تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803966400




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست معرفی و بررسی کتاب خط مقدم برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نشست معرفی و بررسی کتاب "خط مقدم" برگزار شد
همزمان با پنجمین سالروز شهادت شهید حسن تهرانی مقدم، فرمانده یگان موشکی سپاه نشست معرفی و بررسی کتاب " خط مقدم" که دربردارنده سیر زندگی و اقدامات وی در ایجاد یگان موشکی است، برگزار شد.


این مراسم که با حضور نویسنده و تدوینگر کتاب خط مقدم و نیز شماری از همرزمان و خانواده شهید مقدم برگزار شده بود، به فرصتی برای بازشناسی شخصیت آن شهید تبدیل شد.

موشکی شدن ایران در اوج گمنامی و پوشیده کاری، غرور آفرین بود

در ابتدای این نشست، محمدحسین پیکانی گردآورنده کتاب "خط مقدم" با اشاره به اینکه موشکی شدن ایران در   طول دفاع مقدس یکی از مهجورترین زوایای این حماسه عظیم ملی است، اظهار داشت: در اوج گمنامی و پوشیده 1کاری، اقداماتی انجام گرفت که حتی تصور و فکر کردن به ابعاد آن نیز هیجان انگیز و غرور آفرین است.

وی افزود: موشکی شدن ایران یک پروسه بشدت محرمانه بود، در حالی به نتایج شگفت انگیزی رسید که جز جمع انگشت شماری از افراد، در جریان امر نبودند و کسی از ماهیت این موضوع اطلاع نداشتند.

نویسده کتاب "خط مقدم" اضافه کرد: موضوع موشک باران ظالمانه شهرها در خلال جنگ، ایران را در اندیشه موشکی شدن فرو برد و لازم شد که بخشی از فرماندهی جنگ نسبت به این ایده که در ابتدا بسیار بلندپروازانه می نمود، اقدام کنند.

وی تشریح کرد: ضرورت داشت که در این مقطع از جنگ، با استمرار این اقدامات از سوی ایران، عراق عملا زمین گیر شد و زمزمه های پایان جنگ به گوش رسید.

پیکانی با اشاره به عزم خود در تدوین این کتاب خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت کار و نیز ضرورت توجه به ابعاد این قضیه، جمع آوری اسناد و انجام مصاحبه های مرتبط با این موضوع را در دستورکار قرار دادیم و کار سترگ تدوین این تاریخ آغاز کردیم.

وی یادآور شد: برای این موضوع، با افراد و چهره های مختلفی مصاحبه کردیم و که حاج حسن طهرانی مقدم یکی از این افراد بود.

پیکانی با بیان اینکه حاج حسن در ابتدای امر از انجام مصاحبه با خود سرباز زدند، اظهار داشت: وی توصیه کرد قبل از او به سراغ افراد دیگری برویم بعد با او گفتگو کنیم.

وی افزود: این نشان از تواضع و خاک نهاد ذاتی او داشت که نمی خواست کوشش های افراد موثرتر از خود را در این حوزه، حذف کند.

این محقق تاریخ دفاع مقدس با اشاره به شهادت مظلومانه شهید طهرانی مقدم ادامه داد: شهادت ناگهانی او ما را غافلگیر کرد و باعث شد بخشی اعظم از مصاحبه های ما با ایشان به دلیل فقدان حضورش ابتر بماند.

وی در تشریح کتاب خط مقدم و ادامه روند شکلگیری آن اظهار داشت: این اثر شخص محور نیست و تلاش دارد روایتی از تشکیل یگان موشکی سپاه را ارائه کند که برای این مهم به سراغ قریب 60 نفر از افراد مرتبط با این موضوع رفته ایم.

وی گفت: البته بخشی بزرگ از کتاب به جنبه های مختلف زندگی شهید طهرانی مقدم می پردازد که در آن از همراهی های مثال زدنی خانواده معزز شهید بهره برده شده است.

پیکانی گفت: این پروسه حدود 9 سال به طول انجامید که حاصل مصاحبه های بنده و تیم همراه به خانم حدادی از نویسندگان خوش ذوق و خوش قلم دفاع مقدس، سپرده شد که تدوین و کتاب کردن آن را آغاز کنند.

نامه های شهید برای من، بخشی از اسناد دفاع مقدس است

همسهر شهید حسن طهرانی مقدم در این نشست، نیز با اشاره به جنبه های مختلف زندگی این شهید والا مقام، خاطر نشان کرد: شهید طهرانی مقدم برای بسیاری از فعالان دفاع مقدس نامی معروف و شناخته شده است و برای من همسری است که همه ویژگی های یک زندگی سرشار از محبت را فراهم کرده بود.

بانو الهام حیدری افزود: بخشی اعظم از این زندگی در قالب نامه هایی است که من و شهید به همدیگر داشتیم که شماری از آنها را در این کتاب ارائه نموده ایم.

وی افزود: این نامه ها بخشی از سند های مهم و به نظر من تاثیرگذار دفاع مقدس است و زمانی که خانم غفارحدادی برای تدوین کتاب با من در ارتباط بودند، این نامه ها را به ایشان دادم.

حیدری خاطر نشان کرد: این نامه ها جزو گنجینه ما به حساب می آید و من برای آن ارزش بسیار زیادی قائل هستم.

وی افزود: با آنکه بخشی بزرگ از زندگی مشترک ما، در غیاب او سپری شد، اما مایه افتخار و مسرت است که این غیبت باعث سرافرازی ملت ایران و نفوذناپذیری آنها شد.

تدوین کتاب برای من افتخاری بزرگ بود

فائضه غفارحدادی، تدوینگر این کتاب در ادامه این نشست با اشاره به پیشنهاد شدن کار تدوین کتاب از سوی محمد حسین پیکانی گفت: موضوع موشکی شدن ایران برای من به عنوان یک مخاطب بسیار جذاب بود و خود من کنجکاوی زیاد نسبت به اخذ این موارد داشتم.

وی افزود: با توصیه آقای پیکانی وارد موضوع شدم و به سبب ضرورت تعاملات با خانواده شهید طهرانی مقدم در سالهای بعد از شهادت ایشان، جنبه های بسیار زیبایی از زندگی و خانواده آن شهید والا مقام را اخذ کردم.

غفارحدادی، با بیان اینکه این بخش از کار یکی از بیادماندنی ترین بخش های کار بود، افزود: برخورد گرم خانواده و همسر شهید، به خصوص ارائه نامه های مکاتبه شده شخصی بین آن دو برای بهره گیری دراین کتاب یکی از بهترین فرصت هایی بود برای من بوجود آمد و همیشه از آن به نیکی یاد می کنم.

گمنامی افرادی چون حاج حسن، درس عبرتی است تا نفسانیات را در خود فروکش کنیم

در بخشی دیگر از این نشست، معصومه سپهری، نویسنده باسابقه دفاع مقدس، با اشاره به تدوین این کتاب خاطرنشان کرد: در تدوین کتاب هایی از این دست، یک اراده جمعی وجود دارد که به زایش اثر کمک می کند.

وی افزود: این اراده جمعی باعث شده که مهمترین راویان تاریخ دفاع مقدس به رشته تحریر در آید و برگ زرینی بر افتخارات این مردم افزوده شود.

سپهری با اشاره به پروسه زمانی موشکی شدن ایران در طول دوران دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: این یک روایت بسیار اثرگذار است و باید به آن پرداخت می شد که با تلاش بی نظیر آقای پیکانی و قلم روان خانم حدادی محقق شد.

نویسنده کتاب های "لشکر خوبان" و "نورالدین پسر ایران"، افزود: واقع امر آن است که در نگارش کتاب هایی در خصوص زندگی شهیدان، دست هایی در آسمان به مدد نویسندگان می آید و کار تدوین آن را سهل می کند.

وی با اشاره به فرازهایی از این کتاب، ادامه داد: ما در این کتاب نقش  شماری از مهمترین مسئولان کشوری را می بینم که به رغم حضور و سرمایه گذاری در یک پروسه بشدت غرور آفرین، اما گمنامی را انتخاب کرده اند که این موضوع به خودی خود درس عبرتی برای ماست که نفسایات را در درون خود فروکش کنیم.

سپهری افزود: در این پروسه از دفاع مقدس، نام بسیاری از افراد بنا به ضرورت هایی دیده نمی شود که شمارشان اندک نیست ولی حاصل کارشان نمودی از عزم پولادین مردم ایران است.

اقتدار موشکی ایران، به بازدارندگی شیطنت های دشمنان تبدیل شده است در ادامه این نشست سردار سیوندیان، از همرزمان شهید طهرانی مقدم در یگان موشکی سپاه، با اشاره به تاریخچه تاسیس یگان موشکی سپاه اظهار داشت: در مقاطع مختلف جنگ و با توجه به موشک باران شهرها توسط ارتش بعث، ضرورت داشت که ایران مدلی دیگر از جنگ را با هدف مقابله به مثل در خاک عراق انجام دهد.

وی افزود: این اقدامات ضرورت تاسیس یگان موشکی را فراهم کرد که با سفرهای هیات نظامی به دو کشور لیبی و سوریه جهت فراگیری آموزش نظامی ساخت موشک، همراه شد.

سیوندیان اضافه کرد: با فراز و فرودهایی فراوان، ایران مسلح به سیستم موشکی گسترده ای شد تاکنون توانسته به انواع موشک ها در کاربردهای مختلف شود.

وی خاطرنشان کرد: شکی نیست که این امر جز در سایه نصرت الهی محقق نمی شود و باعث شد که اقتدار ایران، به بازدارندگی شیطنت های دشمنان تبدیل شود.




تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن