حال و هوای خاصی به عملکرد شما در بازی بدهد. از طرفی دیگر، آیا تا به حال شده است در حین تجربه‌ی یک عنوان RPG و پرمحتوا، ایده‌ای به سرتان بزند ولی بازی اجازه‌ی عملی کردن آن را به شما ندهد؟ این دو نیازی هستند که DQB بصورت ماهرانه‌ای به آنها پاسخ می‌دهد و همین طور اجباری در انجام آنها قائل نمی‌شود. همیشه هدف مشخصی برای ادامه دادن در بازی وجود دارد ولی این باعث نمی‌شود که نتوانید هدف و ایده‌ی خود را عملی کنید. این نکته‌ی کلیدی‌ بازی است که ممکن است شما را به بازی وابسته کند.

  به لطف دنیای غنی و خاطره‌انگیز "دراگِن کوئِست"، در حین گشت‌وگذار در بازی،‌ همیشه با موجودات نادر،‌ مناطق مرموز و معماهایی که باعث به دست‌آوردن آیتم‌های باارزش می‌شود، برخورد خواهید کرد. هر منطقه دارای زیبایی‌ها، آیتم‌ها و در کل هویت مستقلی است که بعضا باعث می‌شود ماموریت خود را رها کنید و ساعت‌ها مشغول به گشت‌وگذار و اکتشاف شوید. تنوع محیطی بازی در سطح قابل قبولی قرار دارد و به خوبی تشنگی گشت‌وگذار را برطرف می‌کند. بر خلاف بیشتر عناوین نقش آفرینی، مقصود از مبارزه با دشمنان، قدرتمند‌تر شدن شخصیت بازی یا بدست آوردن اسلحه و زره‌های بهتر نیست. در واقع اغلب آیتم‌هایی که در بازی از آن استفاده می‌کنید را باید با دست خود بسازید و برای ساخت  آنها از مواد خامی که از دشمنان و محیط بدست می‌آورید،‌ استفاده کنید. این ممکن است در ابتدا مرحله‌ای اضافه به نظر برسد اما بصورت واضحی با طبیعت و ساختار بازی سازگار است. ساخت‌ و ساز در بازی خیلی ساده و کارا تعبیه شده است و با این که با وسعت و امکانات عنوانی مانند  ماینکرفت فاصله زیادی دارد اما حس خیلی خوبی را منتقل می‌کند و باعث می‌شود همواره به ساخت و ساز ادامه دهید. تنها مشکلی که در این زمینه بعضا به تجربه‌ی بازی لطمه وارد می‌کند،‌ دوربین مشکل‌ساز سوم شخص است. در حین ورود به محیط‌های تنگ و غارهای تنگ ممکن است دوربین بازی جا بماند یا زاویه‌ای نامناسب را به تصویر بکشد. با این که گزینه‌ای در بازی تعبیه شده است که دوربین را تنظیم مجدد می‌کند اما اضافه‌شدن دوربین اول شخص به بازی می‌توانست خیلی مفید‌تر باشد.

  مبارزات بازی خیلی ساده و ابتدایی است و با این که با پیشروی در داستان ابزار گوناگونی می‌سازیم و از آن‌ها بهره می‌بریم اما در نحوه مبارزه تغییر چندانی را شاهد نیستیم. امیدوار بودم در طول بازی همراه با کشف و ساخت اسلحه‌های جدید، حداقل چند حرکت جدید نیز به نحوه مبارزات اضافه شود اما به غیر از باس‌های بازی،‌ بقیه‌ی مبارزات تقریبا در یک استراتژی خلاصه می‌شوند. در پایان هر بخش از بازی که بصورت عجیبی دارای Saveهای جداگانه می‌باشند، شاهد یک باس و مبارزه‌ای حساس و نفس‌گیر که تنوع نسبتا خوبی به سیستم مبارزات بازی تزریق می‌کند، هستیم. مورد ناامیدکننده‌ای که درباره‌ی مبارزه‌ با باس‌ها وجود دارد، محل مبارزه است. محل مبارزه با باس، مقر خودتان و ساکنان آن شهر است که ساعت‌ها برای ساختش زحمت کشیده شده‌اید و احتمال خیلی زیادی وجود دارد که بعد از مبارزه، به ویرانه‌ای مانند قبل تبدیل شود! نمونه‌ای دیگر از به باد رفتن زحمت‌ها در این بازی، سیستم تقسیم مراحل است. متاسفانه با رفتن به مرحله‌ و منطقه‌ای دیگر، تمام دارایی‌ها و منابع و آیتم‌هایی که به سختی آن‌ها را بدست آورده‌اید، از بین می‌رود و قادر به استفاده از آنها در منطقه‌ی دیگر نیستید. البته از آن جایی که هر منطقه‌ باید حس یک شروعی دوباره داشته باشد و داستان و روایت خود را بگوید، این موضوع تاحدودی قابل درک است اما سازندگان می‌توانستند، رویکرد هوشمندانه‌تری را انتخاب کنند که حداقل مقداری از تلاش‌های‌تان در بخش‌های قبلی، به مراحل بالاتر منتقل شوند. به طور کلی بازی از این نظر بیشتر به عنوانی شباهت دارد که بصورت چند قسمتی عرضه شده است و ارتباط هر قسمت باهم خیلی محدود است. اگر تجربه‌ای با نسخه‌های قبلی "دراگِن کوئست" داشته باشید، از همان ابتدای بازی موسیقی زیبا و خاطره‌انگیز آن را تشخیص خواهید داد. موسیقی و صداگذاری عالی و ترکیب آن با طراحی بصری دلنشین و زیبای بازی، جادویی توصیف‌نشدنی به وجود آورده است که همیشه در هنگام بازی همراه‌تان است. "بازبینی تصویری"

  " برخی مواقع تعداد ماموریت‌‌های زیاد باعث سردرگمی می‌شود و نبود یک "Quest Log" در بازی برای لیست کردن و انتخاب آنها، به شدت احساس می‌شود."

  " ساخت تجهیزات دفاعی برای حفاظت از شهر الزامی است وگرنه بعد از هر حمله‌ی دشمنان باید همه‌ چیز را تعمیر کنید"

  " با این که مبارزات بازی بیش از حد ساده است اما می‌توانید از ابزارهای جنگی ساخته‌ی خود استفاده کنید "

  "بازی از نظر طراحی هنری و بصری در سطح مطلوبی قرار دارد و با تغییر محیط حس تازه‌ای را برای مخاطب ایجاد می‌کند"

  " در سراسر بازی با معماهای لذت‌بخشی روبه‌رو می‌شویم که آیتم‌های باارزشی را به ارمغان می‌آورند "

  "  بخشی در بازی وجود دارد که می‌توان در آن ایده‌های خود را بدون دغدغه و نگرانی از جنگ و دشمنان، بسازید و بصورت آنلاین به اشتراک بگذارید "

  " هر جایی که قرار داشته باشید،‌ می‌توانید از این نما برای دیدن مناطق و شناسایی دشمنان استفاده کنید "

  " محل نبرد با باس‌های بازی همان مقر خودتان است و ممکن است بعد از نبرد فقط ویرانه‌ای از آن باقی بماند. یکی از مشکلاتی که در طراحی بازی دیده می‌شود "   نکات مثبت تلفیق دو سبک مختلف به بهترین شکل ممکن طراحی محیط و دشمنان موسیقی و صداگذاری عالی و خاطره‌انگیز وفاداری به فرانچایز گیم پلی اعتیادآور نکات منفی دیالوگ‌های بعضا خسته‌کننده مشکلاتی در طراحی مراحل و مبارزات نبود حالت اول شخص نبود Quest Log سخن آخر DQB نه یک عنوان نقش آفرینیِ کلاسیک مانند اجداد خود است و نه یک ماینکرفتِ تمام عیار است اما به راحتی می‌تواند طرفداران هر دو سبک را راضی کند. این عنوانی است که ساعت‌ها شما را مشغول خود می‌کند و به راحتی رهای‌تان نمی‌کند. عنوانی که با عشق برای طرفداران دنیای "دراگِن کوئِست" ساخته شده است و این دنیای غنی را با رویکردی جدید بازتاب می‌دهد.

Verdict
In overall, Dragon Quest Builders neither is a classic RPG like its previous predecessors nor a total "Minecraft"-style game but it has succeeded in satisfying both parties. This game is something that"d make you busy for a really long time, being highly addictive and entertaining. Dragon Quest Builders is a game made out of love for those who love the very world of the Dragon Quest and it"d show it from a new perspective, a rich one of course Pros A perfect mixture of the 2 genres
Proper design of the environment and the enemies
Memorable music
Loyalty to the franchise
Addictive gameplay Cons Boring dialogues
Small issues in the level design and the combat
Lack of the first-person view
Lack of the "Quest Log" Final core: 8.5 out of 10



29 آبان 1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن