تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815518467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وارونگی دما مدارس سه شهرستان در خوزستان را تعطیل کرد


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: وارونگی دما مدارس سه شهرستان در خوزستان را تعطیل کرد
تمامی مدارس سه مقطع شهرستان های اهواز، باوی و کارون به دلیل آلودگی هوا فردا سه شنبه تعطیل اعلام شد.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان دوشنبه شب در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: به دلیل وارونگی هوا، ماندگاری وضعیت آلودگی و افزایش آلاینده ها فردا (سه شنبه) همه مدارس شهرستان های اهواز، باوی و کارون در نوبت های صبح و بعد از ظهر تعطیل است.


هاشم بالدی افزود: ساعت کار ادارات این شهرستان ها به جز مراکز امدادی و آتش نشانی نیز با تاخیر و از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح آغاز می شود.


وی اظهار کرد: این تصمیم بر اساس پیش بینی هواشناسی مبنی بر تشدید آلودگی و هشدار و اضطرار و باعنایت به مصوبه ستاد مدیریت بحران، به منظور پیشگیری از خطرات ناشی از آلودگی هوا اتخاذ شده است.


بر اساس این گزارش، نشست ستاد مدیریت بحران خوزستان عصر امروز در استانداری تشکیل شده است.


در 20 روز اخیر اهواز همیشه بیشترین آلودگی هوا را در میان شهرهای کشور داشته است. در دو روز گذشته که پدیده اینورژن اتفاق افتاده بود، نیز هوای اهواز شرایط ناسالم داشته است. 


چند کلانشهر کشور در روزهای اخیر با پدیده اینورژن و تشدید آلودگی مواجه هستند و این مساله باعث تعطیلی مدارس تهران در روز دوشنبه شد.


در پی وقوع پدیده اینورژن (وارونگی دما) اداره کل حفاظت محیط زیست نیز به صنایع آلاینده اهواز اعم از نفت و نیشکر و فولاد اخطار داده که از فعالیت هایی که آلودگی هوا را در شرایط وارونگی هوا کلانشهر تشدید می کند، بپرهیزند.


بر اساس گزارش هواشناسی از دو روز پیش پدیده اینورژن (وارونگی هوا) در اهواز اتفاق افتاده و این شرایط تا چهارشنبه ادامه دارد.


وارونگی دما یا اینورژن به پدیده‌ای گفته می‌شود که در آن برخلاف حالت طبیعی با افزایش ارتفاع دما نیز زیاد می‌شود و در این شرایط درجه حرارت پائین جو کمتر از طبقه فوقانی است. در شهرهای بزرگ وارونگی دما معمولاً باعث آلودگی هوا می‌شود.


تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - 14 November 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن