تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815639091




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوباما: ترامپ هم برجام را لغو نخواهد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اوباما: ترامپ هم برجام را لغو نخواهد كرد
رئيس‌جمهور امريكا اولين كنفرانس مطبوعاتي خود بعد از انتخابات را برگزار كرد و گفت كه فكر نمي‌كند رئيس‌جمهور جديد امريكا توافق هسته‌اي با ايران را لغو كند؛ توافقي كه به گفته او تا كنون كار كرده است.


به گزارش «جوان»، باراك اوباما به برخي نگراني‌ها در اروپا و تهران درباره برخورد دونالد ترامپ با توافق هسته‌اي با ايران واكنش نشان داد و در اولين كنفرانس مطبوعاتي بعد از ملاقات يك ساعت و نيمه هفته پيش خود با ترامپ در كاخ سفيد گفت كه به نظر او موضع‌گيري‌ها درباره ايران مثال خوبي است كه نشان مي‌دهد چطور «بين برخي لفاظي‌ها» قبل از رئيس‌جمهور شدن با «واقعيت» شكاف وجود دارد. اوباما با اشاره به روند مذاكرات هسته‌اي با ايران گفت: « در آن زمان، مهم‌ترين ادعا عليه آن (توافق) اين بود كه ايران به توافق پايبند نخواهد ماند و دست به تقلب خواهد زد ولي حالا ما بيش از يك سال است كه شواهدي داريم كه آنها به اين توافق پايبند مانده‌اند، البته اين فقط نظر من نيست و فقط افراد دولت من هم اين را نمي‌گويند. ارتش اسرائيل و افسران اطلاعاتي و حكومتي كه كاملاً با اين توافق مخالف بودند (اسرائيل) نيز همين نظر را دارند.»

رئيس‌جمهور امريكا پيش‌بيني كرده كه ترامپ نيز به برجام پايبند بماند: «به نظر من، وقتي كه رئيس‌جمهور منتخب وارد (كاخ سفيد) شود و با همكاران جمهوريخواه خودش در كنگره مشورت كند، آنها هم به واقعيت‌ها نگاه خواهند كرد و توافقي كه در حال كار كردن و از پيگيري سلاح هسته‌اي از سوي ايران جلوگيري مي‌كند، به سختي مي‌توان برهم زدنش را توجيه كرد، به خصوص كه جايگزين آن، رها كردن آنها (ايراني‌ها) از هر گونه تعهد و حركت به جلو و پيگيري (ساخت) سلاح هسته‌اي خواهد بود.» رئيس‌جمهور امريكا نيز همان استدلالي را ارائه كرده كه اروپاييان طي روز‌هاي اخير ارائه مي‌كنند و گفته كه برجام «صرفاً يك توافق بين‌المللي بين ما (امريكا) وايران نيست. اين (توافقي) بين 1+5 و كشورهاي‌هاي ديگري است كه برخي از آنها متحدان نزديك ما هستند.»  اوباما مي‌گويد: «كنار گذاشتن اين توافق مستلزم اين است كه ما شروع به تحريم ساير كشورهاي اروپايي، چين و روسيه بكنيم كه به آن پايبند هستند زيرا از نظر آنان، ايران كاري را كه بايد انجام مي‌داده، انجام داده است. بنابراين، به عقب برگرداندن چيزي كه كار مي‌كند، از به عقب برگرداندن چيزي كه كار نمي‌كند سخت‌تر است.»

اوباما با اشاره به برجام مي‌گويد: «وقتي كه مسئول آن نبوده‌ايد مي‌توانيد آن را توافق بد بخوانيد اما وقتي كه درباره توافق و جلوگيري از دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي مسئوليت پيدا مي‌كنيد احتمال آنكه به واقعيت‌ها نگاه كنيد، بيشتر خواهد شد.»  اوباما در بخش ديگري از كنفرانس مطبوعاتي خودش با اشاره به ملاقات هفته قبل خود با ترامپ در كاخ سفيد گفت: «به او گفتم، همانطور كه علنا گفته‌ام كه به دليل ماهيت مبارزات انتخاباتي و تلخي و شدت مبارزات، واقعاً مهم است كه سعي كنيم نشانه‌هاي همبستگي بفرستيم و به سوي اقليت‌ها و زنان و سايريني كه نگران لحن كمپين بودند دست دراز كنيم.» اوباما از هم‌حزبي‌هاي دموكرات خود خواست نتيجه انتخابات را بپذيرند و «تشخيص دهند كه دموكراسي چطور كار مي‌كند.»
  
اعتراضات در مدارس
هزاران تن از دانش‌آموزان دبيرستاني شش روز پس از پيروزي دونالد ترامپ در انتخابات رياست جمهوري امريكا در اعتراض به نتايج انتخابات كلاس‌هاي درس خود را ترك كرده و به تظاهرات پرداختند. به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، دانش‌آموزان دبيرستاني در ايالات كاليفرنيا، كلرادو، مريلند و ساير ايالات امريكا در اين اعتراضات نسبت به اظهارنظرات ترامپ درباره اقليت‌ها و تأثير احتمالي وي بر خرده فرهنگ‌ها ابراز نگراني كردند. در شرق لس آنجلس بيش از هزار دانش‌آموز كه عمدتاً از لاتين‌تبارها هستند روز دوشنبه مدرسه‌ها را ترك كرده و بيرون از كلاس‌هاي درس به اعتراض عليه ترامپ پرداختند. اين تظاهرات از دبيرستان گارفيلد آغاز شد و به سرعت در مدارس ديگر ادامه يافت. دانش‌آموزان در اين تجمعات خود با حمل پلاكاردهايي نسبت به سياست‌هاي مهاجرتي ترامپ اعتراض كردند. اين دانش‌آموزان در اعتراضات خود گفته‌اند انتقادات ترامپ نسبت به لاتين‌تبارها توهين مستقيم به آنها بوده است. صدها تن از دانش‌آموزان از دهها دبيرستان در اوكلند نيز با حاضر شدن در كلاس‌هاي درس خود به موج اعتراضات پيوستند. اين دانش آموزان مي‌خواهند كه شهرهاي كاليفرنيا همچنان به عنوان مأمني براي مردمي كه به صورت غيرقانوني در امريكا زندگي مي‌كنند باشد. شهردار سن فرانسيسكو متعهد شده اين شرايط را ايجاد كند. مديران و مقامات اميدوارند دانش آموزان به سرعت به كلاس‌هاي خود بازگردند اما با اين حال از آنها نخواسته‌اند كه اعتراضات خود را متوقف كنند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن