تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805575753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تداوم گمانه زنی ها درباره تاثیر پیروزی ترامپ بر برجام در رسانه های خارجی


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: تداوم گمانه زنی ها درباره تاثیر پیروزی ترامپ بر برجام در رسانه های خارجی
«مایک پمئو» نماینده جمهوریخواه امریکایی که از حامیان ترامپ بوده است می گوید:«من فکر می کنم پیام ترامپ آشکار، صریح و مشخص است او به ایران احازه نخواهد داد تا رفتاری فراتر از برجام داشته باشد به خصوص درباره چکونگی به کار گرفتن مواد هسته ای و درباره آزمایش های موشکی».
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین الملل-رسانه های خارجی در گزارش های خود به گمانه زنی درباره ریاست جمهوری ترامپ و تاثیر آن بر برجام ادامه می دهند. در این باره می توان به یادداشت «ری تکیه» پژوهشگر اندیشکده شورای روابط خارجی  و مقام پیشین وزارت امور خارجه امریکا اشاره کرد که در نشریه فارین پالسی اشاره می کند که اکنون این فرصت برای ترامپ فراهم شده که هم برنامه هسته ای ایارن را محدود سازد و هم ایران را وادار به دست کشیدن از به ادعای او جاه طلبانه منطقه ای اش سازد. 


او در این باره می نویسد:«به دلیل آن که برجام یک پیمان تصویب شده از سوی مجلس سنا نیست اجرای آن نیز برای دولت امریکا الزام آور نیست. دولت ترامپ می تواند برجام را پوچ و باطل بخواند. اما باید اشاره کرد که اظهارنظر درباره پوچ بودن این توافق می تواند دلالت بر تمایل به مذاکره برای حصول توافقی قوی تر برای امریکا نیز داشته باشد. به عنوان یک نوصیه می توان به دولت ترامپ گفت که باید آن چه دولت اوباما نادیده گرفته بود یعنی چشم پوشی از تخافات گذشته ایران در برنامه هسته ای اش و حرکت به سوی ساخت تسلیحات هسته ای خودداری کرده و بررسی این موضوع را در دستور کار قرار گیرند. 


تنها راه قابل قبول برای حصول اطمینان از انطباق توافق هسته ای با توافق های کنترل تسلیحات می تواند وادار کردن ایران به اجازه دادن به دسترسی نامحدود بازرسان به همه سایت ها و دانشمندان هسته ای آن کشور در هر نقطه و هر زمانی باشد. از سوی دیگر موشک های بالستیک ایران و آزمایش های آن کشور نیز از جنبه های مهم دیگری هستند که باید در دستور کار دولت تحت رهبری ترامپ قرار گیرند». 


ری تکیه می گوید که تجدیدنظر در برجام نیازمند مهارت بالای مدیریت متحدان امریکا از سوی ترامپ است. او می افزاید:«ترامپ ممکن است از این واقعیت بهره گیرد که دولت های اروپایی مشتاق آغاز مثبت رابطه با دولت تازه امریکا هستند. ترامپ هم چنین می تواند از گرم شدن رابطه میان واشنگتن و مسکو برای پیگیری اهداف و آرزوهای خود استفاده کند تا روسیه بتواند نقش سازنده ای در روند مذاکرات احتمالی داشته باشد. 


ری تکیه در ادامه اشاره می کند :«در ایران در زمان دولت اوباما با پرداخت های امتیازی که به آن کشور صورت گرفت هیچ کس در تهران روی میز بودن همه گزینه ها را جدی نمی گرفت. در آن زمان ایران می دانست که از هرگونه اقدام نظامی احتمالی امریکا و بروز جنگ مصون است. آیا در تهران مقام های دولتی پس از در قدرت قرار گرفتن ترامپ چنین احساسی را بار دیگر خواهند داشت؟ به نظر می رسد و پیش بینی می شود که اکون در هیئت حاکمه در ایران نوعی بی قراری در مورد ترامپ غیر قابل پیش بینیوجود دارد و گفته که درصدد احیای قدرت امریکا است.


شبکه خبری «بلومبرگ» نیز با انتشار گزارشی اشاره می کند که به اختمال زیاد برجام به عنوان دستاورد باراک اوباما دچار مشکل خواهد شد. این شبکه خبری به گزارش روز چهارشنبه آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران درباره ذخیره بیش از حد مجاز تعیین شده آب سنگین توسط ایران اشاره کرده است و می نویسد:«اگر هیلاری کلینتون در انتخابات پیروز شده بود احتمالا ذخیره سازی آب سنگین بیش از حد مجاز توسط ایران را از دستور کار خارج می کرد و به آن اهمیتی نمی داد اما دونالد ترامپ اکنون در انتخابات پیروز شده و رییس جمهوری بعدی امریکا خواهد بود او قول هایی را درباره لغو کردن توافق هسته ای داده است.


 کمیته مشاوره ای اسرائیل کارزار او در بیانیه ای در این ماه گفته بود که امریکا باید به نقض مستمر برجام از سوی ایران و تلاش آن کشور برای دستیابی به تسلیحات هسته ای رسیدگی کند. این بیانیه هم چنین وعده داده بود که تحریم های جدیدتری علیه ایران اعمال می شوند تا به زعم آن کمیته با تهدیدات منطقه ای ایران مقابله شود.». 


این شبکه خبری در ادامه اشاره می که سناتورهای جمهوریخواه نیز به احتمال زیاد از اعمال تحریم های تازه علیه ایران استقبال خواهند کرد. این روزنامه می نویسد:«سناتور ارکانزاس به خبرنگار بلومبرگ گفته است که ترامپ به همراه کنگره ای جمهوریخواه سیاست جدیدی را علیه نظام سیاسی ایران در پیش خواهد گرفت». 


«مایک پمئو» نماینده جمهوریخواه امریکایی که از حامیان ترامپ بوده است می گوید:«من فکر می کنم پیام ترامپ آشکار، صریح و مشخص است او به ایران احازه نخواهد داد تا رفتاری فراتر از برجام داشته باشد به خصوص درباره چکونگی به کار گرفتن مواد هسته ای و درباره آزمایش های موشکی». 






۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن