تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805586756




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خودروهای فرسوده عامل ۸۳ درصد آلودگی هوای پایتخت


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان وجود 2هزار اتوبوس فرسوده با عمر بالای 30 سال در پایتخت، افزود: علاوه بر این 8 هزار پیکان فرسوده در پایتخت وجود دارد که تاکنون راهکارهای مناسب برای از رده خارج کردن آنها اندیشیده نشده در حالی که این خودروها عامل 83 درصد آلودگی هوای پایتخت است.

 نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه باید با عزم و اراده جدی در جهت خروج خودروهای فرسوده پایتخت وجود داشته باشد، تصریح کرد: متاسفانه در این میان شاهد همکاری لازم میان دستگاه‌ها نیستیم و هر کدام دیگری را مقصر دانسته و توپ را به زمین دیگری می اندازد به گونه ای که شهرداری، بانک ها و وزارت صنعت، معدن و تجارت هر کدام از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کرده و به صورت انفرادی عمل می کنند.

لاهوتی ادامه داد: بهتر است دولت در یک فضای متمرکز نشستی را با متولیان خودروهای فرسوده داشته و متولی مشخصی را تعیین کند تا خروج خودروهای فرسوده سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی با یادآوری اینکه خودروهای یورو دو، 2 گرم گاز تولید می‌کنند، ادامه داد: این در حالی است که خودروی پیکان نزدیک به 8 گرم گاز تولید می کند که این موضوع در تشدید آلایندگی هوای تهران بسیار موثر است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم، با بیان اینکه بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه خودروسازان باید استاندارد آلایندگی یورو 4 را اخذ می کردند، تصریح کرد: اما متاسفانه به این موضوع توجه نشده و استانداردهای آلایندگی در کشور هنوز یورو 2 است که این موضوع در تشدید آلایندگی هوای تهران نقش موثری ایفا می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه سوخت کشور از استانداردهای لازم برخوردار نیست، یادآور شد: این موضوع از جمله مسائلی که در جهت کاهش آلایندگی هوا به صورت جدی باید به آن پرداخت.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری تعطیلی صنایع آلاینده به دلیل آلودگی هوای تهران، گفت: هر چند تمامی صنایع آلاینده باید از تهران خارج شوند اما صنایع آلاینده نقش 12 درصدی در آلودگی هوای پایتخت دارد در حالی که خودروهای فرسوده عامل 83 درصد آلودگی هوا است بنابراین پرداختن به صنایع آلاینده خیلی مهم نیست و باید در وهله اول تمامی دستگاه های ذی ربط در جهت خروج خودروهای فرسوده همکاری، تعاون و همراهی لازم را با هم داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بر لزوم بهبود حمل و نقل عمومی پایتخت در جهت کاهش آلایندگی هوا تاکید کرد و افزود: هر چند مقرر شد در پایتخت 75 درصد جابجایی ها به وسیله حمل و نقل عمومی انجام شود اما متاسفانه تنها 40 درصد این موضوع  محقق و نسبت به 35 درصد مابقی غفلت شد؛ به صورت جدی لازم است برای کاهش آلایندگی هوای تهران به بهبود حمل و نقل عمومی نگاهی جدی داشته باشیم.

۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن