تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817049043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستگیری یک روزنامه دیگر به دلیل مخالفت با اردوغان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک:   در ادامه پیگرد قانونی علیه نویسندگان و مدیران روزنامه مخالف جمهوریت در ترکیه، روز جمعه آکین آتالای، رئیس شورای اجرایی این روزنامه به هنگام ورود به ترکیه در فرودگاه استانبول دستگیر شد؛ با این دستگیری شمار دستگیر شدگان این روزنامه به 10 نفر رسید.

به گزارش ایرنا، دفتر جرایم رسانه ای دادستانی استانبول که پیگیر پرونده اتهامات وارده به نویسندگان و مسئولان روزنامه جمهوریت می باشد، حکم دستگیری آکین آتالای را که در برلین به سر می برد، صادر کرده بود و او امروز به هنگام ورود به ترکیه دستگیر شد.

او دو روز پیش اعلام کرده بود که جمعه به ترکیه بر می گردد و باکی ندارد که دستگیر شود.

وکیل مدافع آتالای به خبرنگاران گفت که وی در پلکان هواپیما دستگیر شده و به مرکز پلیس برده شده است و هنوز روشن نیست که چند روز در توقیف خواهد بود. پیشتر برای 9 روزنامه نگار دیگر روزنامه جمهوریت با استناد به قانون حالت فوق العاده در ترکیه، 5 روز ممنوعیت دیدار با وکیل مدافع داده شده بود.

پلیس ترکیه بامداد روز دوشنبه گذشته با یورش به منازل مسئولان و نویسندگان روزنامه مخالف جمهوریت، ضمن جستجو، 9 تن از روزنامه نگاران از جمله مراد صابونجو رئیس هیات تحریره، انگین آیدین،حکمت چتین کایا، گورای اوز نویسنده جمهوریت را دستگیر کرد.

در مورد جان دوندار روزنامه نگار سرشناس و رئیس پیشین هیات تحریریه روزنامه جمهوریت نیز حکم دستگیری صادر شده ولی او هنوز در خارج از ترکیه می باشد ولی گفته است که به ترکیه بر می گردد.

اخیرا نیز کارت خبرنگاری دائمی حسن جمال روزنامه نگار سرشناس ترکیه ای و رئیس هیات تحریره تارنمای خبری تحلیلی تی 24 و دوغان آکین دیگر روزنامه نگار ترکیه ای که از مخالفان دولت به شمار می روند، از سوی اداره کل مطبوعات نخست وزیری ترکیه که تنها مرجع صدور کارت های خبرنگاری و امور مربوط به رسانه ها می باشد، لغو گردیده است.

کارت های خبرنگاری دائمی تحت شرایط خاصی و برای آندسته از روزنامه نگارانی که بیش از 18 سال فعالیت خبری درخشانی را دارند، اعطا می شود.

این در حالی است که دولت آنکارا هفته گذشته با بخشنامه جدید در حکم قانون، فعالیت 15 رسانه را به اتهام همکاری و همدستی با پ.ک.ک توقیف کرده است.

جمعیت روزنامه نگاران ترکیه که یکی از مهمترین نهادهای صنفی روزنامه نگاران این کشور می باشد، در واکنش به اعمال فشارهای دولت به فعالیت آزاد رسانه ای، متذکر شده است به دنبال اعلام حالت فوق العاده در ترکیه که نزدیک به سه ماه و نیم از آن می گذرد، کارت خبرنگاری صدها تن از فعالان رسانه ای در ترکیه لغو شده و دهها روزنامه نگار دستگیر و روانه زندان شده و دهها رسانه نیز توقیف شده است.

خوانندگان روزنامه جمهوریت و برخی از اعضای نهادهای مدنی با برگزاری تظاهرات در مقابل ساختمان روزنامه جمهوریت در آنکارا و استانبول و کشیک دوره ای در دفاتر این روزنامه در این دو شهر، با روزنامه نگاران دستگیر شده اعلام همبستگی می کنند.

کمال قلیچداراوغلو رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه که تا کنون دوبار با حضور در ساختمان روزنامه جمهوریت نسبت به اقدام علیه نویسندگان و روزنامه نگاران واکنش نشان داده است، امروز در آنکارا در ادامه اعتراض های خود گفت: ما خواهان زندانی شدن هیچ روزنامه نگار به خاطر فعالیت روزنامه نگاری آنها نیستیم. این مغایر دمکراسی است. هم اکنون 142 خبرنگار و روزنامه نگار در زندان بسر می برند که بالاترین رقم در تاریخ جمهوری ترکیه است.



۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن