تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):علم ما به شما احاطه دارد و چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نیست
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805234277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيشروي آرام عراقي‌ها در شرق موصل


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پيشروي آرام عراقي‌ها در شرق موصل
نيروهاي ضدتروريسم ارتش عراق روز جمعه بعد از چند روز آرامش نسبي حملات تازه‌اي را عليه مواضع داعش در شرق موصل آغاز كردند و توانستند برخي مناطق را از دست تكفيري‌ها آزاد كنند. باتوجه به استفاده داعش از غيرنظاميان به عنوان سپرانساني پيشروي عراقي‌ها به كندي در جريان است.
با ورود عمليات آزادسازي موصل به هفته چهارم، نيروهاي عراقي توانستند به عمق اين شهر كه آخرين و بزرگ‌ترين پايگاه داعش در اين كشور است، نفوذ و دور جديدي از حملات را عليه اين گروهك تروريستي، آغاز كنند. نيروهاي يگان مبارزه با تروريسم عراق روز جمعه وارد منطقه «القادسيه» و «البكر» در شرق موصل شدند و درگيري شديد در اين مناطق گزارش شده است. به گزارش شبكه الميادين، نيروهاي عراقي در محور جنوب شهر موصل نيز توانسته‌اند در منطقه «حمام العليل» پيشروي كنند و 11 كيلومتر تا فرودگاه موصل فاصله دارند.

عراقي‌ها روز جمعه 12 تروريست داعش را كشته و سه حمله انتحاري آنها را در محله الانتصار در جنوب شرق موصل ناكام گذاشته‌اند. به گزارش اسكاي نيوز، همچنين ادامه درگيري‌هاي شديد ميان نيروهاي عراقي و افراد مسلح داعش در محله الخضراء موصل گزارش شده است. محله‌هاي الكرامه، الشقق و الخضراء از جمله مناطقي هستند كه نيروهاي عراقي چندي پيش به دليل مقاومت شديد داعش از آنها عقب نشيني كرده بودند.  گروهك تروريستي داعش در سال 2014، بخش‌هاي بزرگي را در شمال و غرب عراق به اشغال خود درآورد كه تاكنون بخش‌هاي زيادي از اين مناطق توسط نيروهاي عراقي بازپس گرفته شده است و موصل آخرين پايگاه تكفيري‌ها در عراق است كه در هفته‌هاي اخير عمليات آزادسازي آن شروع شده و الان وارد نبرد تن به تن بين عراقي‌ها و تروريست‌هاي داعش شده است.

از سوي ديگر، نيروهاي عراقي به سمت منطقه النمرود در جنوب شرق موصل پيشروي كردند و توانستند روستاي النجفيه را آزاد كنند. يك منبع آگاه به خبرگزاري واع گفت كه بعد از آزادسازي روستاي العباس نيروهاي عراقي به سمت روستاي النجفيه كه بخشي از منطقه النمرود است، پيشروي كردند. به گزارش وبگاه اينترنتي «القدس العربي»، يك فرمانده نظامي نيروهاي ضد تروريسم عراق روز جمعه گفت: «محل شروع حملات ما محله «السماح» در شرق موصل است. از سمت غرب نيز، نيروهاي بسيج مردمي عراق، پيشروي در اين محور را به سمت شهر «تلعفر» آغاز كرده‌اند تا راه‌هاي امدادي داعش را قطع و ارتباط آنها را با مناطق تحت تصرف داعش در سوريه مسدود كنند». نيروهاي بسيج مردمي موسوم به حشدالشعبي، از دو هفته پيش عمليات آزادسازي تلعفر در غرب موصل را آغاز كردند و توانستند خطوط امدادرساني تروريست‌ها در مرز با سوريه را قطع كنند. 

از سوي ديگر، منابع ميداني در داخل شهر موصل گزارش داده‌اند كه استفاده داعش از مردم به عنوان سپر دفاعي باعث كند شدن پيشروي‌ها شده است. نيروهاي عراقي در روزهاي اول عمليات با پيشروي سريع در اطراف موصل و وارد كردن تلفات سنگين به تكفيري‌ها توانستند بسياري از مناطق را آزاد كنند اما با ورود به داخل موصل و باتوجه به حضور غيرنظاميان در اين شهر پيشروي‌ها كند شد تا از آسيب رسيدن به مردم جلوگيري كنند. تروريست‌هاي داعش زماني كه در تنگنا قرار مي‌گيرند از غيرنظاميان به عنوان سپر انساني استفاده مي‌كنند تا با متوقف‌كردن پيشروي نيروهاي عراقي راهي براي فرار خود از مهلكه پيدا كنند. استفاده از مين‌گذاري نيز يكي از تلاش‌هاي داعش براي وقفه در عمليات آزادسازي شهرها است.





تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن