تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821072132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قاچاق سالانه 20 تن طلا به کشور


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر با بیان اینکه مصرف طلا در کشور حدود 60 تن و تولید حدود 40 تن است،‌گفت: سالانه حدود 20 تن طلا به صورت قاچاق و غیرقانونی وارد کشور می‌شود.


محمد کشتی‌آرای رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با فارس گفت: قاچاق طلا به صورت ریشه‌ای است زیرا به اندازه مصرف کشور تولید طلا وجود ندارد.


وی افزود: طبق قانونی که از قبل از انقلاب تا کنون وجود دارد واردات طلا به کشور ممنوع بوده و به نظر من باید این ممنوعیت برداشته شود تا دولت به حق و حقوق واردات رسمی برسد و همچنین قاچاق طلا در کشور برچیده شود.


کشتی‌آرای گفت: مصرف طلا در حال حاضر 60 تن در سال و تولید داخل 40 تن است و بقیه نیاز مصرفی از طریق غیرقانونی وارد می‌شود که البته مقدار اندکی هم طلای همراه مسافر وارد می‌شود.


رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر همچنین با انتقاد از روش اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده طلا گفت: طلا به عنوان سرمایه و اصل پول است و نباید از  جنس طلا مالیات گرفته شود بلکه به نظر من باید از اجرت ساخت طلا مالیات اخذ شود.


وی گفت: همانگونه که قانون مالیات بر ارزش افزوده در مورد برخی از کالاهای خاص مانند سیگار بیشتر از نرخ معمولی است و در مورد برخی از کالاها مانند کشاورزی صفر است، نباید از اصل سرمایه یعنی طلا مالیات ارزش افزوده گرفته شود.


کشتی‌آرای همچنین رکود اقتصادی را عامل کاهش مصرف طلا دانست و گفت:‌ باید مالیات ارزش افزوده از اصل جنس طلا برداشته شود تا رونق به صنعت طلا باز گردد.


وی با اشاره به انتخابات آمریکا و اثر آن بر بازار طلا گفت: برای کشور ما هیچ فرقی نمی‌کند که چه کسی رئیس‌جمهور آمریکا شود چون آمریکا با کشور ما دشمنی دارد البته به صورت موقت قیمت سهام کاهش پیدا کرد و جو روانی باعث تغییر قیمت طلا شد اما بعد از پایان ابهامات و مشخص شدن رئیس‌جمهور قیمت طلا ثابت شد.


وی گفت: البته امروز قیمت جهانی طلا 24 دلار بیشتر از روزهای قبل کاهش پیدا کرد.


رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر پیشنهاد کرد: به نظر من باید بانک تخصصی طلا تشکیل شود که مردم طلاهای خود را در آن سپرده‌گذاری کنند و علاوه بر مصون ماندن اصل طلا از تورم نیز در امان مانده و بتوانند سرمایه‌ای برای زندگی خود داشته باشند.


کشتی‌آرای در مورد اینکه بانک کارگشایی آیا نمی‌تواند به عنوان بانک سپرده طلا باشد، گفت: بانک کارگشایی طلا را فقط به عنوان وثیقه می‌گیرد و برای نگهداری آن کارمزد هم طلب می‌کند اما بانک تخصصی طلا اینگونه است که مثلاً اگر یک خانوار 50 گرم طلا دارد آن را در بانک سپرده‌گذاری کند و به او رسید بدهند که همیشه 50 گرم طلا در آن بانک دارد و از سود ناشی از افزایش قیمت بهره‌مند می‌شوند.


وی گفت: 11 درصد طلای دنیا در کشور هند وجود دارد و هر کشوری که ذخایر طلای بیشتری داشته باشد سرمایه بیشتری نیز خواهد داشت.


۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن