تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817071028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پلیس اجازه سرپوش گذاشتن روی مفاسد اقتصادی را نمی‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پلیس اجازه سرپوش گذاشتن روی مفاسد اقتصادی را نمی‌دهد
در حالي كه رئيس‌جمهور فساد 8 هزار ميليارد توماني صندوق ذخيره فرهنگيان را معوقه خوانده بود، رئيس پليس آگاهي كشور وقوع اين فساد را تأييد كرد. سردار مقيمي گفت: براساس مستندات پليس، هشدارهاي لازم براي تبديل شدن بسياري از مشكلات اقتصادي به جرائم داده شده بود.
سردار محمدرضا مقيمي در گفت‌وگو با «تسنيم» درباره تلاش پليس براي مبارزه با فساد و جرائم اقتصادي گفت: با توجه به راه‌اندازي معاونت مبارزه با جرائم اقتصادي در اوايل دهه 80 در نيروي انتظامي و تجربه بيش از يك‌دهه‌اي پليس در مبارزه با فساد و جرائم اقتصادي و همچنين برگزاري دوره‌هاي آموزشي براي همكارانمان در سازمان‌هاي مختلف از جمله بانك مركزي و سازمان امور مالياتي، امروز پليس تخصص و اشراف خوبي بر فعاليت اقتصادي در كشور دارد.

وي درباره دليل كشف پرونده‌هاي فساد اقتصادي و رسانه‌اي شدن آن در سال‌هاي اخير گفت: اعلام كشف اين پرونده‌ها به معناي آن نيست كه چنين مواردي پيش از اين وجود نداشته است، بلكه بخشي از اين پرونده‌ها به دستگاه‌هاي دولتي مربوط مي‌شد و پليس متخصصي هم در اين حوزه وجود نداشت، بنابراين موارد كمتر كشف مي‌شد.  سردار مقيمي با اشاره به تخصص پليس در مبارزه با مفاسد اقتصادي تأكيد كرد كه در حال حاضر تخصص پليس به اندازه‌اي است كه اجازه نمي‌دهد سازمان‌هاي درگير مفاسد، موارد را در بين خودشان مطرح کنند و با يكديگر كنار بيايند، بلكه پليس با اين موارد به عنوان يك جرم برخورد خواهد كرد.  رئيس پليس آگاهي كشور درباره دلايل برخورد نكردن مديران ارشد اين سازمان‌ها گفت: آنها در چنين مواردي به گمان اينكه اين مبالغ وصول خواهد شد يا حتي مي‌توانند كار اقتصادي ديگري براي حل مشكلات انجام دهند به صورت جدي با موضوع برخورد نمي‌كردند، ولي امروز با توجه به تخصص و ورود پليس به اين حوزه، ديگر چنين فضايي در كشور وجود ندارد.

وي با اشاره به اينكه برخي تصميمات مديران و مسئولان كشور به افزايش فساد اقتصادي منجر خواهد شد، ادامه داد: متأسفانه برخي تصميمات مديران كشور باعث مي‌شود رانتي براي شخص يا اشخاصي ايجاد شود كه اين رانت ممكن است به بروز فساد منجر شود.  سردار مقيمي، تخصص مديران در حوزه‌هاي مسئوليتي و نظارت مستمر بر فعاليت‌هاي آنها را زمينه كاهش بروز فساد اقتصادي در كشور عنوان كرد.

وي با اشاره به تجارب پليس در مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت كه پليس در پرونده فساد 3 هزار ميلياردي قبل از وقوع جرم هشدارهاي لازم را داده بود. رئيس پليس آگاهي ناجا با بيان اينكه رصد فضاي اقتصادي كشور يكي از حوزه‌هاي فعاليت پليس در حوزه اقتصادي است، گفت: با رصد اين فضا به دنبال آن هستيم تا اجازه ندهيم مشكلات موجود، تبديل به جرائم اقتصادي شود و با آسيب‌شناسي و مشاركت و اطلاع‌رساني، مانع از تبديل اين موارد به جرائم شويم.  وي گفت: ما در برخي پرونده‌ها مستنداتي داريم از هشدارهايي كه به مسئولان ذي‌ربط داديم تا پيش از تبديل شدن مشكلات به جرائم اقتصادي، در صدد حل مشكلات برآيند و ما به دنبال شفاف كردن فضا و هشدار نسبت به مشكلات اقتصادي هستيم كه احتمال تبديل آنها به جرائم اقتصادي وجود دارد.  سردار مقيمي در پاسخ به اين سؤال كه آيا پليس در بررسي‌هاي خود، رقم 8 هزار ميليارد توماني را در پرونده صندوق ذخيره فرهنگيان تأييد مي‌كند يا خير خاطرنشان كرد: در بررسي‌هاي ما نيز رقم 8 هزار ميليارد توماني در پرونده صندوق ذخيره فرهنگيان مورد تأييد قرار گرفته است، ولي اختلاف‌نظر موجود در خصوص عنوان اتهامي اين پرونده است كه برخي‌ها تحت عنوان اختلاس يا خيانت در امانت در پرونده صندوق ذخيره فرهنگيان از آن نام مي‌برند.





تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن