تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820327060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمع آوری غازهای شکارچی در فریدونکنار


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: جمع آوری غازهای شکارچی در فریدونکنار
ماموران حفاظت محیط زیست شهرستان فریدونکنار پس از جمع آوری دام های مختلف برای حفاظت از پرندگان مهاجر ، این بار با جمع آوری غازهای شکارچی ، شکارچیان غیرمجاز را خلع سلاح کردند.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های بابلسر و فریدونکنار عصر سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که ماموران این اداره بامداد امروز با 
جمع آوری غازهای شکارچی در فریدونکنار
گشت زنی در مناطق مختلف 26 قطعه غاز شکارچی و دست آموز شکارچیان متخلف را جمع آوری کردند.


ناصر کیادهی افزود: شکارچیان متخلف با هدایت این غازهای اغواگر به عنوان طعمه ، غازهای وحشی را به دام کشانده و شکار می کردند.


وی ، این روش از شکار را زنده گیری پرندگان با نام " کرس " یا " دوما چال " معرفی کرد و گفت که در این روش غازهای دست آموز ، پرندگان دیگر از جمله غازهای گردن سبز را در دام چال هایی فرود می آورند و شکارچیان هم آنها را شکار می کنند.


کیادهی توضیح داد : غازهای وحشی وقتی غازهای دست آموز را مشاهده می کنند به امید این که به همراه آنها به غذا می رسند در امتدادشان به پرواز در می آیند و هر جائی که غاز دست آموز فرود بیاید ، آنها هم فرود می آینده و به این ترتیب توسط شکارچیان غیرمجاز شکار می شوند.


وی افزود : شکارچیان غازهای دست آموز را با خوراندن غذا در نقاط مشخصی شرطی می کنند و سپس به عنوان طعمه برای شکار غازهای وحشی به کار می گیرند.


کیاهی با اظهار اینکه در روش صید کرس هر شکارچی غیرمجاز 20 تا 40 قطعه پرنده دست آموز را در اختیار دارد ، گفت : این شکار چیان در هر شبانه روز دهها قطعه از پرندگان وحشی بویژه غازها را بدون اینکه سر و صدایی در منطقه ایجاد شود ، به دام می اندازند.


** قتل عام در سکوت 
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان های بابلسر و فریدونکنار همچنین گفت که قتل عام غازهای وحشی در فریدونکنار که هفته گذشته صورت گرفت ، به همین روش بود.


وی افزود : پس از آن واقعه ، جمع آوری غاز های شکارچی همانند تورهای هوایی به صورت جدی در دستور کار ماموران محیط زیست قرار دارد.


تالاب بین المللی فریدونکنار هرساله میزبان پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی همچون مرغابی ، غازسانان، چنگر ، حواصیل ، پاچیلک و بازهای شکاری است .


مازندران با برخورداری از سه تالاب میانکاله ، کیاسر و سرخرود و 700 آببندان و آبگیر و وجود ذخیرگاههای زیستی ، همه ساله میزبان یک میلیون بال پرنده از اقصی نقاط جهان بخصوص سیبری است .


طبق آمار رسمی حدود 100 هزار شکارچی دارای پروانه و غیرمجاز در مازندران به شکار پرندگان مهاجر زمستان گذران مشغول می شوند و سالانه 250 تا 300 هزار بال از این پرندگان را شکار می کنند.


شکار به روش گذر ، کرس ، دام هوایی و شب دام از سوی سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع اعلام شده است ولی با این حال هر ساله صدها هزار قطعه پرنده مهاجر در مازندران با این روش های غیرمجاز سلاخی می شوند.






۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن